• Bruden blå

4 Augusti 2007 *Tråd2*

Öppnar en ny tråd då den gamla är stäng. Hoppas ni alla hittar hit.

• Svar på tråden 4 Augusti 2007 *Tråd2*
  • Sussili

Jag lägger också till mig på listan:
    Bruden blå (Färingsö )
    Melleni (4/8-07)
    Tezzilezz (Örby kyrka, 15.00)
    Maljor
    Pernilla Borås
    FrökenAnna
    Googlad
    lillfrugan4/8
    Chrissa
    annaochkim
    patriks brud (Tyresö kyrka)
    fru-07 (Vårdsberg kyrka)
    Stefans fästmö (Älvsåkers kyrka 16.00)
    smartiz (Grödinge kyrka kl 14.30)
    Sverner
    Cecilia.a (Händene kyrka)
    Sussili (Östra Eneby kyrka kl. 16.30)

Förra fredagen, den 11/5 var jag och provade min hyrklänning, som beställdes från fabrikanten med mina mått. Vi ska göra om den lite så att jag får den som jag vill (tänk vad härligt, jag hyr en klänning och får använda den först av alla samt får ändra den som jag vill). Jag hade lyckats hitta vita skor som jag hade med mig. Tog även och plockade ihop lite smycken som jag hade hemma för att se om de passade eller om åtminstone något av halsbanden passade beträffande längden. När det gällde halsband så blev faktiskt ett av de jag hade med mig väldigtr bra till klänningen när vi hade modifierat det lite. Ska även ha ett par silverörhängen med strass i som jag fick av min sambos dotter i julas. När vi kom hem från jobbet låg hindersprövningsbeviset där i brevlådan och väntade...

Idag lämnade jag in min blivandes smoking till kemtvätt. Han har anvät den en gång bara, då han fyllde 50, och det är 4 år sedan så den borde ju funka även nu. Oj, nu när jag skriver hans ålder känner jag mig gammal (är 41) är det flera här som äs så gamla som vi?
    Sambon har varit gift borgligt förut och har 3 vuxna barn nu (mellan 30 och 24 år), själv har jag inga barn och detta blir första (och förhoppningsvis enda gången) jag gifter mig - så jag gifter mig i kritvitt.

• chrissa

Jag lägger också till mig på listan:
    Bruden blå (Färingsö )
    Melleni (4/8-07)
    Tezzilezz (Örby kyrka, 15.00)
    Maljor
    Pernilla Borås
    FrökenAnna
    Googlad
    lillfrugan4/8
    Chrissa (Folar strand Gotland 13.00)
    annaochkim
    patriks brud (Tyresö kyrka)
    fru-07 (Vårdsberg kyrka)
    Stefans fästmö (Älvsåkers kyrka 16.00)
    smartiz (Grödinge kyrka kl 14.30)
    Sverner
    Cecilia.a (Händene kyrka)
    Sussili (Östra Eneby kyrka kl. 16.30)

• tezzilezz

fick hindersprövningen hem i fredas!! va skönt att vi inte var hemliga släktingar.. vad mycket folk vi börjar bli nu, men långt ifrån alla.. undra hur många som gifter sig den dagen i år..

• kela81

tezzilezz-det är nog måååååånnnnnggggggaaaaa.....
    4 augusti och så 070707 då

• FrökenAnna

Hmm, har funderat lite på om jag borde ha en underkjol till min väldigt enkla klänning. Hur har ni gjort?

• Bruden blå

FrökenAnna

jag har valt underkjol då jag tycker min klänninge ser bättre ut med lite vidd.
    Smakfråga hur man tycker det ser bäst ut. Du har möjligen inte någon bild på klänningen i fråga?

• Bruden blå

Budgeten ser än trevligare ut.
    vi har legat i fas rätt länge med budgeten, trots lite oförutsedda utgifter, tex 4 klänningar istälet för 1. men nu har jag sålt en av dom. och vi ligger helt plötsligt på plus istället. Känns skönt.
    Drickan är nu inköpt och även placerad i jordkällaren ute på landet.
    bit för bit går det frammåt. inte mycket kvar alls att göra nu. eller jo, en del är det väl, men känns bra att lägga saker till högen KLART!
    hur tickar det frammåt för er?
    vi har ju börjat kolla av lite smått. vi fortsätter väl vår lilla ha koll på att det är klart lista.
    -Hindersprövning
    -Vigselringar
    -Brudklädsel

Tja i princip är vi klara med detta.
    hindersprövningen är klar. vigselringen är klar, men funderar på att byta ut förlovningsringen, men inte bestämt än till vad.
    mina kläder är klara.

är alla ni andra klara med dessa poster?
    om inte så är det hög tid nu. 11 veckor kvar nu.

• FrökenAnna

Bruden blå: Ska se om jag kan hitta en bild på klänningen eller så får sambon fota mig så jag kan lägga ut bilden istället.

Skönt att mer och mer kommer på plats. Jag hoppas att vi ska få klart en del nästa helg när min sambo inte jobbar :)

-Hindersprövning
    -Vigselringar
    -Brudklädsel
    Är klart för oss också i alla fall. Ska åka och hämta vigselringen nu.

• Bruden blå

FrökenAnna

ohh, kul. då kan du väl kanske passa på att fota ringen också. kul o få se :D

• Cecilia.A

Hej på er!
    I fredags var jag o provade min klänning, den är så snygg!
    Ska bara läggas in/upp lite. Vi provade smycken till på löpande band men hittade inget som passade rikitgt.
    Eftersom min klänning är kritvit så såg de flesta smycken i metall för "svarta" ut och pärlhalsbanden var för gula. Min "bestwoman" lovade att hon skulle knåpa ihop ett till mig istället. Desto roligare!

Underkläderna passade bra till och skorna var jätte söta till. Skönt!

I lördags var jag o m2b o tittade på ringar IGEN! jag har varit där många gånger o provat min...
    Nu har jag bestämt mig. Nu ska vi bara komma till skott o beställa.

På fredag ska vi till festlokalen o provsmaka menyn. *ser fram emot*
    De står även för dryck, dukning osv.

Än så länge är det ca 20pers som har anmmält sig... Osa är 4juli.
    (vi har bjudit 120...)

Svar på tråden 4 Augusti 2007 *Tråd2*