Inlägg från: midsummer |Visa alla inlägg
  • midsummer

Midsommaraftons brudar 2007 nr 2

Jag har också haft en bra helg. Dock fullt upp... Hittat såå mycket roligt på ikea! Bla små hjärtformade askar som jag ska ha till weddingfavours - guud vad mycket jobb jag sparade nu.

Nu är inbjudningarna klara. Men herregud vilket pill jag utsatt mig för! På varje inbjudningskort så var det, förutom det som skrivaren fixade: På framsidan klistrat en liten lapp med papper som det står "welcome to our wedding" på. Längre ner på kortet skulle jag sätta ihop två "guldringar" med guldtråd. Det var minsann lättare sagt än gjort. Sedan skulle det klippas en fin kant runt hela kortet och så satte jag på ett vackert klistermärke inuti, bredvid texten. Men tack och lov så blev det faktiskt riktigt bra! Precis som jag hade tänkt mig! Skööönt!!

I övrigt så har jag gjort iordning en cd-skiva samt skrivit ut texterna till det som min syster ska sjunga solo. Det har jag lagt i ett kuvert och ska skicka till henne samma dag som inbjudningarna skickas ut. Så får hon lite tid på sig att öva...

Annars har jag inte gjort så mycket. Filat lite mer på vigselprogrammet och fått festprogrammet helt färdigt. Eftersom vi ingenstans nämner gästerna så kommer jag nog skriva ut det också snart, så är det liksom klart. Vigselprogrammet kan jag inte göra så mycket mer med eftersom jag vill prata med prästen först. Vill höra om det är bra, i vilket ordning han vill ha saker och ting och så. Tycker han borde ha hört av sig vid det här laget... Kanske bara jag som är nojjig... Just det, en sak till har jag gjort, i fredags skickade jag iväg hindersprövningen och blanketten för byte av efternamn, till skatteverket. Skönt att det är klart också Här händer det grejer...

• midsummer

Faktiskt hittade jag askarna på fyndhörnan på ikea i örebro. De kostade 5kr styck och var fyllda med parfymdoftadne dekoration som jag nu hällt ut i en påse (för ev framtida bruk till olika dekorationer - tycker om sånt pyssel!) Hur ska jag göra om doften inte försvinner? Jag hade tänkt fylla dem med geléhjärtan men det går ju inte då? Tror ni godiset tar smak om jag fyller med någon godissort med papper runt? Typ dumle... annars vet jag inte hur jag ska göra, för jag vill ha något som är skapligt billigt...

• midsummer

Och ja, Snart fru G, guud vad roligt det är! Min m2b är ju inte riktigt lika entusiastisk men det gör inget. Härom kvällen så låg han och tittade på film och jag låg bredvid och svor över varje gång jag stack mig på nålen som jag använde för att göra hål att trä guldtråden igenom. Vi hade såå mysigt

• midsummer

Jag vill gärna också se tidslinjen Jeli81! hejjan_love@hotmail.com

Jag fick min bekräftelse på hindersprövningen idag! Skööönt! Det enda jag blev fundersam på är: Jag fyllde ju även i blankett om byte av efternamn. Dock kom jag på i efterhand att jag aldrig fick fylla i något datum som jag vill att det ska gälla ifrån, men som han sa på skatteverket så kommer det att gälla från vigseln. Hoppas det inte börjar komma hem brev till mig nu med min sambos efternamn på... Ganska genomskinligt.. Dock stod det på det vå blanketterna jag fick om hindersprövningen "Blankett om byte av namn inskickad" typ, eller nåt liknande...

Både gubben och jag har sveriges vanligaste resp näst ovanligaste efternamn så vi tar hans, som ändå är snäppet ovanligare...

Har köpt frimärkena med hjärtan på nu till att sätta på inbjudningarna! De var jättefina... undrar var jag la dem någonstans... Det var en himla procedur för att få tag på dem. Jag var först inne på postkontoret men där fanns inga. Då skulle jag gå ut på nätet och beställa men blev lite grinig när de villa ha hela 20kr i frakt! *är lite småsnål* Så jag gick in på postkontoret igen och de fick beställa hem den vägen. Så idag hade de kommit!
    Tror vi ska skicka ut inbjudningarna den 17 april.

