Inlägg från: Johans2B |Visa alla inlägg
  • Johans2B

Majbrudar 2007, ny tråd (nr 4)

Förresten,

Vi fick en bröllopsinbjudan idag! Så nu får jag köpa en "vanlig" "finklänning" oxå! Har nämnligen varit lite avundsjuk på mina gäster som får köpa "finklänning" och inte jag....Dessutom så vet jag att det finns någon som kommer att kämpa för att jag får en möhippa som inte blir för "elak"....

• Johans2B

Skall bli jättekul att få gå på någon annas bröllop. Man är så bröllopsfixerad nu liksom!!!
    Vet inte alls vad jag skall leta efter för klänning. Klädkoden var Uppklädd... Hmmm Och barnfritt skall det oxå vara. Det tycker jag skall bli kul. Det är inte så ofta vi går på fester utan barnen så jag tycker det skall bli kanonkul!

• Johans2B

Jag vet att vi båda två kommer att få något. Det jag inte vet är när. Men vi räknar med från påsk. Spännande. Då gäller det som någon skrev nånstans att tänka på vad man har på sig när man somnar. Kanske inte så kul att bli väkt av en massa karlar i sovrummet i bara trosor....

• Johans2B

Det är det jag är orolig för...så har det varit på de senaste kidnappningarna...

• Johans2B

Till oss så har även kompisarna nyckel. Vi bor nämnligen på samma gata så de har en "säkerhetsnyckel"(om vi skulle tappa eller glömma våran). Borde kanske bett att få tillbaka den... nu är det väl lite sent.

• Johans2B

Tack för det tipset bröllopsängeln. Det får vi nog köra redan på måndag för att inte glömma bort det och riskera att bli överraskade mitt i....

Idag har vi fått handlat skor till bägge barnen och m2b. Skönt att ha det avklarat. Grabbarna fick svarta gympadojor med en vit puma på. Det kan väl bli fräckt till deras frockcoat? Jag fick handlat stay-ups, det blev vita, i fredags. Lite mer att bocka av. Skönt!

Imorgon funderar jag på att ta en sväng till ÖB och börja handla saker till nödkorgen.

• Johans2B

Det är jättehärligt med vår! Allra helst om man kunde vara ute...men jag skall direkt hem och till min sjuke son efter jobbet. Så det blir till att vara inne...

Beach: Förstår mycket väl din reaktion. Fy f...n är nog det mildaste man kan säga...

• Johans2B

Min blivande skall ha frockcoat liksom våra barn och de skall ha coursage alla tre har vi tänkt. Har läst någonstans, antagligen här på BT, att även våra pappor skall ha det. Hur gör ni med era?

• Johans2B

Bens wife,

Har blivit inspirerad av era danslektioner så nu håller jag på och jagar en danslärare! Vad övar ni på mer än vals? Helst skulle jag vilja göra en Dirty Dancing men det får jag inte med m2b på, så nu försöker jag få med honom på ett "pottpurri" av danser. men vad mer än vals kan vi ha? Kanske avsluta med en bugg så det är lite fart på golvet när de andra skall ta vid.

• Johans2B

Lena+Mattias=sant,

De är inte inblandade i cermon utan vi skall tex gå in tillsammans. Så vi hoppar nog det på dem då.

Svar på tråden Majbrudar 2007, ny tråd (nr 4)