4 Augusti 2007 *Tråd2*
hihi, vad kul. Härligt tjejen, jättekul att få se.
hihi, vad kul. Härligt tjejen, jättekul att få se.
Godmorgon tjejer.
3 månader kvar idag.
tjoho, känns som om man bockar av små delmål på något sätt när dom här jämna datumen passerar.
Men även om 3 månader inte är mycket så tycker jag det känns som en halv oändligthet. Sååå sugen på att gifta mig nu nu NU!
smartiz
Tråkigt att det känns så tungt just nu, hoppas du kunnat sova i natt och det blir några bra besked idag och känns bättre.
Melleni
det räcker om du skriver
heli0.spaces.live.com
vi ser dina foton på förstasidan då. skippa alla andra ändelser, skriv bara det, vi får se till o kolla alla dina fina bilder.
skrattade lite när jag såg den röda frisyren och dom vita skorna. gissa tre gånger vem som har kollat på samma ;)
jag har nu valt ett par andra skor, men det var sååååååååå nära att det blev dom vita med remmar.
kan bara skylla på att du har bra smak ;)
maljor
Kul att ni fått hindersprövningen. Får jag fråga när ni skickade in den?
Vi har nämligen inte fått tillbaka våran än, tycker det börjar dröja lite väl länge faktiskt.
maljor
oj, ja vi skickade nog in samma dag då.
vi skickade in namnändring på våra båda barn, hindersprövningen och namnändringen för mig. Men inget av det har kommit tillbaka än.
Kan ju lägga till att vi bor i stockholm. Känns lite tråkigt att inte fått svar än.
maljor
uscha och skit.
Om man skall tala rent ut.
Han är definitivt inte värd dina tårar.
Somliga saker tackar man ju bara inte nej till. Inte när man är så nära släkt.
Du får lägga ditt fokus på andra saker som får dig att må bättre istället.
KRAM
maljor
mm vet hur sånt kan vara, när allt bara känns för mycket. Själv har jag varit alldeles för stressad för länge känns det som. Just nu håller jag på få totalt krupp på barnen. en snart 4 åring och en 1,5 åring driver mig för stunde till vansinne känns det som.
Sonen har inom loppet av tio minuter rivt ner en glastuggumiautomat på golvet, smällt igen dörrarna med ljudliga bang bang ljud ca 10 gånger, lyckats få ner ett glas från diskbänken och sprungit runt med, sprutat vatten runt halva lägenheten med blomsprutan, ändrat på alla knappar på spisen, rivit ut leksaker över halva lekrummet, dragit bort fäll och kuddar från fotöljen ut i hallen. dragit ut leksaker i köket, vardagsrummet och hallen. Därtill kladdat med choklad och gnällt gånger 10. och sen därtill så har dottern tjatat mig blå om hennes leksakshäst som tydligen varit så duktig, snäll och som hon måste berätta om var ungeför 20e sekund. åhhh det bokstavligen snurrar runt i skallen och jag är beredd att säga upp mig som mamma.
När sonen nu gav sig på spisen för jag vet inte vilken gång i ordningen så fick jag nog, slet upp honom och la honom i hans spjälsäng och gick därifrån en stund. puuu måste andas, stressen bara kryper under skinnet på mig. Vill vara en så bra mamma som leker och är så pedagogiskt och rätt och aldrig höjer rösten, men just nu stressar allt sönder mig totalt.
funderat på att lägga allt vad bröllop heter på hyllan ett tag. har ju egentligen det mesta klart. Men orkar inte hålla på med småsakerna, bara strunta i allt en månad eller så. det löser sig väl ändå. för just nu är orken så totalt slut och borta. Gästerna har ju ändå inte börjat svara än. tror dom flesta bara antar att vi är så säkra på att dom kommer att dom inte kommer besvara inbjudan ändå.
nä. stressen är för hög just nu. borde ta tag i andra delar av livet än detta just nu.
ursäkta att detta urartade i ett totalt gnällinlägg, men orken är borta just nu :(
maljor
Vi får gnälla ihop ett tag då.
Ekonomi vet jag hur surt det kan vara.
Själv är jag ju student, och som sagts ovan, två små barn. så inkomsten inklusive lånet blir väl en sådär 7-8000 i månaden.
Låter jobbigt med din släkt. Min släkt kan jag inte klaga på. Den mesta stressen jag bär på är självförvållad. Jag tar på mig mer än jag orkar bära. Och blir så lätt stresspåverkad.
O ena sidan vill jag ju så gärna ha hels släkten med, o andra sidan kan jag ibland tänka, varför åkte vi inte iväg själva och bara gifte oss han och jag, så att vi slapp alla planering och stress som det inneburit, och alla kostnader. MEn sen kommer jag på att jag skulle inte vilja gifta mig utan släkten, skulle ångra mig.
ja ja, vi får ta varann i hand och gnälla av oss lite.
Melleni (4/8-07)
Tack. Jo det har varit mycket, och är en dle som komemr nu framöver. jag försöker strukturera upp vardagen lite och försöker att inte ta på mig för mycket. tack, jag skall ta det lungt. Kram
smartiz
Jadu, ibland tar orken bara slut, för mig är det just nu
Skolan-årstenta-examinationsseminarium- C-uppsatts.
ekonomi och sommarjobb.
Bröllopsplanering
Trasig rygg och eventuellt en neurogen smärtskada i ryggen som säger Aj!!!!
Två små barn och ett hem som borde städas mer än det gör som tar min ork ifrån mig.
Vet att jag inte borde stressa upp mig, vet att jag borde luta mig bakåt och slappna av och våga släppa lite mer av all kontroll jag lägger på mig själv, men just nu känns det inte så lätt.
Jag hoppas det släpper och lugnar ner sig snart.
Vad gulligt ditt armband låter, jättefint både rent utseende mässigt och gulligt att det har ett släktvärde. Önskar jag hade något sånt, får ta och fråga min mormor, vill ju gärna ha med något från allt i ramsan.
Nytt och blått kvoten är mer än nog uppfyllda.
Men gammalt och lånat kvoten är plågsamt tom än.