• viktualia

Nu har jag gjort det igen..... del 4

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en fjärde tråd på samma tema som de tidigare... nr 3 stängts strax av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

Dags att fortsätta vår fantastiskt givande pladder hörrni!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 4
  • viktualia

Godmorgning!

Ska ha ett mindre efterlängtat möte kl 10. Urk och burk. Mitt projekt är att ligga så lågt som möjligt - det brukar ju jag vara så bra på... *NOT*

Regn och en helg utan vila väntar... laddad? som vanligt inte än...

• Telemarkgrrl

Guten morgen!

Sitter hemma och jobbar. Mycket najs förutom att man får ganska ont i ryggen av den icke-ergonomiska ställningen i soffan. :)

Om det var så att jag kunde vara gravid så skulle jag nog tro att jag var det för på den senaste tiden har jag drabbats av ett sjukt juicebehov. Apelsin, äpple, mango, jordgubb ... det spelar ingen roll vilken sort bara den är färskpressad. Brukar köpa med mig en till jobbet på morgnarna så idag känner jag mig bara som en spillra av mig själv när jag sitter här hemma där det bara finns juice på helgerna. :(

Mrs O - urk jag är inte ett dugg avundsjuk. När vi flyttade in i vår lägenhet målade vi om och bytte golv överallt, bara det var otroligt jobbigt när man hade ett arbete att sköta på dagtid också. Kan inte tänka mig hur jobbigt det måste vara om man dessutom ska renovera kök och badrum och såna stora grejor.

Hur har vi det med vår Oms-sjukling?!

• viktualia

Tjo!

Vickan är tillbaka. Mötet gick hyfsat men jag är fortfarande lite besviken på chefen....

*surar*

• Oms

tjenis tjejer!

jag mår lite bättre idag, men snyter mig igenom tillvaron och har nog redan förbrukat 10 näsdukar idag:(

har mest sovit, druckit te, slappat och bara varit. igårkväll hade jag o dottern en skrattorgie och det var oerhört kul, vi skrattade så att tårarna rann. det var längesen men ååh så kul!

hur mår ni i regnvädret?

• Oms

Vickan - har man sagt A får man säga B... vaddå besviken på chefen - vad har du mötat om?

• Zozo

Hello girlsen!

Krya pa dig omsan.

MrsO.; nja.. det har blivit svalare här nu..

Vickan.. Vad var det för möte? *nyfniken*

• viktualia

Det var möte om projektet som jag jobbar i. Många delar är oklara och både min och andras roller är oklara. Otroligt frustrerande att saker och ting inte diskuteras i rätt skede, mötet vi hade idag borde gått av stapeln för två månaders sedan. Nu blev det pinsamma bakslag på grund av att jag varit tvungen att jobba på i väntan på ordning.

Det är jättesvårt att beskriva i korta ordalag och jag tänker INTE beskriva i detalj. Men kärnproblematiken handlar om att saker och ting skett och sker i otakt och att min chef inte är någon speciellt stödjande person. Det yttrar sig bland annat i att han haft tillfälle att kommentera vissa saker som jag gjort, men inte gör det på riktigt förräns andra lyssnar = vilket jag upplever som att han hänger ut mina brister framför näsan på andra istället för att ta tag i frågorna så fort de dyker upp.

Hm... det här blev verkligen krångligt.... jag är sur på puckochefen helt enkelt.

• Makens Pela

Usch Vickan, det där lät allt annat än roligt. Förstår precis var du är sur på puckot till sk chef.

Muffins: Jo jag har tagit (eller det får vi väl se på tentan på onsdag! *gulp* )10 poäng i Juridik. Inte roligt alls. Det har som sagt varit LITE mkt för Pela. Sen blev jag ju sjuk mitt i allt också så jag fick lov att läsa i fatt på rekordfart. DET kommer jag skylla på om det går galet på tentan *s*

• viktualia

Som tur är, så är mina kollegor himla goa ibland (jag gnäller ofta över att de inte riktigt har samma insikt och mål som jag... ) men JUST när det kommer till just den här typen av dumheter från chefen så är de verkligen förstående, eftersom de drabbas till och från de också.

De släpade iväg mig till en trevlig lunchrestaurang direkt efter det pissiga mötet, så jag fick luftombyte och orkade ta tag i en del jobbigheter direkt efter lunch.

• Makens Pela

Ja såna arbetskamrater är bra. Man kan inte älska dom alla men från och till är dom flesta bra...ja inte chefen då kanske *ler*

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 4