Nu ska jag lägga mig och vila en stund. Har städat hela dagen. Mina föräldrar kommer imorgon och ska fira påsk med oss, samt syskonen. Vet att det är onödigt att städa för det ser ut som hej-kom-och-hjälp-mig när de åker men man är väl som man är... Tycker om att göra smileys...

• midsummer

Vi har inte råd med någon bröllopsresa... trist... blir väl en dag i Grängesberg eller nåt, de har ett tåg-museum där... NEEEJ, jag skojar bara! Vi tar det längre fram, resan alltså.

Jeli - jag lyckades inte öppna tidslinjen... konstigt... synd...

Annar har det varit en påsk med fullt ös som vanligt. Men det är ju kul det med. Har jobbat natt. Har ni andra haft det bra då?

• midsummer

Min kompis ska fixa mitt hår och smink. Hon är jätteduktig! Jag ska ha utsläppt hår men lockigt och lite löst uppsatt med typ några hårnålar, så det ser lite smårufsigt ut. Ganska högt ovanpå hjässan och så ett diadem med strass samt att jag ska ha slöja. Sminket ska vara väldigt naturligt men vi ska åka och shoppa bra grejer så det sitter hela dagen.

Vet ni vad töser??? Ikväll ska vi berätta för barnen att vi gifter oss! Och vi har postat inbjudningarna idag så de går ut imorgon. Så imorgon har vi bjudit hit de två som ska stå som värdpar (om de säger ja...) på lunch så ska de få sitt inbjudningskort då (Det är för övrigt den tjejen som ska fixa smink/hår) Känns så häftigt att vi har lyckats hålla allt hemligt trots att jag har behövt mycket utrymme här hemma till kläder, grejer, allt pyssel med inbjudningskorten och allt datorpyssel. Men nu är det dags!

Har en fråga till er. Mina askar till weddingfavours har tagit doft av det som låg i dem när jag köpte dem. Så jag vet att jag måste släppa min idé med gelehjärtan för de smakar nog inte så gott efter några timmar i den där. Vad ska jag lägga i istället? Några karameller som har papper kring sig borde ju funka, eller? Vilken sort tycker ni jag ska köpa som man typ kan få tag på lite billigt, kanske i lösvikt? Eller tycker ni det finns något annat roligt som man kan lägga i? Jag vill verkligen ha budgettips för vår budget är spräckt för länge sen...

• midsummer

Så var det officiellt nu då...
    Är så lycklig!!! Barnen blev överlyckliga! (Det är ju hans barn men vi har haft väldigt fin kontakt från första dagen så vi var inte så oroliga) Min väninna grät som bara den och sa att det var väl självklart att hon skulle fixa hår och smink och allt. Hitills bara positiva reaktioner (Eftersom det är så litet bröllop har vi valt bort många som säkert blir griniga för det...) Dock har ingen (!) från min m2b:s släkt hört av sig.. konstigt... Alla på min sida har redan ringt och tackat ja! Härligt! Gud vad livet är underbart!

• midsummer

Skrev vi inte ganska tidigt i tråden om maten? Eller var det i en annan tråd tro?

• midsummer

Vi ska ha enkelt, kallskuret och buffé. Vi fixar ju allt själva så det blev enklast så.

• midsummer

Snart fru G - Give me your e-mail så kan jag skicka bilder jag fick av en annan tjej här. Är precis som jag vill ha det!!

Välkomna alla nya!

Nu är det ju offentligt så nu behöver jag inte vara så hemlighetsfull.. Jag och min blviande ska gifta oss i, enligt oss, finaste kyrkan i värden som ligger ett stenkast från vårt hem. Kroppa kyrka i den lilla orten Nykroppa. (ca 7 mil fr karlstad) En fin korskyrka.

Alla i min släkt har hört av sig och tackat ja med förtjusning och imorse ringde även hans föräldrar. Resten väntar vi spänt på...

Svar på tråden Midsommaraftons brudar 2007 nr 2