Nya Pitetråden
Gör en ny tråd för oss brudar i Piteå. Här kan vi babbla och surra bäst vi vill
Gör en ny tråd för oss brudar i Piteå. Här kan vi babbla och surra bäst vi vill
Välkommen till tråden.
Nu vill vi givetvis veta:
När ska du gifta dig?
Var?
Kyrkligt/Borgerligt?
*nyfiken*
Jag har ingen aning om att bygga naglar, har aldrig gjort det så jag lämnar över ordet till ngn annan vis.
4:e augusti 2007 är den stora dagen D!
Vi gifter oss borgerligt och festen har vi på Rosfors bruksherrgård. Ni då?
Hej brudar!
Välkommen till tråden Floora
Vi gifter oss i Piteå Stadskyrka 070707, info om de andra finns tidigare i tråden om du pallar söka dig dit
Har funderat på att vi kanske skulle ta en brudfika inne i stan någon dag? Förstår om ni som är hemliga inte vill hänga på, men ju fler vi blir desto roligare blir det ju
Säg en dag som passar er, jag är arbetslös och lättanpassad
jag är hyffsat lättanpassad. Men onsd/torsd är bästa dagarna. Mitt på dagen. hämtar på skolan kl 1 och 2....
men nog kan det gå att lösa ändå.
Föreslå ett datum och tid.
Ja Floora, välkommen och det står mer om oss i början av tråden.
men 24 augusti, borgerligt, svensbyliden kortfattat.
Rosfors är jättevacker! Ett fint ställe.
Tack så mkt:)
Jo vi fastnade för Rosfors,det är perfekt för oss förutom att vi skulle vilja rymma lite fler än det gör,men men..
Jobbar för fullt just nu(pengar måste in:))så det är ont om lediga dagar och fullt upp på de få som är.Men man vet ju aldrig..
SagaTova:När tänkte ni skicka era inbjudningar?Har ni redan gjort det?
Måste läsa tråden vid tillfälle så jag blir uppdaterad.
Men ni bor alltså i Piteå eller ska ni bara gifta er här?
Vi bor här, i Svensbyn närmare bestämt...
Vi har inte skickat ännu, vi måste ta oss i kragen och sätta sista datum för detta.
Läste ngn stans att 3 mån i förväg, men folk ska ju hinna planera in ev semester....
Hej på er!
Kul att vi blivit fler, välkommen Floora.
En 070707 brud här. Nyligen inflyttad i kommunen.
Jag har inte gjort naglar på vejm men jag antar att de använder sig av akryl eller glasfiber. Det är snyggast. Har haft alla typer av lösnaglar. Mitt tips är att inte göra de så långt före, högst två tre dar så att de ser fräscha ut. Är man inte van långa naglar kan man behöva känna efter. Att göra 10 naglar kan ta upp till tre timmar beroende på hur "snabb" skulptören är. Ha gott om tid på dig. Se även till att ha lim i beredskap på bröllopet om olyckan skulle va framme.
Vore kul att ses, hänger gärna på om det är så att tiden passar.
SagaTova: jo vin och öl är inge billigare i Finland. Bara starksprit. Har en polare som kommer från Danmark, undra om han kan ta lite öl med sig i bagaget
Idag får våra gäster inbjudningarna. Kul! Så nu kan våra långväga gäster inte skylla på att de inte hade tid på sig att boka biljetter
Oj, här skrivs det för fulla muggar
Vad tror ni om att fika på måndag kl. 11.00?
Någon annan får bestämma plats
Hej alla Pitebrudar! Får man vara med "på tråden" om man är pitetjej men bor i Luleå? Ni låter som ett glatt gäng !!!
Jag vill också vara med, gifter oss 070707..
Undrar... hur gör ni med bröllopsnatten, blir det nått hotell i stan eller? vad jag förstår är det bara havsbadet som har lite syxigare svit med bastu på rummet.. har ni kollat runt nå?