• viktualia

Nu har jag gjort det igen..... del 4

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en fjärde tråd på samma tema som de tidigare... nr 3 stängts strax av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

Dags att fortsätta vår fantastiskt givande pladder hörrni!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 4
  • viktualia

Muffins.. jaa både du och jag har rätt... när det står "10 pers" så betyder det "10 bitar" och allt beror på hur mycket man smäller i sig.

En sådan tårta får plats i en vanlig form med löstagbar kant, så det är inte nån jättetårta vi pratar om.

• MuffinsTönt

Fniss Fniss... vissa grejer kan va klurga när man kan bara komumnicera med ord.

Då fattar jag vilken storlek vi pratar om. :D Vill börja och göra den direkt!!! Men det ska jag inte göra förrän nästa vecka till Mors dag.

• anne på grönkulla

Hmm, tårtan lät god - men jag gör otroligt sällan sånt. Inte bara för att jag också försöker gå ner i vikt - det blir så sällan tillfälle bara. Hör till dem som älskar eftrrätt i teorin, men hellre äter förrätt än efterrätt när det kommer till kritan...

Och så försöker jag ju komma på banan igen med vettigt ätande. Har du lite motivation som kan smitta av sig, vickan? För mig gick det också sådär löjligt bra i början, men nu...

• viktualia

tårtan är vrålgod, men jag skulle inte äta den just nu....

var min motivation kom från? tjaaa jag ställde mig på vågen och fick en chock. Och sen var det ganska lätt att lägga om kosten efter Viktklubb.

Torsdag-lördag var jag på konferens i min föreningsvärld och fick äta den mat som bjöds. Antecknade all mat jag åt och la in det på viktklubb igår kväll. Coolt nog hade jag klarat mig bra, trots att jag fick gå på känn!

• anne på grönkulla

Hurra för vickan!

Jo, det kan funka om man äter klokt och å hyfsat fasta tider. De gånger jag verkligen får problem är när jag på resa inte ens kan välja, inte ens tiden.

Jag började också tycka det var nog i höstas och gick ner 6-7 kilo på nästan lika många veckor. Sen har jag släppt på disciplinen o nog gått upp 1-2 av dem - tänkte ta mig ner totalt 12 eller så så jag försöker ta nya tag!

O nu ska det bli middag på bönsallad, lax o fruktsallad.

• viktualia

har just ätit sesamfrööverbakad lax med fullkornspasta och broccoli. Sesamfrö var visst inte nån bantningsmat... *suck*

En spännande fråga är hur länge motivationen håller i sig... men å andra sidan... jag väger ju hemskt mycket för mycket så jag MÅSTE ju försöka hålla ångan uppe...

• Oms

Godmorgon girls!!

ananaspajen var lika god som man förutspått här i tråden - mums!!! receptet är busenkelt och går att återfinna på de flesta receptsajter, jag googlade på ananaspaj och fick fram olika, valde det m creme fraiche i och där pajskalet inte behövde förbakas - blev kanon!

maten var oxå riktigt god, känner mig som värsta husmodern nu förtiden haha!

hela denna vecka är det massor av möten, kommer att hänga här sporadiskt och på torsdag 14.30 har jag lönesamtal m min konservative chef, räknar inte m ngn höjning i år även om jag rent arbetsmässigt är berättigad till det.

så då mina vänner vill jag att ni pompomar!! efter samtalet så ska jag berätta för chefen om graviditeten.

nus ka jag hämta vatten!

• MuffinsTönt

Morrn Morrn!!

Det är tråkigt väder här. Grått och skurar. Ungefär som min sinnestämmning. Idag ska jag *tradada* plugga, plugga och åter plugga. Tentan är på fredag! Arrghh!!!

• Telemarkgrrl

Morrn morrn!!

Härlig vårmorgon här, soligt och varmt! Och min ryggvärk som jag har haft hela helgen har äntligen släppt. Tjohooo!

• viktualia

jag HAR gått ner 2 kg TILL!!! Tjohoooo!

Och nu har jag landat på jobbet. tur att jag slöade igår annars hade jag varit hysteriskt trött nu... nu är diagnosen mer vanligt måndagstrött...

Omsan - klart vi pompomar för dig! Torsdag 14.30 eller kanske en stund senare då.. Smygbörjar nu: Go Omsis Go GO GO!!!

Godmorgonkram till alla!

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 4