Inlägg från: Bruden blå |Visa alla inlägg
  • Bruden blå

4 Augusti 2007 *Tråd2*

ja eller rättare sagt, alla kläder til mig.
    Dotterns kläder är i princip klara, klänning, skor och halsband är inhandlat till henne, skall hitta ett par söta strumpor också tänkte jag.

en är det sonen och mannen, där har vi inte hunnit köpa något än.

• Bruden blå

smartiz

Men kan du inte prova den själv?
    Se bara till att ha gott om tid och en stor spegel.
    Jag har snörning i min klännnig, och det går att snöra hyffsat själv,man sätter på sig klänningen på snedden och snör och sedan vrider man så snörningen kommer rätt. man får peta o dra lite sen när det sitter rätt. det blir ju inten supersnygg snörning, men det blir ju bra nog för att se om det behöver göras ändringar.

• Bruden blå

smartiz

OKi, men låt din sambo hjälpa dig.
    dra på dig så gott det går. ta sen fram ett stort lakan och svep in dig i så han inte ser klänningen. han får ju bara se ryggen som skall snöras då. om du inte kan få hjälp innan och inte vill vänta.

• Bruden blå

smartiz

svep in dig ordentligt, det borde han inte kunna klaga mot. du behöver ju kanske inte sätta på dig underkjolen innan heller, lite marigare o sätta på den efteråt, men det går (har prövat).
    men e man sugen på att prova så e man ;)

• Bruden blå

3 månader + 4 dagar
    eller
    13 veckor + 5 dagar
    eller
    96 dagar

hur känns det, det närmar sig. känns det som om det är lång tid kvar eller känns det som om det går för fort?

• Bruden blå

FrökenAnna

här ser det bra ut, försöker komma på vad som gjorts och vad som är kvar och försöker tänka på om jag missat något. NÅogn som har lust att läsa igenom våran lista och se om vi missat något???
    Det här är klart:
    Kyrka bokad
    Save the date magneter skickade
    Inbjudan skickad
    Fotograf
    Gästbok
    Anns underkläder
    Mattias vigselring
    Anns vigselring
    Underkjol
    Smink
    30 st Champagneglas (2 egna till oss)
    Bord + stolar
    Tallrikar, glas, bestick
    8 st Dukar
    Ljus + Ljushållare
    50st Servetter
    Hotell bokat, ange ankomst+frukosttid
    Bröllopsbubblor
    Anns klänning
    Ann´s transport till kyrkan
    Lunas skor
    Näbbklänning
    Partytält
    Vigselprogram
    Korg till vigslprogram & bröllopsbubblor
    Halsband Ann
    Örhängen Ann
    Halsband Luna
    Anns´s skor
    Bröllopstårta beställd
    hindersprövning + namnändringar inskickade

det här har vi kvar att ordna:
    brudgummens kläder
    vår sons (brudnäbb) kläder+skor
    Brudbukette+ näbbuketter
    Hår, bokat, men osäker än om jag skall ha dom.
    Anställ två personal
    Mat + dryck (inköpslista klar, fixar själva)
    tält till buffén

• Bruden blå

FrökenAnna
    nu skall vi se, läser igenom.
    tiara har jag ju fixat, men vet inte om jag skall använda den än.
    dekoration till dukningen, där återstår lite. vet det mesta, men behöver någon detalj till.
    transport är vi inte helt hemma på hur vi löser det än heller.
    till kyrkan blir inga problem. från kyrkan till där vi skall vara är bara 2 minuter med bil, men hur vi gör, det vet vi inte helt än. sen från där vi skall vara till hotellet är ju en längre resa, så det blir säkert taxi.

• Bruden blå

Känns som om vi är helt i fas med bröllopsplanerna, tvärtom känns det som om jag behöver något att pyssla med.
    Så nu börjar jag planera morgongåvan istället.

• Bruden blå

smartiz

hihi, jo jag har nog varit lite för effektiv. Så nu börjar det mesta kännas klart. men fråga mig igen om en månad eller två, då är jag säkert helt uppe i varv och stressad.

• Bruden blå

Melleni (4/8-07)

hihi, jadu, skor kan ju va ett kapitel för sig. Själv hade jag faktiskt på mig mina första par bröllopsskor idag för första gången. jättesköna och såååå söta till jeans var dom (var i skolan, hade examination).
    par nr två ligger tryggt i garderoben. så det var ju tur att jag köpte två par, för är jättenöjd med bägge paren.

Svar på tråden 4 Augusti 2007 *Tråd2*