Inlägg från: kela81 |Visa alla inlägg
  • kela81

4 Augusti 2007 *Tråd2*

Stefans fästmö-haha...ja...vi kanske borde ha en "vi som gifter oss 4 augusti och vill oja oss över våra svärisar/föräldrar* tråd haha.....

• kela81
    skulletesta klänningen med underkläder och skor idag för att se om ev. ändringar behövs göras...men så blev mintärnas lilla tjej sjuk så det blev inte av att hon kunde komma hit...så nu msåte jag vänta i typ 3 veckor innan nån har tid att hjälpa mig igen *suck* Jag vill ju få nått gjort nu ju!!!
  • kela81

Bruden blå-nä...jag får inte på mig den själv...det är massa band som ska knäppas i ryggen innan man drar igen själva klänningen liksom...helt omöjligt för mig iallafall.... :-/

• kela81

Bruden blå-smart tips....ska se om han går meed på det...han vill nämligen verkligen inte se klänningen innan denstora dagen

• kela81

Bruden blå -jaaaa Den bara hänger där i min garderob och ropar på mig...snnnnääääällllllaaaaaa prova mig porva mig prova mig Jisses va den tjatar alltså

• kela81

96 dar kvar ohhhh----hjälp Jag som har så mycket kvar juuu....ska kolla på min lista under fikat här...

• kela81

Min lista:

klart:
    kyrkan bokad
    lokal bokad
    bröllopssvit bokad
    klänning köpt
    skor, tiara, torsolett köpt
    halsband
    ring
    inbjudningskort skickade
    alla papper inköpa till alla trycksaker
    tårtcakern köpt
    bröllopsris köpt
    underhållning till festen bokad
    fotograf bokad

ja...det är väll typ det....

kvar då....ja...typ allt...
    men
    mat-vad vem vart typ?
    dricka?
    bröllopstransport
    skriva önskelista
    få tag på prästen (få veta vilken präst det är i huvudtaget)
    boka bröllopsresa
    hitta frisör, make up och nagel fixare
    boka solist till kyrkan, bestäm sånger (här e jag och sambon oense så det lär ta ett tag)
    prova klänningen och göra ev. ändringar
    betsälla festtilbehör (ex glas å så)
    köpa det som är kvar till mig (slöja, strumpor, trosor, örhängen, strumpeband)
    köpa m2bs kläder
    fixa hinderprövningen och fixa med alla namnändringar å så
    betälla blommor
    köp tärnklänning+slips till bestman
    köpa dekorationer till festen
    bestämma fotograferingsplats
    hitta en filmare till vigseln
    betämma tårtans smak och utseende
    göra all trycksakerna
    fixa gästbok
    lämna in förlovingsrinagrna på gravering & puts

ja...så så fixa alla småsakerna då

• kela81

ni som ska ha solister-vad betalnar ni för era?

Är 800:- plus reseersättning dyrt? Det är en duktig tjej med vana av att sjunga på bröllop ( har hört henne på tre stycken och hon sjunger så att man ryser av välbehag)

• kela81

tårtcakern = Caketopern haha

• kela81

Bruden blå -haha...vill du ha mer att göra Du kan få bocka av lite på min lista

Melleni (4/8-07)-åh..va bra! Då kan jag argumentera lite mer med blivande maken Han tycker att det är dyrt!
    Resekostnaden kommer nog inte bli så hög....det är ca 5 mil för henne att åka....och så sjunger hon så många sånger vi vill

Svar på tråden 4 Augusti 2007 *Tråd2*