Inlägg från: midsummer |Visa alla inlägg
  • midsummer

Midsommaraftons brudar 2007 nr 2

Snart fru G!
    Har blivit lite het på det där med GI. Men jag vill ha lite tips från dig eller om någon annan har koll.

Hur ska man börja? Kan jag fortfarande äta min havregrynsgröt med lite socker och mjölk samt två knäckebrödsskivor på morgonen? Vill inte behöva byta ut hela skafferiet!! Hur ska jag tänka? Vad ska jag undvika och vad ska jag äta mycket av? Hur ska jag bäst kombinera de olika näringsämnena? *Hjääälp!!*

• midsummer

Tack tack för tipsen!!!

• midsummer

Hej hej!

ingångsmarsch: Mendelssohns brudmarsch

utgångsmarsch: Gotländsk brudmarsch

solosånger: "Nu vaknar livet" av Micke och Gitte Littwold. Min lillasyster ska sjunga den.

psalmer: Psalm 82 "Gud se i nåd till dessa två" och "I denna ljuva sommartid"

brudbukett: Antingen kommer jag att plocka blommor själv och binda mig en sommarbukett eller så kommer en god vän binda en bukett med mörkröda rosor och liljekonvalj.

kläder brud och brudgum: Min enkla, fina klänning som jag beställt från ellos som är sååå underbar! Slutar lite nedanför knät, fint figursydd (ska bara skaffa mig en figur...) med dold dragkedja bak. Han ska ha en fin, somrig skjorta som går i grönt. En beige kavaj med matchande byxor. Han ska inte ha slips eller något för det är INTE han. Kanske till och med en knapp uppknäppt i kragen. Vi ska ju skriva: Klädsel: Somrig på inbjudningen så det ska inte vara så formellt.

• midsummer

Mm, det var texten jag fastnade för. Den passar så bra in på oss.

Idag ska jag börja pyssla med inbjudningskorten! Laddat hem en massa fina stilar från dafont.com Det kommer bli så bra!!! Tjejerna på Panduro är nog rätt trötta på mig... När jag skulle ha de första grejerna till inbjudningskorten var jag där inne i tre timmar och de fick assistera mig med en massa olika idéer och grejer. Sedan har jag varit där inne två gånger till, minst en halvtimme varje gång, och de är sååå gulliga!! Nu sist köpte jag ett storpack med saxar som det blir olika fina mönster när man klipper med dem - 49 spänn! (7 saxar)

Ska även lägga en sista hand vid festprogrammen. Vigselprogrammet vet jag inte om det är bra. Vill höra med prästen och kantorn först. Har ni hafton kontakt med dem än? Jag har inte hört ett ljud...

• midsummer

Mm... det är ju det jag börjar fundera på - om det blivit något missförstånd... Men OK, ditt inlägg får min hjärtrytm att bli normal igen, Jeli81! Tack för det!

• midsummer

Detta svar fick jag av skatteverket: "Om du fyller i både hinderprövning och byte av efternamns-blanketten (skrev ut dessa via internet) så skickar du in bägge till oss. Vi skickar sedan en bekräftelse på detta som du lämnar till vigselförrättaren." Jag frågade när det nya efternamnet då börjar gälla och han sa "Från det datumet du angivit som bröllopsdag så heter du det nya efternamnet" Vet inte om du blev nåt klokare av det men men...

• midsummer

Apropå skatt... Skaffade E-legimitiation igår och gick in och kollade min deklaration - jag får 4000 tillbaka! Guud vad välkommet! Dock vet vi inte än hur det går med min m2b. Han får väl typ 6000 att betala tillbaka istället då... Brukar vara så...

• midsummer

Snart fru G - har läst den andra tråden nu. Det måste kännas skönt att få lite feedback på ngt man är lite orolig över. Så tycker iaf jag. Så fort jag har något dilemma brukar jag skriva om det här och så får man en massa bra svar!! Love BT!!

• midsummer

Skaffa E-legitimation och så står det direkt du kommer in på skatteverket "deklarera". När du kommit in där trycker du på "skatteuträkning" och klickar på "nästa" typ 2 ggr - vipps så står det om du blir skyldig eller om du får tillbaks! Vet inte om du blev så mycket klokare av detta men men...

• midsummer

Jag har skrivit ut alla inbjudningarna nu!! Ska bara klippa och klistra lite så är de klara sen! Herregud - hur orkar alla med att fixa sånt själv som har typ 50 inbjudningar eller mer att göra? Jag har 11 st och det räcker gott och väl!!

Har fixat till festprogrammen oxå! Så de är typ klara. Ska bara få till snitsen med utskriften också.

Någon mer som fixar och donar?

Svar på tråden Midsommaraftons brudar 2007 nr 2