Majbrudar 2007, ny tråd (nr 4)
Kan hålla med om att man inte vill ha parfyrmerade helst. Undra hur snabbt doften försvinner om man öppnar förpackningen och låter den stå????
Kan hålla med om att man inte vill ha parfyrmerade helst. Undra hur snabbt doften försvinner om man öppnar förpackningen och låter den stå????
Än så länge har jag klarat mig från mardrömmar om bröllopet! Skönt måste jag säga när jag läser om era....
Är hemma med feber och skitont i halsen idag. Ingen höjdare. Orkar inte pyssla heller. Får bli liggande isoffan istället.
Skogstigern och Bens wife: Lycka till med jobbsökandet bägge två. Vet att det är jobbigt att söka. Men nånstans finns det där jobbet som bara är som gjort för er.
Kul att det löste sig med underkjolen. Själv så håller jag på och letar Stay Ups. Blev snål när jag köpte underkläderna och de ville ha 175:- för ett par.... Trodde Lindex skulle ha men i vitt har de bara strumpor. Tänkte jag skulle ha stay ups så jag slipper strumpebands hållare. Sen vet jag inte ifall jag skall ha vita egentligen men min tärna tyckte det, och även hon i butiken. Har ni börjat fundera på sånt ännu?
Just nu så går m2b här och provsmakar vinet till bröllopsmiddagen. Är lite avundsjuk måste jag säga, själv fick jag penicilin mot halsfluss idag....så vin är jag inte sugen på.
Har nog bestämt tårtsmaken nu. Det lutar åt något så klassiskt som vanlij och jordgubb.
Tack för tipset om Åhlens. Får kika där. Jag tänker chansa på stay ups även om de brukar kännas konstigt. Det är några år sedan sist så de måste väl blivit bättre får jag hoppas...
Bens wife. Jag hade kört på behån som sitter bäst och då chansat på vita stayups.
300:- för strumpor? Då skulle jag kanske köpt de jag såg för 175....Ja ja jag får ge mig ut och kika till helgen eller nåt.
Har ni funderat något på presenter till de som hjälper er? Vi har köpt Mamma Mia biljetter till våra föräldrar. Vi betalar tärnan + hennes sambos övernattning. Funderar på om jag skall ge henne något litet. Sen vet vi inte vad vi skall ge till toastmasters, våra bröder ´+ m2b syster. Några tips? Sen firar ett par av våra kompisar 5årig bröllopsdag samma dag som vi gifter oss. Egentligen skulle de åkt bort men valde att stanna hemma och komma på vår dag istället. Läste att 5 år är träbröllop. Tänkte köpa något kul i trä att ge dem. Vet inte vad ännu.
Bens wife,
Jag håller egentligen med dig, fick känslan av att det var så man gjorde.
När det gäller tärnan så valde vi att inte betala hennes klänning eller nåt annat till henne den dagen utan tog övernattningen istället.
Lena+Mattias=sant
Bra tips det där med trädet. De har precis flyttat in i nytt hus. Så det kan vara något. Dock lite svårt att frakta med sig kanske. Men skall spinna vidare på den ideen.
Bröllopsängeln:
Vi är lite i samma situation. Har en nära släkting som har blivit sjuk, men som vi hoppas inte skall behöva någon mer behandling nu utan är frisk. Annars blir det riktigt tungt. Sen har vi en mer avlägsen släkting som oxå blivit allvarligt sjuk och som nog tyvärr inte kommer att komma på vår dag. Där är det jobbigt men inget jag känner påverkar oss mycket. Det är värre med den nära släktingen. Samtidigt vet jag att den verkligen vill se och vara med om denna dag och skulle bli väldigt ledsen om vi avbröt vår planering nu. Utan det är bara att hålla tummarna och se till att det blir en så bra dag det går. För som Bens wife skrev så vill alla ge brudparet en så bra dag som möjligt och inte tänka förmycket på det jobbiga just då.
En STOR styrkekram från mig till dig.
Lena+Mattias=sant
Åh vad kul! Längtar efter min! Men den skall inte vara klar förrän om ca 1 månad!
Vad har du beställt för ring?
Jättefina. Kul att han oxå vill ha en ring till. Frågade min m2b men det var inget han var sugen på. Han är inte mycket för smycken överhuvudtaget. Vill inte använda halsband ex. Utan kör med bara ringen och klockan. Lite svårt då jag funderar på ev morgongåva till honom....
Bens wife,
Håller med Skogstigern om att du är modig! Kul att du är nöjd med att ha gjort det oxå. Hade tanken på att göra det, men jag lade ner den. Tror inte riktigt att det är min grej.
Skogstigern, Lycka till med jobbsökandet.
Själv har jag inte fått gjort så mycket mer än att extra checka med de gäster som jag vet är allergiska, vad det är de inte tål. Skall dessutom påminna m2b att han skall ringa bandet idag.