• MiaVinterbrud

Nya Pitetråden

Gör en ny tråd för oss brudar i Piteå. Här kan vi babbla och surra bäst vi vill

• Svar på tråden Nya Pitetråden
  • SagaTova

Ja finns linnedukar att låna är det ju helt perfekt förståss. Men det finns ju tyger som inte behöver fållas (om nu inte gästerna ska stå och syna kanterna på duken annars.

Innan påsk, ja jo det är nog sant. vi får nog rappa på lite med inbjudningarna

• MiaVinterbrud

Får se vad som händer med dukarna, lär sluta med IKEAs lakan...blir nog billigast så
    Kommer förmodligen att köpa ljus och andra dekorationer där oxå, så det är väl bara att gasa på

Inbjudningskorten skulle vara klara vid det här laget, så jag sitter som på nålar fram till nästa helg då jag får hem materialet!
    Hur långt innan sätter ni OSA? Man vill ju gärna veta hur många som kommer i så god tid som möjligt, det påverkar ju de flesta inköpen...

• Phidelie

Vi har osa 5 veckor innan. Jag hoppas det ska räcka.

Skulle förresten åka till stan idag men bilen startade inte ... surt

• Phidelie

Såg i tidningen att det kommer vara bröllopsutställare på vårmässan på Arcus. De söker brudpar också. Kanske man skulle ställa upp så behöver man inte planera ihjäl sig.

• MiaVinterbrud

Haha, såg oxå att de sökte par Men å andra sidan så är det ju festen som kostar...Nåja, dom hittar säkert par
    När var det mässan skulle vara? Man måste ju nästan åka dit!

Idag har darlingen köpt allt material till trycksakern Han ringde tre gånger för att kolla, men jag gav honom fria tyglar när det gällde stämplar
    Jag är så glad att han är så inne i planerna!

• Phidelie

Första helgen i maj är mässan.

Usch, nu är jag så less på att tänka bröllop.. Tror nog att jag jämför för mycket.. och vi har inte så stor budget att det möjliggör för slottsvarianten. (kollade på Martha igår och det handlade om Trumpbröllopet)...

• MiaVinterbrud

Phidelie
    Nej! Jag ville ju se det programmet Antar att det är lika bra att låta bli...som sagt, man har ju en budget som är något mindre än deras...huhuhuhu! Men det är riktigt kul att se hur dom har det

• Phidelie

MiaVinterbrud-
    Hennes bröllopsklänning, designad av nån höjdare på Dior, vägde 27(!) kg!!
    Jisses!

• MiaVinterbrud

Phidelie
    Ojojoj!!!!! 27 kilo....skulle man aldrig orka bära ju!

Har någon här erfarenhet av kvartersbageriets tårtor?

• Phidelie

Nej, jag har ingen aning vem man ska anlita då det gäller tårtbakandet. Tror du man får fara runt och provsmaka?

Svar på tråden Nya Pitetråden