Inlägg från: Bruden blå |Visa alla inlägg
  • Bruden blå

4 Augusti 2007 *Tråd2*

När har ni satt osa och hur många svar har ni fått?

Jag hade ju innan vi skickade ut inbjudningarna läst tråd efter tråd med folk som var lite ledsna för att dom inte fick svar på sina inbjudningar. Vi har ju verkligen bara bjudit närmsta. totalt 33 vuxna och 7 barn är vi.
    det är ju långt kvar till osa, men någonstans hade jag ändå inbillat mig att det är ju klart att våra gäster blir glada och snart hör av sig och medelar om dom kommer.
    dom flesta av gästerna har vi ju träffat efter att inbjudan har skickats ut.
    men dom som vi vet kommer är än så länga 9 personer.

• Bruden blå

fru-07

trevligt. alltid kul att få svar. Jag hoppas att det snart börjar droppa in lite svar. Vi har satt osa till 4/7 så det är långt tid kvar för våra gäster, men det är ju kul om man kan få svar lite tidigare. Man e ju lite otålig av sig :D

• Bruden blå

Kul idé att ni lägger till ort . jag slänger med det jag med.

Bruden blå (Färingsö)
    Melleni (4/8-07)
    Tezzilezz
    Maljor
    Pernilla Borås
    FrökenAnna
    Googlad
    lillfrugan4/8
    Chrissa
    annaochkim
    patriks brud (Tyresö kyrka)
    fru-07
    Stefans fästmö
    smartiz (Grödinge kyrka)
    Sverner
    Cecilia.a (Händene kyrka)

• Bruden blå

och sen skulle det ju va en parantes och inte en smiley, gör ett nytt försök.

Bruden blå (Färingsö)
    Melleni (4/8-07)
    Tezzilezz
    Maljor
    Pernilla Borås
    FrökenAnna
    Googlad
    lillfrugan4/8
    Chrissa
    annaochkim
    fru-07
    Stefans fästmö
    smartiz (Grödinge kyrka)
    Sverner

• Bruden blå

morr, vad blir det för fel? varför blir den en smiley?

Bruden blå (Färingsö )
    Melleni (4/8-07)
    Tezzilezz
    Maljor
    Pernilla Borås
    FrökenAnna
    Googlad
    lillfrugan4/8
    Chrissa
    annaochkim
    fru-07
    Stefans fästmö
    smartiz (Grödinge kyrka)
    Sverner

• Bruden blå

78 dagar kvar tills vi alla springer runt nervösa som yra höns och undrar var fan hårborsten är.
    Ja eller något sånt.
    Nedräkningen har börjat, det är inte lång tid kvar alls nu.

• Bruden blå

smartiz

okidå. 78 dagar kvar tills vi springer runt som yra höns, förutom smartiz som planerar att provspela för uppföljaren till denna ;)

(hoppas du tål lite skämt, men duckar för säkerhets skull)

• Bruden blå

smartiz

He he, oki, men glöm inte att ta bra betalt och skicka gärna minst 10% till din agent här på bt ;)

• Bruden blå

Absolut. Bara o ta på sig brudklänningen och checka in... öhh menar åka till studion och börja filma på en gång :D

Själv kämpar jag på för att hålla budgeten. det verkar gå hyffsat trotts lite oförutsedda utgifter. när jag jämför hur mycket som finns kvar i bröllopskassan och vilka utgifter som är budgeterade och inte inköpta än så skiljer det bara 150 kr. får se vad slutresultatet blir, om vi drar över eller under eller hamnar precis. men just nu ser det bra ut.
    Tänkte åka och handla drycken idag. insåg ju att det går alldeles utmärkt, e ju låååång hållbarhet på läsk och sånt.

• Bruden blå

Nu har vi köpt all dryck. får hoppas jag räknat rätt nu och att det räcker. för oj vad vi har burit nu. totalt 49,5 liter blev det.

6 olika sorters cider
    starköl
    4 sorters läsk
    vitt vin
    rött vin
    rosé vin
    mousserande vitt
    back med blandat lättöl och olika bordsvatten.
    detta på ca 30 vuxna och 4 barn.

• Bruden blå

pris. ja nu ska vi se lite mer exakt vad det blev.
    12 liter cider i 6 olika smaker
    6 liter coca-cola
    6 liter övrig läsk 4 olika smaker
    1 back med öl och flaskvatten
    3 liter rött vin
    3 liter vitt vin
    3 liter rosé vin
    2,25 liter mousserande
    7,5 liter starköl
    summa: 1268kr

• Bruden blå

FrökenAnna

jag har valt underkjol då jag tycker min klänninge ser bättre ut med lite vidd.
    Smakfråga hur man tycker det ser bäst ut. Du har möjligen inte någon bild på klänningen i fråga?

• Bruden blå

Budgeten ser än trevligare ut.
    vi har legat i fas rätt länge med budgeten, trots lite oförutsedda utgifter, tex 4 klänningar istälet för 1. men nu har jag sålt en av dom. och vi ligger helt plötsligt på plus istället. Känns skönt.
    Drickan är nu inköpt och även placerad i jordkällaren ute på landet.
    bit för bit går det frammåt. inte mycket kvar alls att göra nu. eller jo, en del är det väl, men känns bra att lägga saker till högen KLART!
    hur tickar det frammåt för er?
    vi har ju börjat kolla av lite smått. vi fortsätter väl vår lilla ha koll på att det är klart lista.
    -Hindersprövning
    -Vigselringar
    -Brudklädsel

Tja i princip är vi klara med detta.
    hindersprövningen är klar. vigselringen är klar, men funderar på att byta ut förlovningsringen, men inte bestämt än till vad.
    mina kläder är klara.

är alla ni andra klara med dessa poster?
    om inte så är det hög tid nu. 11 veckor kvar nu.

• Bruden blå

FrökenAnna

ohh, kul. då kan du väl kanske passa på att fota ringen också. kul o få se :D

• Bruden blå

smartiz

Tackar.
    Ja det känns som om jag vill göra det själv. Kan blir ett litet kul sista pyssel innan bröllopet. Älskar att småpyssla. Har tom suttit och börjat fundera på om jag kan komma på något mer till bröllopet, bara för att det är kul. men det mesta är ju redan klart.
    Har funderat på om man skall ge sig in på att göra tackkorten, så att dom är klara och man bara kan klistra in en bild i dom.

Svar på tråden 4 Augusti 2007 *Tråd2*