Inlägg från: jeli81 |Visa alla inlägg
  • jeli81

Midsommaraftons brudar 2007 nr 2

Oj vad alla skrivit mycket, det var en del att läsa igen :)

I helgen hade vi prästen här och det gick kanon, vi gick igenom allt hur det skulle gå till. Det som känns lite nervöst är att det inte kommer bli en genomgång med alla inblandade parter innan, men det kommer garanterat lösa sig ändå! :)

Jag tänkte för min egen skull göra iordning en lista om vad jag och min sambo har kvar att göra samt vad som är klart, ni kanske vill hjälpa till med listor ni också? Så ser man om mna glömt något! :)

Kramis

• jeli81

Vilken vacker tiare snart fru G! Och jag håller med dig om allas vackra förslag på bordsdekoration. Vi ska ha så enkelt som rosor på borden, eftersom jag ska ha det i min bukett! :)

Jag ska skriva ihop min lista under dagen, har påbörjat den men måste käka lite frukost och så innan! :)

Kramis

• jeli81

Hallå brudar! Här kommer min lista!

Ringa musiker
    Dubbelkolla bokning med blommor (min svägerskas vän gör dom)
    Fixa skjortan, gördeln och fluga till fracken till sambon
    Sy om min klänning
    Gå in skorna
    Beställa tårtan
    Köpa present till de inblandade som hjälpt
    till
    Bordsplaceringsskyltar'

Usch det är säkert fler saker som är kvar att göra men det lär visa sig så småningom..

Jag vet när min hippa blir... på lördag!! Min käre sambo är inte så duktig på att hitta på nåt bra.. han hade fått order om att han skulle hålla mig hemma så han sa att jag skulle till tandläkaren på lördag kväll.. haha.. fast iofs så hade jag ju sett att han fått mess från tärnan så jag misstänkte ju starkt.. Och dom har pratat om det datumet förut men då har jag inte varit säker, hon var tvungen att fråga då det jag som har koll på allt i vår familj, min sambo hänger på efter mig :) Men jag vet ju inte vad jag ska få göra så jag börjar bli nervös.. hihi

• jeli81

Ja precis, kom redan på..
    Klippning och slingning av håret

:)

• jeli81

Åh det är så skönt, jag är klar med vigselprogrammet och med festprogrammet!! Ja jag.. min sambo satt i soffan och ja det ser bra ut.. Karlar!! Fast å andra sidan så är jag ju kontrollfreak!! :)

Hur ska ni lägga upp era festprogram / vigselprogram?

• jeli81

Vet ni, jag ljög för er.. Jag har tiden bokad för håret men det är ju ändå kvar :)

Har underkläder och att fixa musik kvar också..

Jag tänkte jag skulle maila er, men det gick inte så bra, min mail strejkar som vanligt.. men jag kan göra det senare när den kommit igång!

• jeli81

Hallå tjejer!!

Nu har jag precis kommit hem från min möhippa. Har haft en toppendag och bara blivit omhändertagen! Vi var och relaxade först och sen gick vi och käkade och sen gick vi vidare till ett ställe där vi bara pratade lite. Hur mysigt som helst och jag märker ju att mina vänner känner mig perfekt!! Har ju varit en helt alkoholfri kväll men allt var tipp topp!! :)
    Nu ska jag sussa innan jag somnar över tangentbordet :)

Kram

• jeli81

Frideli: det är ju tid kvar, du ska se att du får en du också när du minst anar det :)

jennydaniel: vi var 9 st med mig, sen var en tvungen att gå efter relaxen. Alldeles lagom så man hann prata med alla! Vad skoj du kommer få på lördag :)

• jeli81

jennydaniel: Jag skulle ringa igen, kan ju vara skönt för er att slippa ett orosmoment till ju!

Visst känns det att dagen närmar sig med stormsteg.. 32 dagar kvar nu brudar!! :)

• jeli81

midsummer, vart köper du det någonstans? Lät ju jättedyrt.. Jag köpte mina på nätet för 20 kr styck som jag skriver ut själv, gick jättesmidigt. Tror det finns en tråd här inne som har adressen, men jag kan kolla upp och länka!

• jeli81

Åh vad tråkigt! men men, du får tänka att det kanske är värt pengarna ändå! ;)

Gud jag börjar verkligen få panik nu, jag har inte gjort ett dugg senaste dagarna. Men jag hinner inte heller.. jag är så trött efter min praktik, fast jag har tänkt att när skolan är slut, 7 juni då är det bara bröllop som gäller!! Fixa fixa fixa :D

30 dagar kvar!

• jeli81

Vi har en nära vän till oss som ska sjunga, jag har pratat med kantorn så allt är kirrat, jag ska ge honom noterna, för dom har jag skrivit ut så han kan får öva, så vår vän slipper sjunga accapella :D

• jeli81

Idag har jag varit och lämnat in förlovningsringarna för slipning och putsning och gravyr i hans ring och vigselringen för gravyr. Får hämta dom den 20 juni så det var tur att jag lämnade in dom idag! :)

• jeli81

Helmina: ja jag vet, det var väldigt lång tid, men men, vi får dom ju innan ialla fall :)

• jeli81

Halloj brudar!!

Vad härligt med möhippan blivandeOhlsson!!

Här är vårat festhäfte
    Framsida bild på oss och text
    Tack till
    vår livskarta
    citat av barn samt en kort sång
    sång
    sång
    sång
    detta visste du kanske inte om brudparet
    Fakta om bruden
    Fakta om brudgummen
    bilder från bebis och studenten
    sång
    barns tankar
    dikt
    kvällens ordningsregler
    sång
    så här tar ni er lättast hem

Vi har inte skrivit ut det än, utan min pappa ska hjälpa till med det, gratis :) Istället för att vi slösar oändligt mycket bläck här hemma ;) och det är ju en 70 st som ska skrivas ut plus vigselprogrammet också en 70 st.

Kom på en sak, hur fungerar det med körkortet, får man köra med det innan man får det nya bara man har bevis med sig att man är gift? Vi åker ju utomlands 2 dagar efter bröllopet och jag funderar på om jag ska fixa det innan med kort och så eller om jag kan vänta tills vi kommer hem..
    Mycket att fundera på nu. Idag har jag letat fram mitt pass ialla fall. Ska ner på stan en sväng i veckan och försöka hitta underkläder, började förra veckan i en affär men insåg att jag inte hade ork eller lust alls för att prova så då struntade jag i det. Jag är ju också en av dom med alldeles för stor byst :( Jag hade tänkt ha korsett men nu när jag är gravid vill jag inte "trycka" ihop allt. Så då får det bli en "vanlig" bh med snygg trosa till.

I slutet på denna vecka ska jag kolla igenom allt som är kvar, för då är skolan äntligen slut!!

Kram på er tjejer, om ni orkat läsa ända hit :D

• jeli81

Idag har jag köpt underkläder, så skönt att ha det klart!!

Frideli: Du kan ju kanske marinera aubergine eller något annat sätt att tillaga den?
    Eller göra någon sorts gratäng av tew broccoli och nånting?

Slänger in min fråga igen om hur det går till med körkortet? När måste man fixa det? :)

Svar på tråden Midsommaraftons brudar 2007 nr 2