• Snowsee

PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!

God morgon!

Solen skiner och det är varmt ute, härligt! Ska sätta mig och plugga nu en stund inför tentan men sen ska jag ut och cykla en timme i solen! Ska ta med mig Mp3:n och bara köra järnet! :) Så kan jag äta med gott samvete ikväll.

Ladymarmelade: Ja, gratis är gott, så länge man inte stoppar det i magen.. :-P

Ha en underbar dag allihop och njut av solen och värmen!

• Snowsee

Nickname: Snowsee
    Längd: 164 cm
    Vikt vid start(6/1-07): 71,8 kg
    Aktuell vikt: 57,9 kg
    Målvikt: 55-57 kg

Har gått ner 1,4kg denna veckan! *ÖVERLYCKLIG*

• Snowsee

Me_minie: Här är ett inlägg som jag skrev här för inte så länge sen med lite tips och sånt om hur jag har gjort... :)

2007-04-10 19:25 Snowsee

Qozze: Ibörjan körde jag med Naturdiet, kommer inte håg exakt hur länge men har kört både ren och kombinerad kur. Det gav mig en kickstart. Sen gick jag ju med I viktklubben.se i slutet av januari och där får man ju svara på en massa frågor och så räknar de ut hur många kcal man ska äta/dag för att gå ner i vikt. Denna kcal-nivå är utan att motionera. Jag har inte använt mig av deras menyförslag men sett till att jag legat inom kcal-gränsen varje dag. På hemsidan finns en mat och motionsdagbok som man ska fylla ivarje dag, dels vad du äter och hur mycket du motionerat. Detta har hjälpt mig massor, att hålla koll på hur mkt jag egentligen äter. Ofta så äter man mer än man tror, små saker... Har ofta gjort så att jag skrivit in redan på morgonen vad jag ska äta under dagen för då blir det mer som ett åtagande att jag "måste" äta det, alltså mindre risk för fusk. :)

Sen har jag en unnardag i veckan, oftast lördag då jag får äta vad jag vill men i måttliga mängder. Denna helgen blr det tex kinarestaurang på lördag. Jag tror inte på att förbjuda ngt men att förändra. Har man en unnardag i veckan så vet man om det och kan under vardagarna se fram emot att man får äta gott under helgen. Detta får mig att äta nyttigt i veckorna.

Har ju självklart börjat motionera mer också, kör spinning ibland, cyklar till universitetet i stället för bussen, går promenader, simmar ibland osv.

Hittills har det funkat bra, men vad som funkar är ju individuellt... Men du kanske fick lite tips iaf.

• Snowsee

VK kostar 298 för 3 månader, 398 för 6 månader och 498 för 12 månader. Men gå in på deras hemsida och kika runt lite. Där kan du bla se ungefär när du kan nå din målvikt. :)

• Snowsee

Ladymamelade: Jag tror att det stod i deras nyhetsbrev/blogg... Har dock inte heller fått det erbjudandet än...

Dags för tenta!

• Snowsee

Alexaa: Grattis! Härligt jobbat!

Ladymarmelade: Nu har jag skickat ett mail till VK med frågor om de gratis månaderna, får väl se när/om de svarar. :)

Helvetestentan är nu gjord. Skönt, även om det gick kasst... tror jag.

Vågen visade -1,3 kg sen förra måndagen. Ngt bra med den här måndagen iaf!

• Snowsee

Ladymamelade:
    Det här hittade jag i VK´s nyhetsblogg:

"3 månaders kompensation
    I förra bloggen berättade vi att medlemmar som varit med oss under detta första prövande kvartal kommer kompenseras. Under denna tid har Viktklubb inte tillfredställt era eller våra önskningar till fullo. Vi är mycket glada över ert engagemang, stöd och tålamod under den här perioden. Vi är inte helt i mål men närmar oss nu äntligen den produkt vi önskade ge er redan från första början.

Som tack för ert stöd och det tålamod ni visat när Viktklubb inte levt upp till era förväntningar kommer vi förlänga era abonnemang med ytterligare tre månader. Ni kommer få besked om när så har skett. Vi hoppas på så vis kunna ge er den upplevelse av nya Viktklubb som vi önskat."

viktklubb.aftonbladet.se/cm/2.10/2.117/2.154/2.153/19.382916&blogId=19.382916

• Snowsee

Besviken....på mig själv. Ja, usch vilken ångest jag har nu. Har nyss mosat i mig två digestivkex med Philadelphiaost, 3 tsk honung och 5 skivor kalkon. Fick en attack. Fy fan... Ställde mig sen på vågen och konstaterade att den stod på 2 kg mer nu än i morse. Vet att jag inte har gått upp 2 kg men iallafall. Har nu gömt undan vågen, får väga mig igen tidigast torsdag. Brukar annars väga mig 2 ggr/dag.

Fy f*n vilken ångest, mår illa. Hade visserligen 800 MotionsKalorier idag men iaf. Har jag förstört allt nu??

Har dessutom ätit en Pastasallad med kyckling, en coca-cola light, 2 skivor nybakat bröd med lätta, 2 päron, 1 äpple, 10 gr solrosfrön, vatten, och en påse Naturdiet idag.

Snälla, behöver verkligen peppning! Jag som var sååå nära mitt mål, nu sjönk allt...

• Snowsee

Tack Ladymamelade! Behövde höra det. :) Ska ta ett djupt andetag och ta nya tag i morgon. Men vågen får stå kvar inne i garderoben till på torsdag. Ska faktiskt bli skönt att slippa se den på ett tag, den är också ångestframkallande.

Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!