• Pumpkin

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Fasten your seat belts and make your comfortable - here we go again!

2007
    Oktober
    20/10 drömbrud ? Joy 18 år & Andreas 19 år, Stockholm.
    joyochandreas.weddingannouncer.com

December
    15/12 InaHjärtarAdam ? Irina 22 år & Adam 24 år, Södertälje.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/hemsida.php
    31/12 MrsNyberg2B ? Åsa 27 år & Peter 32 år, Tranås.

2008
    Januari
    12/1 Mysan98

Februari
    2/2 Lucy_ ? Anna 19 år & D 25 år.
    16/2 ~Norrsken~ ? Angelica 22 år och Lars 27 år, Skellefteå. (KANSKE!)
    foreverandever.weddingannouncer.com

Mars
    8/3 Snart_FruL ? Madeleine 33 år & Mikael 33 år, Kortedala.

Maj
    5/5 blivandefruandersson08 ? Therése 26 år & Daniel 27 år, Vagnhärad.

Juni
    Brud 2008 ? Sara 21 år & Henrik 22 år, Göteborg.
    kling2008.weddingannouncer.com
    sajber.pillan ? Pernilla 30 år & Kjell-Åke 33 år, Nyköping.

Juli
    5/7 snitte ? Rebecca 22 år & Magnus 23 år, Karlstad.
    5/7 gica ? Gica 26 år & Mr Right 29 år, Göteborg.
    19/7 Anja74 ? Anja 32 år & Daniel 33 år, Lund.
    anjasbrollops.blogg.se

Augusti
    2/8 Helmborn2B ? Camilla 22 år & Anders 27 år, Lerum.
    camilla-anders.weddingannouncer.com/
    2/8 B & S ? Samantha 26 år & Bojan 26 år, Göteborg.
    2/8 angelica79 ? Angelica 27 år & Richard 28 år, Eslöv.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/79angelica/
    8/8 Vidalila - Madeleine & Jonas.
    Malinanan ? Malin 25 år & Jens 26 år, Sundsvall.

Länk till gamla trådar:
    1. www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1441035.html
    2. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html
    3. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1774171.html
    4. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1914213.html

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare
  • Maggies

~Norrsken~: Jaha, min plan kraschade. Kunde inte riktigt sova igår, så det blev en liten, liten sovmorgon. Var uppe just efter halv nio i alla fall.

• Maggies

Snart_FruL: Jag var också i den tråden litegrann och undrade hur det var för dig att leva med någon som inte är troende när du själv är det. Själv är jag lite... ja, jag vet inte, mittemellan på nåt sätt. På gott och ont.

Men kärleken är stark.

• Snart_FruL

Jo jag minns det Lucy. Men för mig har det aldrig varit nåt problem. Kanske beror på att mina föräldrar inte är troende. Men det sa jag ju då också...

Och det var inte dig jag tänkte på utan en av de kristna brudarna som absolut inte kunde tänka sig att gifta sig med en man som inte var kristen. Vilket jag tycker är helt ok, man ska självklart göra det man tycker är bäst själv.

• Pumpkin

Lucy_: Så kan det gå ibland Jag önskar att jag hade kunnat ta en liten sovmorgon. Vaknade inatt vid 2-tiden när sambon kom och la sig och trodde då att jag försovit mig - PANIK! Men som sagt, klockan var bara 2

Snart_FruL: Ah, jag förstår. Själv är jag nog lite som Lucy_ - lite sådär mittemellan. Jag är nog "mest kristen" i familjen om man säger så.

• Maggies

Snart_FruL: Precis, man ska göra det man känner är bäst själv.

~Norrsken~: Jobbigt att vakna på natten sådär. Tur att du inte skulle jobba då i alla fall.

• Anja 19 juli 2008

Godmorgon alla...

Läste igenom er diskussion inatt men klockan var över tre så jag orkade bara inte kommentera. Hade suttit och skrivit opponeringar och en jobbansökan till ett jobb jag såååå gärna vill ha, suck...

Fick mail igår utav tjejen från dreambride, hon skulle maila mig idag och bifoga foton på klänningen som hon skulle ta idag åt mig. Jag vill ju se hur den ser ut bakifrån och hur själva släpet ser ut och sådär juuuu... hihi

Kollar inboxen typ HEEEEELA tiden *asg*

Måste oxå säga att jag håller med Vidalila och Norrsken om att ingen annan har rätt att klanka ner på, eller tala om för någon annan hur man bäst lever sitt liv och att man skulle vara oren för att man har sex innan äktenskapet, förlåt men det får mig att fnissa lite och samtidigt tycka synd om den som skriver det, för det visar ju vilken syn på sex man har och det är ju tråkigt, för då undrar man ju om denna person kommer att få ett bra sexliv som hon/han kan njuta ordentligt av!

Känns som så förlegade tankar, från den gamla pryda tiden när kvinnor inte skulle leva ut sin sexualitet på nåt vis.

men det är ABSOLUT upp till var och en och det kan ju självklart bara vara så att man VILL spara sig, utan att ha någon syn på att sex är skamligt eller "fult".

Själv skulle jag nog inte vilja att min sambo var den enda jag har varit med, för då hade jag, hur bra han än är, och hur fint vi än har det och hur mkt jag än älskar honom, börjat undra hur det vore att ha sex m nån annan. det är nog bara mänskligt tror jag.

Nu vet jag hur det är, coh jag VET att han är den bäste :) och jag när ingen som helst längtan att prova nåt annat.

Dessutom var han den förste :) när jag var 16 år. Sedan var vi dock inte tillsammans på många år förrän vi till slut insåg att det var ödet. Jag är oxå troende, även om jag inte exakt kan säga VAD jag tror på. Ber till "Gud" varje kväll och pratar m "någon" ofta. Det är viktigt att tro på något, oavsett vad det är tror jag.

men om detta "något" skulle sätta regler för hur jag ska leva rent privat så hade det mer känts som en form av förtryck. Jag tror på en högre makt som inte är fördömande. Jag är empatisk, tänker på andra och gör mitt bästa varje dag i den mån jag orkar och kan. Mer ska ingen behöva göra.

Så att vänta m sex för att man VILL är ju bra, men att HA sex för att man vill är precis lika bra och ingen kan ju säga att något av det är bättre än det andra!

Jag hoppas bara att de som väntar gör det för att de VILL vänta och inte för att de tror att de ska straffas, fördömas eller anses "orena" för det vore ju fruktansvärt!

Oj detta blev långt... Guldstjärna om någon ens kom igenom detta *asg*

kramar

Anja

• Snart_FruL

Nu kanske det funkar bra för mig och min m2b eftersom jag inte är speciellt missionerande av mig. Jag skäms inte för att jag tror på GUD, men jag känner inget behov av att prata om det med alla jag möter. Jag tror man övertygar andra bäst genom att vara ett gott föredöme och det kan man vara utan att prata så mycket.

• Maggies

Anja74: Jag tog mig igenom inlägget.

Jag har några synpunkter kvar på det här, men just nu får jag ingen ordning på dem. Kanske slänger in ett inlägg sen.

• Pumpkin

Anja skrev precis som jag tänker och tycker!

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare