Inlägg från: jeli81 |Visa alla inlägg
  • jeli81

Midsommaraftons brudar 2007 nr 2

Snart fru G, jag har också tenta idag, huvva.. men istället för att läsa det sista så sitter jag och ska bränna ner låten vår sångare ska sjunga på cd och skriver ut texten.. Måste skicka det till henne så hon har lite tid. Lycka till på tentan!!

Och alla andra, hur går det för er brudar?

• jeli81

BlivandeOhlsson: Tack men jag tror tyvärr det gick åt skogen.. Haha ja ledig är väl det sista man är!

Shrek & Fiona:
    Yes den ringen har du på under vigseln, men sätt på den så sent som möjligt så den slipper få märken av fingrarna efter upputsningen! :)

• jeli81

Till brudskålen ska vi antagligen ha asti cinzano (eller hur det nu stavas), då jag tycker den är sååå god, men nu får ju inte jag dricka den så nu får vi väl se om det blir ändrade planer :)

• jeli81

Hej alla tjejer!!

Jag mår så ruskigt illa om dagarna nu så jag orkar inte riktigt engagera mig känner jag.. Dock har vi gjort klart vårt festhäfte nu, tror jag! Ena brudtärnan/toastmadame ska kolla igenom det!!

Idag är sista osa datumet och alla har svarat som kommer förutom 1 person som jag är jättebesviken på.. Han skulle fota oss före vigseln istället för att gå till en professionell.. Han har sagt att allt är ok de gånger jag pratat med honom och att han ska fota oss.. Men så pratar jag med en gemensam vän som sa att han aldrig skulle köpa en kostym och ha på det på ett bröllop. Och detta var typ 3 veckor sen, hur svårt kan det vara att höra av sig till oss så vi kan fixa nån annan fotograf?!! (fick reda på detta i fredags) Jag är sååå besviken på honom! Jag ska ringa honom imorrn och se vad han säger när tiden gått ut. Om han inte kan acceptera vår klädkod och tror han får komma som han vill så är han ju dummare än jag trodde!

Är det några fler här inne som stött på saker som inte gått som ni velat?

• jeli81

Midsummer: Yes det ska jag :D

• jeli81

Jennydaniel. Välkommen skulle jag ju skriva också! :)

Frideli: Det ordnade sig ändå, han ringde igår kväll och så pratade vi, han sa att han tackat ja när jag ringde och frågat honom redan innan vi skickade ut inbjudningarna.. Grejen var att han fick inbjudan där det stod att han skulle svara till min mamma och i fredags skickade jag ett "påminnelse" sms till de som inte svarat, varav han var en av dom. Och där stod också att man skulle svara till min mamma, men han verkade inte fatta eller så ville han inte ringa till mamma :) Det är löst ialla fall så det är skönt!!

Fick höra om en annan belant när jag pratade med honom också. Förut var vi ett relativt stort gäng som umgicks och hade jätteroligt! Men nu umgås jag i stort sett bara med han fotografen och ett annat par och då har vi bara bjudit dom. Då en tredje han tyckte han hade blivit bortglömd osv, men vadå vi umgås ju aldrig förutom när vi träffas genom de andra jag umgås med och vi pratar aldrig i telefon.. Människor är lustiga!! :D Men det gör faktiskt inte nåt för mig, för en gångs skulle bryr jag mig inte om vad andra tycker!! :D

Nu ska jag iväg till skolan där jag har min praktik!!

ha en härlig dag, trots att det regnar!

Kram

• jeli81

Shrek & Fiona: Gärna jag också om det är ok!! Våra initialer är J & A.

Nu har vi äntligen bestämt klart med musiken, in och utgång och så. En av mina vänner ska sjunga för att du finns med Sonja Aldén. Och på lördag kommer prästen hem till oss för att prata igenom vigseln. Vi har verkligen fått en toppen go präst!! :)

Jag börjar få lite smått panik också med allt som ska göras, jag har en massa lektioner ag ska planera själv att ha i förskoleklassen jag är på praktik så det känns som att jag inte kommer hinna allt. Gaaaah..

Idag har jag och hon som ska göra buketten bestämt hur buketten ska se ut, känns toppen!! :)

• jeli81

mailen är ju så klart jeli81@passagen.se :)

bröllopsparet att ha på tårtan har vi inte bestämt än, måste kolla upp det :)

Kram på era alla goa brudar!!

• jeli81

snart fru G: Gud vad härligt att höra att du är klar med underkläderna!! haha min karl är inte heller van vid det, får se om jag får tag på något rikigt sexigt! Känns lite jobbigt nu då jag inte får särskilt mycket från csn och redan bränt förra månadens lån.. så det är väl bara till att vänta tills den 25:e och sen köpa det snyggaste jag hittar till billigast pris.

Nu ska jag sova och försöka bli frisk från min riktigt onda hals.

Kram

• jeli81

Tack shrek & Fiona!! ättefint!!

och tack snart fru G!! :)

Svar på tråden Midsommaraftons brudar 2007 nr 2