Inlägg från: Johans2B |Visa alla inlägg
  • Johans2B

Majbrudar 2007, ny tråd (nr 4)

God morgon brudar,

Jättefina skor. Beror lite på vad du är ute efter? Jag gillade de prickiga. Är jättesvag för prickigt. Men även platta ballerina stuket. Kul med lite shopping.

Jag har oxå min ring så nära handen som möjligt. Annars känns det som om jag tappar den.

Ikväll skall vi träffa prästen och kantorn. Känns bra att få det avbokat. Då kan jag nog börja skriva ut vigselbladen nästa vecka.

Vad har ni bestämt att stoppa i toakorgen? Jag tänkte inte göra så stora korgar. Har begränsat med yta att ställa dem på. Inne på herrarnas har vi bara handfatet. Så det blir väl huvudvärkstabletter, plåster, nål och tråd, tamponger och bindor, genomskinnligt nagellack och kondomer tyckte sambon kunde vara kul. Har vi missat något?

• Johans2B

Hej tjejer,

Vad ni har varit aktiva i helgen när en annan har varit utanför cybervärlden.

Slottet, vilken mysig möhippa du verkar ha haft. Det är sånt som jag oxå vill göra. Inte en massa skämma ut mig gjejer utan ha kul med vännerna. Börjar bli nervös för min snart....Vet när m2bs blir och min borde bli innan för sen har vi kompisar som åker bort och kommer hem precis innan vårt bröllop.

Skogstigern, underbart med en riktigt shoppingrunda. Det är aldrig fel...

Själva så har vi fått träffat prästen och kantorn nu. Känns bra. Men vi övade aldrig på att gå och nu har vi ingen mera träff innan utan skulle höras på telefon. Så jag tänkte att vi får väl åka till kyrkan och öva på att gå själva tillsammans med barnen. Kantorn var jätteduktig och hittade en perfekt ingångslåt åt oss. Det blir Trumpet Tune, det är den de brukar spela under hockey wm bla. Den är tydligen från en högmässa. Passar perfekt då m2b är riktigt sporttokig dessutom.

Vi fick dessutom ta med de psalmerna som är omskrivna med annan text även om de inte står i psalmboken.

Annars har det inte varit så mycket med bröllopsfix ihelgen. Får ta tag i det till veckan. Nu är m2b sjuk så nu lär det ju inte bli något ialla fall....

• Johans2B

Såg det...

Tack så jättemycket. Får ringa närmaste butik imorron och beställa. Vet att vi har slagit sönder minst ett glas. Får räkna igenom ikväll. Synd! Jag som är supernöjd med de glasen.

• Johans2B

Black Line kan jag inte komma på att jag sett. Vanliga Line är snygga. Vilken tur att ni hade samma. Jag var så nöjd att m2b hade Anne och inte Chataeu som jag tycker "alla har". Vi får väl köpa på oss lite extra vinglas... Får väl sats på att ha en 14-15 st så har vi lite svinn....Det är mest rödvinsglasen som vi använder.

• Johans2B

Bens wife, Jättefina var de. Men hur får ni plats med allt på en sida...

Vi har tänkt ha samma format som inbjudningarna och sånghäftet. Dvs stående vikt A4. Och där måste jag använda sidan 2,3 och 4 för att få plats. Hmmmm... inte blev det bättre av att jag måste ha 3 psalmer, och en massa verser på varje....Puh.

• Johans2B

Vad är det för datum på oss allihopa egentligen? Och var håller ni hus? Det verkar som om några av er är i Sthlmstrakten ialla fall.

Vi kommer att gifta oss den 19/5 i Lysekils Kyrka. Vi bor dock i Trollhättan.

• Johans2B

Skogstigern,

Jag hade oxå tyckt det varit lagom med 2 verser, men inte vår präst och kantor... Det är väl inte så mycket att göra något åt, mer än vara lite putt....

Skönt att dottern inte haft mer känningar utav det. Alltid jobbigt när det gäller barnen och man inte vet. Hoppas det blir bra och att testet inte vissar nåt som ni inte vill se. Tror att det var sånt test som sonen gjorde när han var 3 veckor. Då misstänkte de oxå epelepsi, men det var inget. Dock inget smidigt test att göra på en liten bebis...

• Johans2B

Beach,

Vi har tänkt göra det. Fråga mig inte varför, har dock sett från tidigare bröllop att de brukar göra så... Dessutom så slipper folk psalmböckerna.

• Johans2B

Skogstigern,

Jo tack nu mår han bara fint. De såg inget på testet utan krampryckningarna gick över, antagligen så var det nervtrådar som inte var sammanväxta.

Jag tror inte på möhippa för min del till påsk. Har bla en kompis som åker till Skåne och hon vet jag skulle vara med. Nästa helg kan vara lurigare, blev nämnligen precis hembjuden till min bror med familj på lördagen...fast jag har för mig att min tärna är på skidresa den helgen. Får kolla lite mer ang det med henne.

Vi gifter oss kl 15,30. Det var den senaste tiden vi kunde få.

• Johans2B

Skogstigern, Grattis i förskott. Hoppas du får en skön dag imorgorn.

Idag har vi fått gjort klart vårt vigselprogramm. Skall maila över det till prästen och kantorn i helgen. Vill först ha tag på vår trumpetare. Fick pratat med solisten idag och berättat vilka solosånger vi vill ha. Skönt att ha det klart.

Sen har jag och m2b fått skrivit några fler gästkommentarer. Det är något som jag tycker är så svårt och klurigt.

Bens wife, tårtan låter jättegod. Vi har bestämt oss för vanlij och jordgubb emellan. Sen får det nog bli vit sugarpaste ovanpå med röda rosor och pärlor. Hade egentligen viljat ha vit marsipan men en gäst är mandelallergisk...

Svar på tråden Majbrudar 2007, ny tråd (nr 4)