• Pumpkin

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Fasten your seat belts and make your comfortable - here we go again!

2007
    Oktober
    20/10 drömbrud ? Joy 18 år & Andreas 19 år, Stockholm.
    joyochandreas.weddingannouncer.com

December
    15/12 InaHjärtarAdam ? Irina 22 år & Adam 24 år, Södertälje.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/hemsida.php
    31/12 MrsNyberg2B ? Åsa 27 år & Peter 32 år, Tranås.

2008
    Januari
    12/1 Mysan98

Februari
    2/2 Lucy_ ? Anna 19 år & D 25 år.
    16/2 ~Norrsken~ ? Angelica 22 år och Lars 27 år, Skellefteå. (KANSKE!)
    foreverandever.weddingannouncer.com

Mars
    8/3 Snart_FruL ? Madeleine 33 år & Mikael 33 år, Kortedala.

Maj
    5/5 blivandefruandersson08 ? Therése 26 år & Daniel 27 år, Vagnhärad.

Juni
    Brud 2008 ? Sara 21 år & Henrik 22 år, Göteborg.
    kling2008.weddingannouncer.com
    sajber.pillan ? Pernilla 30 år & Kjell-Åke 33 år, Nyköping.

Juli
    5/7 snitte ? Rebecca 22 år & Magnus 23 år, Karlstad.
    5/7 gica ? Gica 26 år & Mr Right 29 år, Göteborg.
    19/7 Anja74 ? Anja 32 år & Daniel 33 år, Lund.
    anjasbrollops.blogg.se

Augusti
    2/8 Helmborn2B ? Camilla 22 år & Anders 27 år, Lerum.
    camilla-anders.weddingannouncer.com/
    2/8 B & S ? Samantha 26 år & Bojan 26 år, Göteborg.
    2/8 angelica79 ? Angelica 27 år & Richard 28 år, Eslöv.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/79angelica/
    8/8 Vidalila - Madeleine & Jonas.
    Malinanan ? Malin 25 år & Jens 26 år, Sundsvall.

Länk till gamla trådar:
    1. www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1441035.html
    2. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html
    3. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1774171.html
    4. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1914213.html

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare
  • Anja 19 juli 2008

Hihi...

ja gör det... är riktigt intressant det här :)

Själv borde jag inte alls sitta här utan hålla på att opponera vidare på de c-uppsatser jag fått mig tilldelad, urk...

(en komplettering som jag måste göra för att få mitt examensbevis) Det känns sååååå drygt och jag är inte ett enda dugg motiverad.

Och jag är ju såååå trött!

Sitter bara och kollar inboxen hela tiden för jag vill se fotona på min klänning nuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu... hehe :D

• Pumpkin

Anja: Usch, opponeringar är alltid tråååkigt att göra! Lider med dig och förstår att du hellre håller stenkoll på inboxen

• Maggies

~Norrsken~: Du skrev att du hade studielån som du skulle börja betala igen nu. Vad är det du har läst?

• Anja 19 juli 2008

Usch ja dessa förbaskade opponeringar. Har två stycken som jag ska opponera på och jag orkar inte ens plocka fram dem och sätta igång, trots att jag VET att jag måste!

Är såååååå trött. Somnade igår när jag hade lämnat barnen på dagis (ca 8.30) och sov till 15.30 så jag har inte kunnat sova inatt alls. Känner hur ögonlocken vill falla ihop.

Är bara supertrött hela tiden efter den här stressiga terminen med en massa nattplugg och bara 2-3 timmars sömn per natt. Det tar ut sin rätt till slut.

(Har man sen en 6,5-åring, en 2,5-åring och en 1,5-åring hemma så blir man rätt matt, hehe) ;)

• Pumpkin

Lucy_: Jag har läst en termin engelska (nåja, jag var inskriven en termin men pluggade väl en halv ) och sen har jag läst ett år på Internationell Marknadsföring i Västerås (samma sak där, tappar intresset så lätt ) och sen ett år på MVK Journalist i Piteå (även där samma sak )

• Anja 19 juli 2008

Någon som har några tips på opponering förresten... har kollat några sidor på nätet men blir inte helt klok på det hela.

vad kollar jag på?? (har ju glömt detta då jag skrev min c-uppsats -04, suck)

Tar gärna emot alla tips ni har!!!

• Maggies

Skrev ett långt inlägg och så hänger sig datorn. Grr. Ska skriva ner det igen...

• Pumpkin

Anja: Jag är helt värdelös på opponering. Det slutar med att jag bara sitter och anmärker på stavfel, avstavning och grammatiska fel

• Maggies

Det här med att "spara" sig till bröllopsnatten tror jag har att göra med
    att man inte vill dela den intimiteten med någon annan än den man ska leva
    hela sitt liv med. Jag tror inte att det är samma prydhet kring det hela idag. Även om man väljer att spara sig så betyder det inte att man inte kan leva ut ordentligt på det området ändå, men efter att man har gift sig förstås.

Jag vill gärna påpeka att det finns både gott och ont med att ha respektive
    inte ha sex före bröllopet. Jag tror att det kan finnas en större risk för någon slags svartsjuka partners emellan om det kommer upp gamla partners i samtalsämnena. Kan man inte tänka såhär - "jag VET att han är bäst eftersom jag VILL att han ska vara det, då han är bäst för mig i alla avseenden"?
    Jag skulle aldrig kunna tänka mig att avbryta ett förhållande enbart på grunden
    att det inte är det bästa jag varit med om i sängen. Det kan väl alltid bli bättre? Man måste alltid kämpa för de man älskar och för kärleken så att den inte rinner ut i sanden.

Nåt sånt.

• Pumpkin

Du har helt klart en poäng i det du skriver, många par har säkert problem med svartsjuka pga gamla partners.

Själv är jag som Anja, om jag inte hade haft andra partners så skulle jag med största sannolikhet börja fundera efter ett tag hur det är att ha sex med andra killar, och DET tror jag är ett större problem än vilken svartsjuka som helst.

Men det är vad jag tror

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare