• MiaVinterbrud

Nya Pitetråden

Gör en ny tråd för oss brudar i Piteå. Här kan vi babbla och surra bäst vi vill

• Svar på tråden Nya Pitetråden
  • MiaVinterbrud

SagaTova
    Hahahaha! Har nog ALDRIG varit med om att bli värvad av motståndarnas sida hahahaha! Dagens mest komiska inlägg

Hur har kyrkan bemött er när ni ringt? Jag vet inte om jag har haft otur och pratat med den enda satmaran i församlingen, men till att börja med lät hon mig inte boka kyrkan ett år i förväg, men min blivande fick minsann boka veckan efter!!!! Han bokade alltså den tid hon dyrt och heligt lovat mig skulle finnas kvar när jag ringde igen långt in på hösten!!!!
    Sedan fick jag prata med denna människa igen när jag ringde här om dan för att höra om det är ok att välja en annan präst än den som jobbar den dag vi gifter oss. Då fräser hon åt mig att det vill dom minsann veta i tid! Men hallå, det var ju just det jag gjorde! Sen snäste hon ett hejdå....Kul bemötande....

• MiaVinterbrud

Hej igen brudar!
    Jag är rädd att det kan bli svårt för mig att komma imorgon. Jag måste hinna hem till hunden ett tag och iväg till jobbet igen klockan 16.00
    Hoppas jag kan hänga på nästa gång, då ska jag se till att ha dubbla hundvakter!

Ha så kul imorgon!

• Phidelie

hur många blir vi då? ska vi skjuta på det?

• SagaTova

Ärch så skjuter vi väl bara på det till nästa vecka, eller? Nu är ju klockan rätt mycke jag kikar in i morgonbitti och ser om det kommit in ngt annat inlägg.
    Om inte tycker jag vi försöker hitta en annan tid nästa, eller veckan därpå. Vi ska ju inte gifta oss ännu

• SagaTova

MiaVinterbrud

Ang prästen och kyrkan kan jag inte svara på bemötnde, då vår vigselförättare icke är präst. Däremot delar vi en annan "trosuppfattning" med honnom. Men nog lät det ju konstigt, otrevligt bemötande är aldrig kul. Ta det inte personligt bara. Antingen råkade du på henne fel dag, eller så kanske hon inte gillar kvinnor.

Ang värvningen, så är det ju så tragiskt att det inte verkar som de gör ngn ny rekrytering själva och du vet, det är i sin kontrast till ett alternativ som politiken blir tydlig. Och dessutom är det ett demokrati underskott tycker jag. Det bör ju finnas mer än ett alternativ att välja på. Eller hur?

Hoppas ni får en bra präst ialla fall, och att det inte blir surtanten.....

• Phidelie

jo vi tar det nästa vecka, det är ok med mig eftersom natten varit rätt tuff. det är den stora grabben som drömmer mardrömmar och vaknar jämt. lillplutten sover nog bäst

• SagaTova

Vi har fått våra ringar!! De blev så fina, funderar bara på om jag ska lägga in en rubin i min. har inte bestämt hur jag ska göra...Om det ens går. Vi är supernöjda. Och så ska vi bestäma inskriptionen...

• Phidelie

ahh, kul SagaTova! Här väntas det på min ring, det ska bli spännande att se vad smeden hittat på.

ska vi träffas snart brudar?

• MiaVinterbrud

Hej brudar!
    Det blev en kort karriär på You Call...efter några dagar insåg jag att det inte går ihop med mina åsikter om telesäljare att vara en...jag valde att säga som det är till den underbara människa som var min chef istället för att göra en dålig insats och bli uppsagd efter min provanställning. Nu ska jag kontakta arb.förmedlingen och se hur länge min a-kassa ryker...men som sagt, min värdighet fick just ett pris

Kul med era ringar brudar!
    För mig gäller det också att klura ut vad det ska stå i...vet inte om jag vill köra på det klassiska eller nåt annorlunda...
    Vi får kanske klura på vad vi ska skriva på nästa träff.
    När kör vi? Fixar vi det innan påsk?

• SagaTova

Men oj MiaVinterbrud, med jobbet alltså. Vad var problemet? Fast det är viktigt att ha ett pris på sin värdighet, och över hur man accepterar att bli behandlad, gjorde själv ett sådant beslut och de ledde till att jag läste på högskolan istället. Så det kan leda till nått bra, om inte ialla fall att man har gett sig själv lite cred.

När ska vi träffas? Föreslå en dag och tid, ska jag försöka anpassa mig.

Svar på tråden Nya Pitetråden