Inlägg från: InaHjärtarAdam |Visa alla inlägg
  • InaHjärtarAdam

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

~Norrsken~ :
    ja jag håller tummarna som bara den!! :D

jo det är lite tråkigt med mina tärnor... dessutom har jag två andra nära kompisar som jag träffar mycket oftare och dom är superintresserade av mitt bröllop. den ena hjälper mej och hittar på massor av idéer och den andra träffar jag både titt som tätt för att hon åker hit till mej fastän hon bor på gran canaria! hon har också köpt klänning redan, i guld för att matcha färgtemat! ;)
    det känns som om jag hellre vill ha dom två till tärnor. tror att mitt val blev lite förhastat.

• InaHjärtarAdam

~Norrsken~ :
    skönt o få gå hem tidigare. jag fick gå två o en halv timme tidigare idag:)
    tänkte gå direkt hem och tvätta fönsterna men jag blev såklart sittande framför datorn. som vanligt! hahah!
    letar du lägenheter o jobb nu i södertälje då? hittat nått intressant isåfall?

• InaHjärtarAdam

idag har vi varit ute hos min svärmor och kollar på vad som kan bli VÅR TOMT! :D
    hon vill stycka av en bit av sin och ge till oss (eller sälja till ett väldigt bra pris)

• InaHjärtarAdam

~Norrsken~ :
    i Hölö, som ligger utanför Södertälje. en bit ut på landet - perfekt för oss! 2000kvm

• InaHjärtarAdam

~Norrsken~ :
    ja vi har egentligen alltid varit inne på att bygga hus. och det är så skönt att det blir av inom en femårsperiod iallafall:) kommer upp bilder på min blogg sen.

• InaHjärtarAdam

~Norrsken~:
    det beror lite på vad man väljer för material och hur stora krav man har på att allt ska vara ariktektritat o sånt.. mina föräldrar köpte ett nybyggt hus och betalade 1.3 milj. fem år senare (nyss) sålde dom det för 2.3 milj! så dom tjänar ju en hacka;)

• InaHjärtarAdam

~Norrsken~:
    vi räknar nog med att landa nånstans på tvåmiljonersstrecket. det får vi nog ett rätt bra hus för. men då vill vi ha bergvärme och måste ansluta till kommunalt vatten. detta tillsammans står väl för ca 200 000kr. plus att vi nog måste spränga och det vet vi inte alls vad det går på.
    vi vill inte ha ett jättestort hus, kring 150kvm är rätt lagom tror jag. det är vad mina föräldrar har och jag vill inte ha större helst. blir mycket att hålla ordning på och inreda isåfall. vi räknar inte med att göra någonting själva förutom att göra iordning trädgården då. kanske måla om vi nu måste, men det är så j-a drygt att göra det..

två mille låter ju rätt mycket men för ett helt nybyggt hus precis som man vill ha det är jag beredd att betala en slant för. dessutom är det ett rätt normalt pris för ett hus så nära sthlm.

• InaHjärtarAdam

norrsken:
    du är inte den enda som har lite ångest över att inte hinna med.. jag är likadan. tycker jag är jäääättegammal och ibland känns det som om jag får vänta en evighet tills vi ska skaffa barn. i själva verket är det ju mindre än nio månader kvar nu;)

• InaHjärtarAdam

MrsNyberg2B:
    jag tycker också det är rätt centralt;)
    tar ju inte mer än ca 45 minuter in till sthlm me bil.

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare