• Pumpkin

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Sjatiir: Kul med lite mer info om er! Vi har två katter - en tös som heter Isadora och en herre som heter Tyson. Det är så mysigt med katter hemma
    Tänker ni gifta er i Örebro eller?

Jenny_Åland: Åh, det var ett gäng du hade tänkt dig

vårbrud: Ja, visst är det konstigt vad man utsätter sig själv för? Men jag misstänker att du får igen det tusenfallt

• Pumpkin

Ina: Tjoho, den där butiken måste jag spana in också!

• Pumpkin

gica: Det enda jag har att säga är: SLUTA!

Jag slutade med mina piller efter 6 år i våras, och det var verkligen det bästa jag gjort på länge. Jag var precis som du väldigt orolig för biverkningar, typ acne och viktuppgång, men fördelarna väger upp det eventuellt negativa som inträffar. När jag började med p-piller så gick jag upp 18kg. 1-8-K-I-L-O!! Nu när jag slutade gick jag ner 5kg, det bara rann av mig på 5 veckor (hade gått ner 5kg själv innan så nu är jag perfekt, var underviktig när jag började med piller). Acne, ja visst, lite finnar har man väl nu och då, men inget som inte går att behandla ganska enkelt.
    Men fram för allt, jag MÅR SÅ MYCKET bättre nu och jag känner verkligen att jag börjar lära känna min kropp, på riktigt. Och det är så skönt!

Flum flum, men kontentan är ändå: Funderar du på att sluta, så gör det!

• Pumpkin

Haha - "nu är jag perfekt" - hur egotrippat lät inte det då?

Vad jag menade var att jag nu ligger på min idealvikt för min längd och alltså är "normal" i kroppen

• Pumpkin

Sjatiir: Ja våra kissar är helt klart våra bebisar, jag oroar mig helt galet mycket, speciellt när vi åker bort och vi lämnar dem här hemma med kattvakt

Jovisst är ni unga, men det är jag också, bara ett år äldre än er Min M2B är dock 5 år äldre än mig. Men det ska bli så underbart att få bli fru, kan knappt bärga mig!

• Pumpkin

gica: Nja, vet inte riktigt om jag är så övertygad om din teori om viktuppgång Men vad jag tycker känns logiskt är att går man upp när man börjar, så borde man rimligtvis gå ner när man slutar, och vice versa.

Kan säga att jag har fått mer humör nu, när jag åt piller var allt mer på en jämn, LÅG nivå. Nu är jag GLAD eller ledsen eller allt däremellan, men inga humörsvängningar för det, utan bara så att jag känner att humöret faktiskt kan växla.
    Sen har min menscykel inte alls blivit mer ojämn eller så, det enda som hänt är att den blivit en vecka längre, vilket jag väl inte direkt tycker är nånting negativt Inte blöder jag mer eller får mer ont nu heller, vilket jag oroade mig mycket för innan. Så ja, jag tycker det bara är toppen!

• Pumpkin

Vi kör också med kondomer. När jag slutade med piller provade jag ut pessar, men jag har aldrig hämtat ut det. Och nu säljs ju inget spermiedödande medel i Sverige, så det är ju dessutom VÄLDIGT osäkert.

Måste säga att jag gillar kondom, det är så himla praktiskt och okladdigt

• Pumpkin

gica: Nä men perfekt är jag ju inte, det lät bara så roligt när jag läste vad jag skrivit Viktmässigt är jag nöjd med kroppen ja, men perfekt är den verkligen inte. Skulle behöva tajtas till lite här och var

• Pumpkin

madlin: Det kan jag iofs känna igen, är ORDENTLIGT pms-ig dagarna innan/första dagen av mensen, men sen går det över. Tycker faktiskt att det är rätt skönt att få vara sådär bitchig någon dag i månaden och ha något att skylla på

Krympta bröst skulle jag inte ha nått emot, det är lite svårt att hitta BH:ar i 65G

• Pumpkin

gica: Skönt ändå att han tycker att det är så självklart med kondom om du mår bättre av att inte äta piller! Tyvärr tänker inte alla killar så... För min M2B har det aldrig varit något problem med kondom, det tycker jag är skönt

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare