• vitsippa-78

2008 november

Vi gifter oss 2008-11-29.
    Någon mer där ute som gifter sig i november? Har ni börjat planera än? Eller kanske ska jag säga, hur Mycket har ni planerat än?

Jag har bestämt kyrka och lokal för festen, ska boka nästa vecka om det går så tidigt.

• Svar på tråden 2008 november
  • vitsippa-78

Ingen som planerar bröllop 2008 vinter ?

• Cia-bruden

Vitsippa,
    Jag kanske gör det
    Ialla fall runt okt/nov-08

Hur vill du ha ditt bröllop?

• vitsippa-78

Åh vad roligt =)

Vi har inte planerat något tema eller så ifall det var det du undrade.
    Men vi ska ha ett litet bröllop, ungefär 35 gäster. Våra närmsta vänner och familj kommer vi att bjuda.

Hur mycket har ni planerat än då?
    :)

• Cia-bruden

Vitsippa,
    Vi är precis i början och spånar nu bara.

Men först tänkte vi oss ett traditionellt brölllop på sommaren i kyrka. Men sen började tankarna på ett utlandsbröllop komma.
    Så sambon pratade lite med sina föräldrar om våra planer, men då visade det sig att de ska åka till Costa Rica jan-08 och vi har en känsla av att de inte har råd med två långresor på ett år.
    Så nu kom sambon med ett bra förslag, som jag nappade på. Att vi gifter oss i kyrkan, bara bjuder på kaffe och tårta och sen åker vi iväg på bröllopsresa så fort som möjligt.
    Vad tror du om nåt sånt?

• vitsippa-78

Vi hade också planer, flyktiga planer, på att gifta oss i Italien, men eftersom vi hellre vill ha med våra familjer och vänner så blir det vigsel här hemma.
    Vi har tänkt ha vigsel och sen fest (middag o hela kalaset).
    Bröllopsresan har vi inte planerat mer än att om vi får råd så åker vi till Thailand efteråt, kanske några dagar efter. Nu är saken den att vi försöker utöka familjen, så det spelar ju stor roll om vi lyckas. Men i stort sett så har vi väl bestämt hur vi vill ha bröllopet, men inte alla detaljer. ÄN
    :D

Jag tycker det är ett bra förslag som ni har tänkt höra. Man måste ju faktiskt inte bjuda på stor fest efter vigseln.

• Cia-bruden

Jag känner att jag kan leva utan den där 3-rättersmiddagen och festen, då lägger jag hellre pengarna på en bröllopsresa, om vi nu inte gifter oss utomlands ändå.

Vi vill också utöka familjen. Kommer troligtvis sluta ca 6 månader innan med p-piller sen händer det när det händer, så att säga

• vitsippa-78

Ja isåfall tycker jag absolut det är bra med lite fika och säga tack till alla efter vigseln.

Vad spännande =)

• Cia-bruden

Åh, så skönt att höra att det inte är bara jag som tycker den idén är bra
    Men som sagt, vi spånar fortfarande så ingenting är bestämt.
    Men om man gör så får jag ju ha den där klänningen som jag drömt om sen jag var liten
    Vet du vad du vill ha för klänning?

Ni försöker få bebis redan nu eller missuppfattade jag dig?

• vitsippa-78

Ja absolut.

Jag har hittat en klänning som jag vill ha. Men jag tycker den är kanske lite dyr, och så vet jag ju inte hur kroppen ser ut då. Jag vågar inte köpa klänning redan nu alltså =)
    Jag vill ha den här:
    www.pronovias.com/
    2007 Make your choise, Dreams, sid 4, klänningen heter Obelix

Jo vi försöker redan nu.

• Cia-bruden

Åh, den såg fin ut, dock inte riktigt min stil.

Jag har tänkt kanske nån sån här modell:
    www.maggiesottero.com/dress.aspx&page=5&style=ASM3072

Spännande att ni försöker få bebis redan

Svar på tråden 2008 november