14 juli 2007, del tre
flirtande smilen skull självklart inte vara där!
flirtande smilen skull självklart inte vara där!
jag tycker att det handlar om respekt mot den som har skrivit det att man frågar först.. Hon hade gärna fått låna det om hon hade frågat först då hade det varit smickrande men att sno saker från andra gillar jag inte.
Någon sida ja det var iaf våran sida.. Skit samma jag tycker bara att det är väldigt respektlöst..
jag har redan köpt min klänning, köpte den från Kina för ca 2000 kr med frakto tullavgift o hade aldrig kunnat hitta en klänning som jag vore mer nöjd med.
vi gjorde våra inbjudningar själva.. gjorde dom väldigt enkla och gjorde alla på typ 7 timmar.. Vart dessutom typ 2-3 kr/kort så jag ångrar absolut inte att vi gjorde våra själva..
vi skickade dom för 3 veckor sedan..
jag beställde smycken för några dagar sedan så nu e snart min utstyrsel klar.. :)
Nu e de 4 månader kvar till våran dag! Nu e de bara att skicka in hindersprövningen.. :)
e de förresten någon som vet om man kan skicka in ändring av efternamnet samtidigt som man skickar in hindersprövningen? O hur vet dom då vilket datum vi gifter oss, jag vill ju inte börja få post med det efternamnet nu redan..
Andromeda: Tack för ditt svar.. men jag tycker att de e konstigt att dom säger tvärtemot vad det står på deras egen blankett ang namnbyte.. På den står det att man ska anmäla namnbyte senast i samband med vigseln men dom kanske menar då att man kan skicka in den efter? Jag fattar ingenting.. jag skickar in den nu iaf.. få se vad som händer..:)
Nej vi har så mkt klart inför bröllopet eftersom jag startade för 2 år sedan med att samla ideér så nu kan vi ta det lugnt.. :)
Jag ska ha tiara, ev blommor i håret, pärlhalsband och örhängen..
Idag fick vi hem våra ringar och kan inte säga annat än att vi e supernöjda!
Jag blir så trött på allt vad bröllop heter ibland så då vill jag bara skita i det..
Lightfish: Nej det e ingen speciellt som har hänt, det bara känns så ibland.. Men tack för att du frågar.. :)
Stockholm
Lightfish, Gustaf Adolfskyrkan 16:00
van der Nootska Palatset
Lund
E hjärta C, Utomhus 16:00, Logen i Lund
Hudiksvall
Nougat, sångtemplet på Köpmanberget kl 15.00, PerJans gården i Idenor.
Töreboda
Klotjohanna kl 16.00 Beatebergs kyrka
Gammalruds brygga.
Västerås
Gabbies, Skerike Kyrka kl 16.00,
Lövudden finska föreningens lokal
catte jag hoppas att du menar 14.30??? Hur ska ni hinna en halvtimme före oss annars?
Detta e våran lista
*Kyrka bokad
*Festlokal inklusive mat bokat o klart
*Serveringspersonal bokad
*DJ bokad
*Fotograf bokad
*Brudklänning köpt
*Skor klart
*Tiar köpt
*Underkläder köpt
*M2bs kläder nästan klara (västen ska sys in lite bara)
*Vigselringar köpta
*Inbjudningarna skickade
*Festprogammet halvklart
*Blommor klart
*Frisör o smink bokat
*Dekoration till festen klart
*Solist klart
*Tärnor tillfrågade o tackat ja
*Näbb o ringbärare klart
*Svit bokad till bröllopsnatten
*Bröllopshemsida klar
*Smycken klart
vi har inte ens fått någon präst.. :( Kanske e de dags att ringa till kyrkan?
Idag skickade vi in hindersprövning och namnbyte. Det pirrade bra i magen när man fyllde i dom igår.. :)