• viktualia

Nu har jag gjort det igen..... del 4

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en fjärde tråd på samma tema som de tidigare... nr 3 stängts strax av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

Dags att fortsätta vår fantastiskt givande pladder hörrni!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 4
  • viktualia

Kan rapportera att Jessie är vid gott mod, men mer detaljer än så får hon nog berätta själv!

/vickan
    som glömt puckochefen och bara glider runt och busar på nätet just nu...

• MrsO

Hallå alla!

Jo, det är klart att det är roligt att renovera och få göra efter eget huvud! Men ibland blir det bara överväldigande med alla beslut som ska tas... plus att man har ju inte en obegränsad budget... och det känns inge kul när man måste välja bort saker man egentligen ville ha pga plånboken... men så är det ju... alternativet är att vänta med ett eller ett par rum, men det alternativet känns inte alls aktuellt.

Usch, jobbigt med en sån chef Vickan. Oklara direktiv är bland det värsta jag vet! Jag vill veta vad som förväntas av mig. Skönt att du har bra kollegor!

Starkt jobbat Pela att plugga samtidigt, du ska se att tentan går vägen. och OM den inte gör det så finns det alltid omtentor...

• viktualia

anne på grönkulla - jaaa vi gör revolution... vad tror du om "Annes och Vickans konsultfirma med inriktning mot organisationsutveckling och ledarskapsfrågor i offentliga organisationer" - det vore väl nåt???

baaaaaaaaaaaaaaaaaaaa jag hatar den del av samhällsapparaten för att den premierar ledarskap på HELT FEL GRUNDER... blir så j*la trött på alla kassa chefer!!!

• viktualia

Japp! Superbra betalt ska vi ha och ta... för det är nästa skit med offentlig förvaltning och verksamhet...

Jag tänkte mig en ingångslön på kanske.. hm.... 45-50 tusen i månaden verkar väl bra för mig som har snart 4 års arbetslivserfarenhet?!?

• anne på grönkulla

I'm on!

Skämt åsido - chefer som glider o inte kan tala om vad de vill suger! Det enda jag kan komma på som (kanske) är värre än att få offentlig kritik av sin egen chef är att få det av nån annans... särskilt när man tror man snackat ihop sig med vederbörandes underhuggare men deras interna samordning inte funkar. O ens egen chef inte är med o håller hand dessutom...

Jag undrar vilket som är värst... - kan säg att jag INTE har problem att ta diskussioner där man är oense - MEN jag vill gärna ta dem hemma på avdelningen o inte offentligt - sen kan man hålla god min utåt om man fått säga sitt internt!

• viktualia

Håller helt med dig och det var ju en sån diskussion som utspelade sig i min värld idag. Min osmidiga chef har haft flera tillfällen att påverka ett dokument jag utformat, men den mer genomgripande kritiken framförde han inte förrän det var 3 andra i rummet. Och det beror INTE på att han är feg utan på att han är hemskt osmidig!

En av de saker som stör mig mest är att jag inte vågar säga något till chefen om min upprördhet. Det gynnar inte mina nuvarande eller framtida syften att kritsera honom. Och det gör att jag känner mig överkörd, maktlös och j*vligt frustrerad.

• anne på grönkulla

Ja, för egen del så undrar jag oftast just nu om min chef märker att jag finns... det känns inte så så ofta... det mysko är att många har prisat honom som jättebra o jag är helt förvirrad för jag förstår verkligen inte vad han vill att jag ska ägna mig åt??? Inga prioriteringar, ingen vägledning, ingen backning - hallå - var är duuuu???? *flöjtar vackert* Så jag undrar ju vad som hänt???
Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 4