• vitsippa-78

2008 november

Vi gifter oss 2008-11-29.
    Någon mer där ute som gifter sig i november? Har ni börjat planera än? Eller kanske ska jag säga, hur Mycket har ni planerat än?

Jag har bestämt kyrka och lokal för festen, ska boka nästa vecka om det går så tidigt.

• Svar på tråden 2008 november
  • vitsippa-78

Åhå, nu blev det knivigt alltså.
    Vart hade ni tänkt gifta er isåfall om ni skulle göra det utomlands?

• Cia-bruden

Ja, det blev ju det
    Sambon vet heller inte, skulle ju underlättat om nån av oss visste vad vill vill

Just nu lutar det åt Västindien.

• vitsippa-78

Men ni har väl fortfarande rätt så gott om tid kvar, ni måste ju inte bestäma nu på direkten?

Det låter ju onekligen härligt :)

Är så förkyld idag, riktigt däppt i näsan, så jag ska nog gå hem o lägga mig under täcket.

• Cia-bruden

Nä, det behöver vi ju inte. Man kan väl säga att vi har fram till sommaren att bestämma oss, för sen är det väl dags att ev. boka kyrka.
    Men det skulle ju vara skönt att bestämma sig så man slipper grubbla så mycket

Stackare, inget roligt att vara sjuk.

• vitsippa-78

Jo det kan jag förstå, verkligen förstå ;)
    Men se till att ni funderar på det ordentligt först, vore ju trist om ni ångrar er. Du får göra en plus/minus-lista med dom olika alternativen.

Nej det är aldrig roligt, och dyrt är det att vara hemma...

• Cia-bruden

Ja, jag har funderat på att göra en sån lista. Kanske hjälper lite grann.
    Men ser man till helheten så verkar det ju mer att göra till ett kyrkbröllop än till ett bröllop utomlands. Men å andra sidan får man uppleva dagen med massa andra människor om man gifter sig i kyrkan.

Ja, usch ja. Det är inte billigt att vara hemma.

• vitsippa-78

Det är kanske lite mer att göra om ni gifter er hemma i kyrka, jag har faktiskt ingen aning vad man ska/behöver ordna om man ska utomlands.... Funderar...

• Cia-bruden

Bolaget har hand om alla papper som måste fixas. Vi måste typ bara skaffa dem från Skatteverket och alla ställen och sen skickar vi iväg dem så fixas allt, om jag fattat det rätt.
    Sen när man kommer till resmålet så möts man upp av en bröllopskoordinator så man går igenom hur man vill ha det. Jag gissar att man även pratar om hur man vill ha bröllopet redan här i Sverige, men jag vet inte. Har ju aldrig gjort detta förut

• vitsippa-78

Det låter ju bekvämt :)
    Vilket känns mer rätt då? hemma eller utomlands..

• Cia-bruden

Ja, verkligen
    Det kanske är lite därför jag fastnat för det. För jag är dessvärre inte en sån där pysslig människa som tycker det är roligt att sitta och klippa och klistra. (Får hoppas att det ändras tills vi får barn)

Om man säger såhär, skulle min farmor levt, så hade det inte varit nån tvekan om vart vi skulle gift oss. Så nu känns det faktiskt om att det kvittar.

Gifter vi oss i kyrkan så ska vi inte göra det så storslaget, som sagt bara bjuda på kaffe och tårta. Det som ev. går upp lite i pris är klänningen.

Svar på tråden 2008 november