Inlägg från: Bens wife |Visa alla inlägg
  • Bens wife

Majbrudar 2007, ny tråd (nr 4)

Nu har jag varit på IKEA, skulle ju köpa rosblad. Men det fanns bara gula kvar. Hittade som tur var de två sista paketen med ljusgröna blad, vilket ju passar vårt färgtema, men två små askar räcker ju inte långt. De gula kändes så påskiga så dem köpte jag inte. Nån som vet nåt annat ställe som har rosblad?

• Bens wife

Idag har vi spikat datum för träning för solist och pianist, blir samma vecka som bröllopet. Pianisten tyckte inte jag skulle vara med, han menade att det inte blir nån överraskning då. Men jag har ju hört min tärna (solisten) sjunga miljoner gånger och vet vilka låtar det blir, och jag ska ju följa med som sällskap och stöd, så jag tror jag "struntar" i hans råd. Hur skulle/ska ni göra?

• Bens wife

Nejdå, pianisten är en helt vanlig musiker, eftersom vi gifter oss borgerligt.
    Vi ska gå in till Forrest Gump theme. Under ceremonin ska vi ha "Du är allt" (Sonja Alden) och "För kärlekens skull" (Gärdestad). Vi ska inte ha någon utgångsmusik utan då får alla komma och krama och hälsa och gratulera osv. Känns kanon!

• Bens wife

Vi gifter oss troligen inomhus, i någon av salongerna på tornet. Tänkte först gifta oss på takterassen men då hörs det nog dåligt (dikter, löften och sånger) så vi har tänkt om.

• Bens wife

Jag beställde röda rosenblad från coolstuff.se (tror jag det var) för några månader sedan. De var parfymerade och ca 200 st i en burk, tror jag betalade 98:-. Men jag skulle helst vilja hitta nåt billigare och helst inte parfymerade...

• Bens wife

Precis vad jag tänkte, men då luktar det ju här hemma istället... det var en sån där påträngande gammaldax doft, om du förstår vad jag menar...

• Bens wife

Skogstigern: Hihi snökaos i maj??? ja där ser man, inget är omöjligt
    Jag har drömt att jag står totalt ofixad, inget smink, ingen håruppsättning, och alla gäster väntar på att vi ska gå in till vigseln... hua hemska tanke.

• Bens wife

Godmorgon!
    Apropå drömmar, i natt var jag minsann ute och åkte kälke i min brudklänning! Sprang runt i snön och snömodden med mitt släp... ajajajaj, inte så bra va?

Idag ska jag ta mig in till stan och leta underkjol, tyvärr regnar det här, inte så kul att åka runt med klänningen då, får linda in den i flera påsar...

• Bens wife

Skogstigern: Therese har säkert koll, tror du kan vara lugn!

Ja det snöade jättesent ett år, tror det var i slutet på april nånting... :-/

• Bens wife

Skogstigern: STOR KRAM till dej! Jag tror inte jag fick det jobb jag sökte heller, men det finns fler!

bröllopsängeln: Tack för peppet, det behövs.

Var ute och letade underkjol igår, men det är ju SVINDYRT! Ska leta beg eller hyra.

Svar på tråden Majbrudar 2007, ny tråd (nr 4)