• Pumpkin

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Snart så...: Egentligen ville inte jag heller att vi skulle se varandra innan, så det kanske blir så. Men i så fall kommer vi lägga vigseln minst en timme tidigare, för att middagen och festen inte ska komma i gång så sent.

Tänk såhär:
    Vigseln tar ca 45 minuter (kyrklig vigsel)
    Efter det är det puss-och-kram-kalas i minst 15 minuter.
    Nu är klockan 16.
    Tid att ta sig till fotograferings platsen, säg att det tar kanske minst 20 minuter att ta sig dit och få igång det hela.
    Fotograferingen brukar ta minst 1 timme.
    Klockan är 17.20
    Har man fotograferats på festplatsen, ja då är man ju redan framme, så då slipper man en transportsträcka i alla fall. Men mingel ska man ju gärna hinna med innan middagen, så då är klockan kanske tidigast 18 innan man ens hälsat på alla?

För mig känns det lite tajt, men det är ju jag det Annars är helt för fotografering efter vigseln, så länge man har aktiviteter, snacks och dricka till gästerna, för man vill inte ha missnöjda, uttråkade, törstiga och hungriga gäster när man väl kommer dit

• Pumpkin

marie 30: Välkommen!
    Jasså, får man inte boka er kyrka förrän efter nyår?! Det lät sent Huvva, hoppas jag inte ställs inför det när det väl är dags att börja boka (dvs, när vi bestämt var vi ska gifta oss).

Jag heter Angelica och har hängt här i tråden i över ett år nu, även fast jag och min M2B inte förlovade oss förrän för knappt en månad sen Vi är troligtvis mitt uppe i en flytt, så vi har inte bestämt vart i landet vi ska gifta oss än, men datumet är satt till 19/7. Toastisar, tärna och marskalk är bestämd, och så även typ av middag.

• Pumpkin

Ja vi är helt underbara i den här tråden

• Pumpkin

gica: Japp, det går alldeles utmärkt med limefrukter - har till och med sett det i nått reportage i nån tidning Hur läckert som helst!

Lucy_: Inbjudningskorten är ju superfina! Ååh så sugen jag blir

• Pumpkin

Känner mig förövrigt lite deppad, Lasse låter helt plötsligt så himla negg på telefonen när han pratar om Chalmers och flytt och allt sånt... Problemet är att om vi blir kvar här så är det bara han som utvecklas som person med karriär och allt sånt, och det känns inte riktigt rättvist. Han är ju färdigutbildad, men det är inte jag och jag vill inte läsa dom få program som finns här i stan. Och att jobba på ett callcenter (som jag hatar och mår dåligt av varje gång jag tänker på det) känns inte som en schysst karriär...

Känns bara som att om han inte tar den här tjänsten, då kanske vi aldrig kommer härifrån.

• Pumpkin

Tack för allt pepp tjejer! Kanske är det så att han bara är negativ som ett skydd, tänkte själv den tanken. Det lär ju om inte annat märkas om dom ringer och erbjuder honom tjänsten. Samtidigt så säger han ju att det finns en tjänst, som han sökt i Sthlm, som han hellre skulle vilja ha. Problemet är att dom skulle inte höra av sig förrän i slutet av månaden, om man går vidare alltså, och om han blir erbjuden jobbet på Chalmers, och tackar nej för att vänta och se hur det blir med Sthlm och sen inte får det, då tappar jag nog förståndet! Samtidigt så vill jag ju inte att han ska ta en tjänst han inte verkligen vill ha, det är ju inte särskilt motiverande... Nåja, vi får väl avvakta och se vad som händer nästa vecka till att börja med.

gica & MrsNyberg: Att plugga och pendla till Umeå känns inte bra. Har redan provat att pendla till Piteå (halva vägen motför Umeå) i ett år och det gick INTE bra. Distans känns lite osäkert det med, men det kanske skulle gå bättre iaf. Så svårt att hitta program på distans bara.

marie 30: Självklart kan man beställa från Panduro som privatperson, det gör jag ofta då jag håller på med pärlor

• Pumpkin

Lucy_: För mig är det som sagt osäkert. Jag skulle tycka att det var störtskönt att plugga på distans och kunna jobba samtidigt. Å andra sidan så är jag rädd att motivationen inte skulle ligga på topp och man måste ju verkligen ha disciplin på sig själv.

• Pumpkin

Precis! Då har man lite mer disciplin och så. Alltså kan jag inte bo kvar här om jag ska plugga Vilket jag ju vill, i alla fall nån gång inom en inte alltför avlägsen framtid.

• Pumpkin

vårbrud: Självklart går allt om man bara vill, och att tappa kärleken är jag inte ett dugg rädd för. Det är bara det att jag VILL INTE lämna Lasse och bo i en annan stad i x antal månader, och jag VET att jag är usel på att pendla. Så vi får väl se hur det blir
    Kul att ni blev nöjda med korten!

Ina: Jo, det är som sagt mycket möjligt att det är ett försvar från hans sida. Självklart är det mycket med en flytt, och skitjobbigt rent ut sagt, men han vet i alla fall vad som väntar i Göteborg. Flyttar vi dit så har han jobb och vänner, och erfarenhet av att ha bott i staden i 5 år. Han älskar ju Göteborg! Jag däremot, jag vet ingenting om vi flyttar dit, men lika glad för det är jag
    Hehe, har du haft för stora tits förut? Jag önskar att mina kunde krympa en storlek utan att bli som taxöron och att min bröstkorg kunde buffa upp sig en storlek, tänk så mycket lättare det skulle bli att hitta underkläder!

Lucy_: Jag ska också göra högskoleprovet i vår

• Pumpkin

Lucu_: Yes, jag har gjort det två ggr. Skrev 1,3 båda gångerna och hoppas på ett ryck uppåt den här gången

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare