Inlägg från: Bruden blå |Visa alla inlägg
  • Bruden blå

4 Augusti 2007 *Tråd2*

maljor

Vad roligt. du har möjligen ingen bild på det lilla bing-stycket?

• Bruden blå

trevligt. det är en klassiker som nästan aldrig blir fel. Har själv provat den modellen (lite mindre stenar) i vitt guld. den är verkligen helläcker.

• Bruden blå

maljor
    hihi, visst är det härligt. Har själv fått några sånna där häpna blickar genom åren. Nu är jag kanske inte så jätteing längre (26år). Men har ju fått mina ilskna fnysande blickar då vi har två barn. Så vi har ju alltid varit dom unga föräldrarna som fått både spott och spä och sedan kunnat motbevisa sådär himmla skönt. Så vet precis vad du talar om.
    Sen har jag märkt att vi har vuxit med rollen liksom. I och med att vi fått allt motstånd så har vi vant oss vid att ta lite plats att bre ut oss och se till att inte ta någon skit som grynet sa.
    så nu när vi gick o köpte vigselringar (min gick också på ca 10 000) så kom vi bara inseglande med barn och allt och bara tog vår plats och lät inte säljaren ens få en chans att fnysa. Man blir sådär himmla nöjd när man inser att man faktiskt är vuxen och kräver ett vuxet bemötande och svar.
    Så glädj dig åt känslan. Den är skön och den ska vara det.

• Bruden blå

maljor
    Det kommer, en dag bara inser du att du tagit den plats du förtjänar och har rätt till. Har jsälv just klivit in i vuxenlivet känns det som. Ibland bara vägrar man, men oftast inser man att man nu passerat det där stadiet som är barn, tonåring, ungdom. Mycket ansvar kommer ju när man får barn. För när man har barn så kan man ju inte själv längre vara barnet.

Våran dotter är 3,5 år och sonen är 16 månader.

Det är både härligt och slitsamt med barn. Man får mågna grå strån på köpet och ett ton med kramar och goa stunder då man bara ler åt hur goa dom är.

Lycka till med barnplanerna. det är en härlig innehållsrik tid ni har framför er.

• Bruden blå

Jupp 5 månader kvar. ohh vad härligt. tänk nästa månad är det dags att börja ordna med hindersprövningen. och månaden efter det tänkte vi börja skicka inbjudningar.
    vad tiden går fort. Nu börjar ju bröllopsstressen varkligen komma krypande. Själv känner jag för stunden mest stress för partytältet som vi aldrig lyckas hitta. Hur känner ni? Är ni klara eller i fas med där ni känner att ni borde vara i planeringen. eller är ni som jag lite småstressade?

• Bruden blå

thebrud

Jo egentligen har vi väl ganska bra koll på läget också. Jag har börjat med alla smådetaljer (vi gör ju nästan allt själva då vi håller bröllopet hemma).
    Senast har jag nu suttit och slipat på inbjudningarna och vigselprogrammet. så skönt att ytterligare en sak försvinner från att göra listan. nu funderar jag över bröllopsbubblor. Hur länge håller dom sig? hur långt i förväg kan man beställa det?

• Bruden blå

Gudinnan

Visst är småsakerna enormt många. hade aldrig gissat innan vi började planera att det var sååå åmånga småsaker som helt plöttsligt skulle vara så viktiga. På det stora hela så skulle vi väl kunna hålla ett bröllop ändå.
    bord, stolar, tallrikar, glas mm är ordnade. likaså dukar och servetter och bröllopstårta.
    ringarna är klara. en hel del av kläderna.
    så visst det blir ju bröllop. det blir ju inte katastrof om man inte hinner med alla småsaker. men ändå. var katten kom alla småsaker ifrån? Känns som om listan på saker att göra växer mer ju mer man tänker på det. Livsfarligt att hänga här på bt.

• Bruden blå

thebrud

Kolla här: www.brollopsbubblor.se

vi vill också ha sommrigt och lättsjunget. så när vi valde så kollade vi och tänkte efter utifrån tankarna. vilka psalmer har vi hört mest, vilka psalmer kan vi. kan vi dom och har hört dom så är ju chansen rätt stor att våra gäster också har hört dom förut och får lättar att sjunga med.
    så den blomstertid nu kommer fast i bröllopstappning var ju ganska given.
    festprogram tror jag inte vi skall ha.

• Bruden blå

Gudinnan

he he. ja tänkt vad mycket nytt man lär sig. själv kör vi bubblor och slipper på så sätt tyllpåsarna. försöker in i det länsta komma bort från tyllpåsarna, även om jag haft mina svaga stunder då jag övervägt dom :D

• Bruden blå

Ja visst är vi dåliga på att skriva. sitter själv med ett ton att göra i skolan känns det som.
    Men igår var jag i allafall på Panduro och köpte nytt papper till våra inbjudningar och satt och pysslade med dom. jättekul, men lite tidskrävande och pilligt. utöver våra vita dubbelvikta kort, blå sidanband och metallguldringarna så blev det lite till nu. på insidan ett mönstrat halvgenomskinligt papper som fästes på höger insida. ovanpå det ett annat halvgenomskinligt papper som vi skrev ut texten på. allt fästes och klipptes rent.
    sen på framsidan på ena kanten samma blå mönstrade genomskinliga papper. och mellan det genomskinliga pappret och den vita bakgrunden fäste vi dom blå sidenbanden med metallguldringarna på. Pilligt värre, men roligt. hann med att göra ett par stycken i går.
    skrev ut resten idag och tänkte pyssla vidare ikväll.
    Sambon tittade lite pillimariskt på mig när jag satt som mest inne i pysslande. Då ler han stort och säger. Äääääälskling, ska vi ta och strunta i allt ihop och smita iväg och gifta oss på lördag.
    Jag tänker lite, lägger ifrån mig inbjudningarna och saxen. vänder mig om sakta, titta på honom. Och säger helt allvarlig. Ja! det gör vi.
    Ni skulle sett hans min, så härlig, för en stund så känndes det verkligen som, ja nu skiter vi i allt. Bara du och jag och kärleken. Bu gifter vi oss, nu nu nu.
    Han erkännde sedan att han var lite paff över mitt svar. Att eftersom jag lagt så mycket tid på detta med planerande. är inne på 4e klänningen, designat två ringar och verkligen laggt massor av tid på detta så skulle det inte va så lätt o bara lägga allt åt sidan och smita iväg.
    MEn nä, än så länge har jag fötterna på jorden och vet vad som är viktigast. Fest och altl lull lull runtomkring är bara för skojs skull. Det viktiga, kärnan i det hela är han och jag. Och det räcker mer än tillräckligt. Det finns inget annat som jag hellre vill än att bara gå iväg och gifta mig. Nu har vi bestämt 4e aug. men likväl kunnde vi gifta oss i morgon känner jag. All planering är verkligen mest tidsfördriv känner jag, ett roligt nöje att pyssla med, jag är rätt pysslig av mig.
    Skulle det inte va för att vi hade all den tiden på oss så skulle det kanske bli ett helt annat bröllop.
    Men vad gör det. kärleken är verkligen ALLT!

Svar på tråden 4 Augusti 2007 *Tråd2*