• Pumpkin

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Fasten your seat belts and make your comfortable - here we go again!

2007
    Oktober
    20/10 drömbrud ? Joy 18 år & Andreas 19 år, Stockholm.
    joyochandreas.weddingannouncer.com

December
    15/12 InaHjärtarAdam ? Irina 22 år & Adam 24 år, Södertälje.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/hemsida.php
    31/12 MrsNyberg2B ? Åsa 27 år & Peter 32 år, Tranås.

2008
    Januari
    12/1 Mysan98

Februari
    2/2 Lucy_ ? Anna 19 år & D 25 år.
    16/2 ~Norrsken~ ? Angelica 22 år och Lars 27 år, Skellefteå. (KANSKE!)
    foreverandever.weddingannouncer.com

Mars
    8/3 Snart_FruL ? Madeleine 33 år & Mikael 33 år, Kortedala.

Maj
    5/5 blivandefruandersson08 ? Therése 26 år & Daniel 27 år, Vagnhärad.

Juni
    Brud 2008 ? Sara 21 år & Henrik 22 år, Göteborg.
    kling2008.weddingannouncer.com
    sajber.pillan ? Pernilla 30 år & Kjell-Åke 33 år, Nyköping.

Juli
    5/7 snitte ? Rebecca 22 år & Magnus 23 år, Karlstad.
    5/7 gica ? Gica 26 år & Mr Right 29 år, Göteborg.
    19/7 Anja74 ? Anja 32 år & Daniel 33 år, Lund.
    anjasbrollops.blogg.se

Augusti
    2/8 Helmborn2B ? Camilla 22 år & Anders 27 år, Lerum.
    camilla-anders.weddingannouncer.com/
    2/8 B & S ? Samantha 26 år & Bojan 26 år, Göteborg.
    2/8 angelica79 ? Angelica 27 år & Richard 28 år, Eslöv.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/79angelica/
    8/8 Vidalila - Madeleine & Jonas.
    Malinanan ? Malin 25 år & Jens 26 år, Sundsvall.

Länk till gamla trådar:
    1. www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1441035.html
    2. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html
    3. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1774171.html
    4. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1914213.html

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare
  • Pumpkin

Jag har funderat runt det här med förlovningspresenternas vara eller icke vara. Vi förlovade oss i lördags och hade inte en tanke på att man skulle få presenter för det, men direkt så frågade mormor vad vi önskade oss i present. Även mamma har pratat om det. Men vad önskar man sig då? Jag är nästan lite sugen på att önska oss nånting som vi kan ha nytta till till bröllopet, typ blomstercheckar, bidrag till fotograf-/klänning-/lokalfond eller liknande. Vad tror ni om det?
    Har ni fått presenter vid förlovning? Vad i så fall?

• Pumpkin

Eller önskat er presenter.

• InaHjärtarAdam

vi har inte fått några presenter. eller jo det kanske vi fick. det var ju jul i samma veva så min familj vävde väl in alla presenter på samma gång. eller nått. jag vet att mamma pratade om förlovningspresenter iallafall.. men ni vet.. jag orkar inte alltid lyssna när hon pratar ;)

åååh vad skönt det är med en sovmorgon! har varit hemma från skolan igår och idag pga att jag är grymt förkyld. det är faktiskt första gången på typ fyra år som jag är det!

och jag måste också slänga mig in i debatten sex eller inte sex innan man gifter sig. för egen del så har jag väl tjuvstartat rätt mycket kan man väl erkänna.. men det är jag faktiskt glad över. om jag bara hade haft adam och han bara hade haft mig hade vi ju visserligen kunnat intala oss att vi är bäst för varandra på alla plan, även sexuellt. men nu när vi har testat andra så VET vi att det är så, iallafall jämfört med det man har varit med om innan. jag tror det har varit bra för mig att ha lite att jämföra med, då jag alltid måste testa olika grejer och sen handplocka det allra bästa;)

• Helmborn2B

Oj så ni skrivit flickor! Var ju uppe i stockholm igår så det var en hel del sidor att läsa i kapp nu!

Diskutioner är alltid intressant, men för min del så har nog Anja sammanfattat allt som jag tycker och tänker om ämnet. Dessutom är jag alldeles för trött för att kunna sätta det på print.

Apropå förlovningspresenter så fick vi en massa, vissa frågade vad vi önskade oss och andra kom förbi med presenter som de valt själva. Hade inte heller väntat mig det med det var en trevlig överaskning iaf!

• InaHjärtarAdam

och ja jut det, jag håller också med i anjas superlånga inlägg;)

• Pumpkin

Hehe, Anja är bra på att företräda många av oss

Helmborn: När dom frågade vad ni önskade er, vad svarade ni då?

• Snart_FruL

den enda förlovningspresent vi fick var en flaska vin från en av min mammas väninnor. Och vi blev jätteförvånade att vi fick något överhuvudtaget av någon.

• Helmborn2B

Norrsken: Vi önskade oss mest saker till hemmet faktiskt. Min kära svärmor drog runt mig på stan en hel eftermiddag så jag fick peka på saker som vi ville ha och sen gick hon tillbaka dagen efter och köpte några av sakerna. Passade på att önska oss saker som man vanligtvis inte själv väljer att köpa, typ kuddar och filtar från gant och lexington som vi är helt tokiga i men som man inte får tummen ur själv att inhandla. Sen fick vi en del porslin och bestick som vi samlar på och ljusstakar mm mm.

• Helmborn2B

Sen fick vi pengar också.

• Pumpkin

Huuh, det är saker till hemmet jag vill undvika - vi får ju knappt plats i lägenheten som det är!

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare