• Heleneli

Stockholm Norrort

Hej tjejer!

Hur många är vi som gifter oss i Norrort i sommar?

Själv gifter jag mig i Vallentuna (Frösunda kyrka) 21/7!

Tänkte att vi kunde dela med oss av våra tips och erfarenheter här!

• Svar på tråden Stockholm Norrort
  • A:s wife

Heleneli
    oj, sorry att jag inte svarade på ditt förra inlägg. ja det kanske är bäst om du provar den efter mitt bröllop, "ifall att" nånting skulle hända (mot förmodan). det är bara 1,5 månad kvar till jag gifter mej, men du kanske vill beställa klänning tidigare än så? vi kan nog lösa det i så fall...

nej, jag har ingen lös underkjol, det är så mycket tyll isydd så det inte behövs enligt min mening. är glad att slippa det faktiskt =) måste vara jobbigt att sitta ner under en middag med ringar i kjolen...

• Heleneli

Hej igen tjejer!

Det går så upp och ner i min planering! Igår fick jag vet att tårtverkstan i Täby har semesterstängt när vi gifter oss, och det var reservstället! Ställe nummer ett (Cake and Design eller vad det heter, i Vallentuna) har också stängt. Sen ringde jag cateringen vi har valt idag (Flygande köket i Åkersberga) och de har också semseterstängt då. Så när jag kom hem nu i eftermiddags var allt skit... Solisten har inte hört av sig, jag har inte kunnat maila DJn, frisören har inte hört av sig och jag vet ingen bra florist.

Sen gjorde jag ett ryck! Har bokat tårtan på chokladfabriken, som inte har stängt - jippie :D, har mailat DJn (mailen är hel igen! hurra! :D), har hittat en florist som jag ska åka till på lördag, har hittat en reservfrisör (kanske, ska ringa igen imorrn och prata med den rätta tjejen också :)), fick mail från solisten med positivt besked och har kanske hittat en ny catering!

Pust! Äntligen! :D Säger som Petter: "Det går bra nu, kompis, det går bra nu" och "vinden har vänt, det är min tur nu"... Inte för att jag lyssnar så mycket på Petter, men det sätter sig... :D

Jag ska beställa min klänning nu! Känner mer och mer att jag vill ha den! (Föll iofs för en Asperaklänning i lördags, men den kostar 8000:-...) Jag väntar bara på lite tips i kinaklänningstråden innan jag beställer! Hoppas jag blir lika nöjd med min som A:s babe är med sin! :D

Musiken är viktig för min m2b så vi bestämde ganska tidigt att vi ska ha en "riktig" DJ.

Tjohoo! Jag är inne i ett lyckorus just nu! M2b är i Italien så jag har bara BT att ta ut det på!

iiiiiiiiiiiiiiiiiiih! :D:D:D JAG SKA GIFTA MIG!!!!!!!!!!!!! :D:D:D:D::D

• MrsPink

Heleneli:
    Skönt att det fixar sig
    Så du har tur att få tårta från chokladfabriken.. de hade fullbokat när vi ville ha.. fast vi ska ha på en söndag, men då har de stängt å lördagen var fullbokad . Men har hittat Puss & Kram choklad i Nacka å de hade tid ... Allt fixar sig alltid.
    Vilken solist ska ni ha?

• MrsPink

helenali: Fin klänning du ska betälla föresten .. När vi började planer bröllop för några år sedan så var det min drömklänning

• pruppa

heleneli -
    ville bara tipsa om din klänning på denna sida, kanske helt fel pris o storlek men då har jag tipsat iallafall!

www.brudklanningar.nu/Brudkh.htm

o du... japp du ska gifta dig
    GRATTIS!

• pruppa

gick inte att direkt länka, men det finns på sista raden!

• Heleneli

Hej igen tjejer!

Visst är det fin min klänning?! :D Tack för länken pruppa! Har sett den där förut och funderat över priset... men det blir nog en från 1koo ändå... :D

Solisten är en ung tjej (vet inte hur gammal exakt) som sjunger i svärmors kör och som går på någon musikteaterutbildning just nu. Vet inte så mycket om henne mer än att hon är trevlig via mail och att hon sjunger jättefint enligt svärmor.

Lyckoruset håller i sig fortfarande, trots att jag suttit med nationella prov i en timma... (Jag är lärare i en femma).

• A:s wife

Heleneli
    skönt att saker börjar ordna sej!! hoppas det fortsätter på den positiva vågen!

• Heleneli

Hej på er!

Jag har varit uppe i sthlm i helgen och varit på dop i Vallentuna. Mycket trevligt men prästen var inte alls bra! Han får inte viga oss! Och jag är lite orolig för att det ska bli han... Ja, alltså, blir det han letar jag reda på en annan präst själv, så är det bara... Vet ni någon bra präst i norrort? Jag kommer höra med en präst i Danderyd som har jobbat med ungdomsverksamheten där om det blir så, men om inte han kan vill jag ha andra tips!

I lördags morse var jag och mamsen och beställde brudbuketten! Det blir nog bra tror jag!

Fick en skiva på posten idag! Det är vår solist som har skickat tre låtar där hon sjunger! Jag tycker hon sjunger superfint! Så skönt när allt bara funkar! :)

• pruppa

heleneli - ring o fråga pastoratet vem som ska viga er!
    i den kyrka (vallentuna) som vi vigs i har dom redan gjort klart sommar schemat så vi fått veta villken präst vi får.
    finns en himlans bra präst som heter jonas som tillhör vallentuna kyrka, är ju ett tips iallafall!

Svar på tråden Stockholm Norrort