del t¨vå
·Hjälp till att samordna släkt/familje och gruppbilder utanför kyrkan. ( vi med m2bs familj, med min mamma och bror, med min pappa+ familj, m2b och alla tjejer, Jag och alla killar och så en stor bild med alla)
·Kolla så att brudtransporten finns på plats, är ev. skyltar och burkar fastsatta? Vet chauffören om att han ska åka en sväng så att alla gästerna hinner till bygdegården först? Finns det dricka och glas i bilen till oss?
·Se till att välkomstdrink serveras vid bygdegården (utomhus vid fint väder) informera gästerna om att vi kommer om xx minuter och att det då ska skålas.
·Kolla så att vår bricka med våra champagne glas finns på plats, med en oöppnad flaska, och att någon ( ex bestman nn eller min pappa) öppnar flaskan när vi kommer och utbringar brudskålen.
·Säg till om fotografering parvis/familjevis innan middagen (kanske redan då ni väntar på oss) som nn eller min kusin nn ska ta ( på brudparets begäran).
·Säg gärna till att gästerna får skriva i gästboken. (annars missar många att det finns en sådan)
·Meddela alla när det är dags att gå till bords, hjälp folk att hitta sina platser om det skulle vara några problem. Kolla så att bordsplaceringsskylten finns på plats.
·Håll kontakt med serveringspersonalen så att de vet när det ska börjas serveras. Ge personalen ett schema för middagen.
·Planera in pauser under middagen ( ex mellan en rätt och talen)