• Pumpkin

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Fasten your seat belts and make your comfortable - here we go again!

2007
    Oktober
    20/10 drömbrud ? Joy 18 år & Andreas 19 år, Stockholm.
    joyochandreas.weddingannouncer.com

December
    15/12 InaHjärtarAdam ? Irina 22 år & Adam 24 år, Södertälje.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/hemsida.php
    31/12 MrsNyberg2B ? Åsa 27 år & Peter 32 år, Tranås.

2008
    Januari
    12/1 Mysan98

Februari
    2/2 Lucy_ ? Anna 19 år & D 25 år.
    16/2 ~Norrsken~ ? Angelica 22 år och Lars 27 år, Skellefteå. (KANSKE!)
    foreverandever.weddingannouncer.com

Mars
    8/3 Snart_FruL ? Madeleine 33 år & Mikael 33 år, Kortedala.

Maj
    5/5 blivandefruandersson08 ? Therése 26 år & Daniel 27 år, Vagnhärad.

Juni
    Brud 2008 ? Sara 21 år & Henrik 22 år, Göteborg.
    kling2008.weddingannouncer.com
    sajber.pillan ? Pernilla 30 år & Kjell-Åke 33 år, Nyköping.

Juli
    5/7 snitte ? Rebecca 22 år & Magnus 23 år, Karlstad.
    5/7 gica ? Gica 26 år & Mr Right 29 år, Göteborg.
    19/7 Anja74 ? Anja 32 år & Daniel 33 år, Lund.
    anjasbrollops.blogg.se

Augusti
    2/8 Helmborn2B ? Camilla 22 år & Anders 27 år, Lerum.
    camilla-anders.weddingannouncer.com/
    2/8 B & S ? Samantha 26 år & Bojan 26 år, Göteborg.
    2/8 angelica79 ? Angelica 27 år & Richard 28 år, Eslöv.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/79angelica/
    8/8 Vidalila - Madeleine & Jonas.
    Malinanan ? Malin 25 år & Jens 26 år, Sundsvall.

Länk till gamla trådar:
    1. www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1441035.html
    2. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html
    3. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1774171.html
    4. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1914213.html

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare
  • Fru Hennerdal

Hej tjejer!

Var ett bra tag sedan jag var inne och skrev ngt här. Ni är allihop så snabba så jag hinner inte med att hålla koll på läget ;)

Är på så bra humör idag, tog en långpromenad nu på morgonen medan min älskling pluggade lite.

Vår helg blev en långhelg då vi var lediga i fredags också. Då åkte vi till Västerås och köpte en massa möbler till vardagsrummet, det blev såå fint! Men detta var också en skenmanöver då vårt priorieterade ärende var att beställa våra förlovningsringar och min vigselring! Oj vad det kändes bra. Både jag och min M2B kände hur det började bubbla i oss. Så härligt att vara kär och känna sig älskad.

• vårbrud2008

Här är en till som varit uppe tidigt och ringt en massa samtal.

BVC = inget fel på sonen enligt dem heller, men bokade en tid nästa vecka för säkerhetsskull.

Festlokalen = ringde kocken och bestämde en träff nästa vecka för att diskutera menyn.

Tandläkaren = var tvungen att boka om tiden

Nu har även mensen kommit hit efter fem veckor så det blir nog en lagom rolig dag idag. Ska dock inte jobba så mycket eftersom vi har konferrens så det är ju lite bättre i alla fall.

Snart kommer min klänning!!!!!
    Blev dock lite ställd när jag tänkte på att om jag blir gravid nu igen så kanske jag inte kan ha klänningen i september. :(

• Pumpkin

Sjatiir:
    Det låter som en helg i min smak!

vårbrud:
    Du har då hunnit vara aktiv idag må jag säga! Och oroa dig inte för mkt för klänningen, det går säkert att lösa!

Själv har jag suttit och mailat iväg prisförfrågningar till hotell i Krakow, hoppas jag hittar nånting till ett bra pris! Som det är nu så kommer resan för 5 dagar kosta oss 7-10000kr, och det känns inte riktigt OK för en så kort resa.

• vårbrud2008

Norrsken
    Nä, det lät dyrt för en kort resa för två.
    Kolla upp det igen eller med något annat bolag.

Nu ska jag till dagis och lämna och sen till jobbet.

Fick föresten tag i frissan också för att få ett pris. Det skulle gå på mellan 900 kr och 1500 kr beroende på löshår och så vidare.
    Helt okej pris antar jag?????

• MrsNyberg2B

Morsning tjejer!

Ser att ni har skrivit en hel del sen sist! Roligt att bli uppdaterad - sambon kom hem precis när jag satte mig framför datorn och han förstår inte alls grejen med att inte störa när någon gör någonting.

Vi har kommit fram till en lösning på boproblem om det skulle vara så att han inte får jobb i Sthlm eller Etuna där vi helst vill - då blir det Linköping (under förutsättning att jag kommer in där, naturligtvis). Då kan han pendla till jobbet här, jag kan plugga och förhoppningsvis hitta några att umgås med, och få se lite liv och rörelse runktomkring mig! Tycker det känns som en ganska bra lösning, det kan ju iaf inte bli särskilt mycket sämre än nu.

När det gäller bröllopet har det väl egentligen inte hänt någonting. Alls. Jag har inte ens gjort några inbjudningar. Nu ska jag dessutom jobba tills på torsdag och sen är det ju påsk, då åker vi bort och tittar på lille Ludvig så det blir ju inget fixat och donat med det då. Får ta tag i det när påsken är slut och man är överjäst av godis...

• MrsNyberg2B

Vårbrud - Jag har ingen aning, men jag tror att det är ett helt okej pris!! Det låter som det..

• Pumpkin

vårbrud:
    Det låter som ett väldigt bra pris! Här tar de minst 2000kr, oftast 2500kr.

MrsNyberg:
    Ja men det låter väl som ett vettigt alternativ! Vi har också Linköping som reservplan

Har fått svar på några av prisförfrågningarna jag gjort och det bästa priset jag fått är drygt 1000kr/natt - för ett 3*!?!?!

• MrsNyberg2B

Norrsken - Jo, det tycker jag. Jag tycker det känns som en väldigt bra idé jämförelsevis. Jag fattar inte att jag inte kommit på det själv... När Peter sa det, så var det ju så självklart (eftersom det ändå ligger på pendlingsavstånd) att det definitivt kunde bli bra... IBland är man långsam i starten.

• Maggies

MrsNyberg2B: Låter som en bra plan.

• Pumpkin

Själv har jag just insett att det blir svårt för mig att läsa Programmet för personal- och arbetslivsfrågor om vi bosätter oss i Södertälje - närmaste stället att läsa det är Uppsala

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare