• Mrs*N* 18/8

BT folk ta hälp av varandra?

Har faktiskt snott denna tråden av de trevliga Göteborgarna, det är ju en kanonbra tråd att starta här. Alla vill vi ju ha fina bröllop som man kan minnas med glädje =)

Kanske kan vi hjälpa varandra? Det är ju dyrt att gifta sig, det har väl alla märkt nu?!

"Tänk om vi här BT kunde ta å erbjuda varann hjälp med tex servering, skjuts, dekoration, musik på bröllop om man ändå bor i samma kommun och så får man hjälp tillbaka. Tjänster å gentjänster...Tänk vad många 1000-lappar rikare man skulle bli?!"

Jag tänkte att kan göteborgarna så kan väl vi skåningar? =)
    Så alla tjeer nere i Malmö/Lund, vad säger ni?

• Svar på tråden BT folk ta hälp av varandra?
  • littlepixiegrl

Bea: Nu tror jag att min påsar etc. har kommit från Kina. Minmamma hämtar ut dom imorrn, sen ska jag kolla hur mycket hjärtris en "scoop" kan tänkas vara! :)
    F.ö. så verkar jag ha räknat knasfel på antalet gäster så vi blir inte fler än 48 max 50 (+oss), så det ska nog räcka ändå!

• Is brud 08

Hänger mer än gärna på här

Vi gifter oss i början av jan i Valleberga kyrka (bor i Ystad) och hoppas jag kan få vara med här även om det är en bit från malmö?

Jag kan hjälpa till med skjuts av tex gäster, hämta lämna blommor eller annat småplock? se till så sakerna kommer till hotellet,vara moraliskt stöd komma med ideer och tips, bilder på olika buketter,håruppsättningar (har 10000 tals på min dator)

Rekommendera viner, dessertviner och menyer med hjälp av min sambo som är väldigt duktig på detta..

Gör även egna smycke tex till tärnan? eller till er...

Är duktig på dukningar och har rätt så stor fantasi på roliga och snygga dukningar

• Mrs*N* 18/8

Is brud.. du är hjärtligt välkommen i vårt lilla "gäng"

• Mrs*N* 18/8

Pixie.. du kan ju bara hojta till när du testat =)

• Is brud 08

Tack så mycket

Kanske kan vi göra så att vi försöker få till en träff (ni har ju tidigare pratat om det) så tar alla med sig ett par lappar där det står vad man erbjuder för hjälp och ens "kontaktuppgifter" tex namn o mail ev tele nr,, sen så bytar vi lappar med varann så kan man ju ha dessa lite som "underlag" så man vet vem som man ska vända sig till så slipper man läsa 100 inlägg bakåt för att få fram vem avr det nu som var florist tex...

*bara en tanke*

• sexydoktor

Is brud 08

det var en super duper bra ide.
    bara säg till så skall jag försöka komma loss på ngt sätt, har ju 2 jobb. så det är inte lätt *ler*

• Is brud 08

sexydoktor

Jag vet hur det är, just nu står jag med jobb upp till huvudet,men då är det rätt så skoj och fika o snacka bröllop o inte alltid tänka på jobb

• sexydoktor

det är väldigt sant.
    jobbar på dagarna på ett företag och har mitt eget företag på kvällarna.
    är nagelteknolog *ler*

• Is brud 08

åhh jag älskar naglar fixar mina typ var 3 de vecka och älskar att exprimentera med färger och stenar och roliga mönster

• sexydoktor

samma här. är inte jätte glad i fransk, på mig själv, men testade ljusgul frans o svart dekoration. super läckert.

Svar på tråden BT folk ta hälp av varandra?