• Snowsee

PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!

Ny vecka och nya tag hoppas jag. Idag går jag på en kombinerad ND-och fruktkur denna veckan. Förra veckan var verkligen ett h-vete. Har inte mått bra psykiskt och då äter jag vilket visade sig på vågen idag... :( Men ska försöka ladda om nu och ta tag i det hela...

• Snowsee

Hej tjejer!
    Det verkar som att det går bra för er, kul! Själv kämpar jag med det som jag lyckades lägga på mig förra veckan när jag inte mådde bra. Men det ska nog gå det med. Imorn är det dags för tenta igen, men efter det ska sambon och jag åka på picknick om det fortfarande är fint väder. Ska bli så mysigt! :)

Idag blir det bara tentaplugg men dock en prommis med min syster framåt kvällen, ska gå 5km-spåret. Igår blev det faktiskt 50 min prommis på förmiddagen och 45 på eftermiddagen så det får väl vara godkänt. Har iaf lyckats få bort 0,8 kg av det som jag la på mig under förra veckan, 0,9 kg kvar... :(

• Snowsee

Ladymamelade: Tack för peppningen! Det behövde jag! Idag SKA jag hålla mig till ND på huvudmålen och sen frukt som mellanmål.

Testade ngt väldigt gott igår, nämligen Icas frysta frukter/bär (250gr) med 1 msk ljus sirap och 1 msk müsli. Sååå gott och bara 259 kcal. Blev riktigt mätt också! :) Ett sånt paket frysta frukter/bär på 250 gr innehåller bara 125 kcal. :) Det tyckte jag var bra. Massa goda saker var det i som ananas, papaya, mango, hallon och lite annat. Mums! Rekomenderas verkligen. Låt dem tina lite först bara. :)Vill man vara ännu nyttigare så kan man ju skippa sirapen och müslin. :)

Ha en bra dag tjejer!

• Snowsee

Vet ni va? Ställde mig på vågen i morse och den stod på 57,8 kg!! Alltså -1,9 kg sen i måndags! Kanske det börjar släppa nu igen. Har ju unnardag imorn så får väl se vad som händer efter den.

Dags för tenta! Ha en bra dag!

• Snowsee

Ladymarmelade:
    Grattis till minus igen! Kanon jue!
    Jag fattar det inte heller. Till saken hör ju att jag denna veckan ätit mycket vanlig mat och bara enstaka mål ND. Kanske är det vätska som jag samlade på mig under röda veckan som försvunnit?! Men bra känns det iaf och motivationen är tillbaka! Dessutom tror jag tentan idag gick bra. Har nu kommit hem från picknicken med sambon. Så mysigt. Åkte ut till en sjö, låg där på en filt och tittade på vattnet. Hade med oss varsin baguette, jag hade lite kalkon, lite ost, salllad, gruka och paprika i min så den var väl iaf hyffsat nyttig.

Nu står jag i valet och kvalet för om jag ska ställa mig och baka en äpplepaj. :)

Kristina07:
    1300 kcal är det minsta du ska äta på en dag, Viktklubb.se har det som sin lägsta kcal-gräns och under det så går kroppen in i svältläge och håller hårt i all näring den får tag på. Tränar du ska du dessutom äta ännu mer eftersom kroppen då behöver mer energi för att orka med träningen. Tänk på att äta 5-6 ggr/dag. 3 huvudmål och 2-3 mellanmål. :)

• Snowsee

Tjejer! Idag är det valborg och i morgon ny månad! Kom igen nu! Ta nya tag inför den nya månaden! Vi fixar det här, eller hur?! :)

Veckans resultat blev -1.1 kg trots en massa synder i helgen med födelsedagsfika hos mormor, restauranf besök med grillat och pommes och bio med godis.

Idag ska vi hem till syrran och grilla, ska grilla fläskkotlett (som var bra enligt VK), göra tzatziki och en stor sallad till. Ingen pommes, potatis eller ris till, så det borde inte bli så farligt. Förra veckan avverkade jag ca 4 mil i spåret, och idag blir det allt en prommis också.

Kom igen tjejer! Och ha en trevlig valborg!

• Snowsee

Heja Ladymarmelade! Skönt att du inte har ngn ångest. Idag är det ny månad och nya tag som gäller, eller hur? :)

Igår blev det god mat, vi grillade och hade gjort en stor sallad och tzatziki till. Blev även vitlöksbröd. Skulle eg gått och och tittat på brasan men både jag och sambon var så frusna när vi kom hem från syrran att vi stannade hemma och grillade mashmellows över ljus i stället. Inte nyttigt men gott. :)

Har nu lovat mitt ex att jag inte ska väga mig mer än en gång i veckan på sin höjd och det ska jag hålla. Han är rädd att det här med vikten och maten tar upp en för stor del av mitt liv. Igår skrev han i ett sms att: " Du är så söt och fin hur du än ser ut." Det värmde att höra och jag är glad att han bryr sig. Så för hans skull ska jag låta vågen stå till på måndag även om det är svårt. Känner att jag har mindre koll då på hur det går med vikten. Men vikten är väl inte allt.

Som jag skrev till honom, nu väger jag 58,5 kg och är 164 cm lång men tycker fortfarande att jag är tjock..... :( Äe det friskt?

• Snowsee

Ladymarmelade:

Tack för peppningen som vanligt! ;) Ja, jag vet att den gränsen är hårfin och tro mig, just nun gör jag allt för att ta mig ur det annars skulle jag nog inte skriva om det här. :)

Är dock glad att jag kan prata med mitt ex om det, han vet mkt om mat och träning eftersom han är intresserad av det plus att han är utbildad kurator så han är bra att prata med. Ett guldkorn. Ibland är det lättare att prata med honom än med sambon om vissa saker...

Är dock stolt över mig själv att jag låtit bli vågen sen i går morse, med tanke på att jag brukar väga mig minst 2 ggr/dag. Den står där i badrummet och jag blänger på den. Har varit nära att kliva upp på den men låtit bli. Hoppas att det är ett steg i rätt riktning.

Nu har jag städat lägenheten och väntar på att sambon ska komma hem så att vi kan ta en prommis, om det inte börjar regna...

• Snowsee

Tjejer, ni är underbara på att peppa, tack!

Carma:

Jag har gått ner från 71,8 till 58,6 sen nyår. Min målvikt är också 55 kg. Jag tror att du kan ha rätt i att det tar ett tag innan hjärnan hinner med och ställer om sig till att man är smal(are). Har dcok börjat köpa nya kläder nu och är ju nere i S/36 eller 27 i jeans.:)

Ladymamelade:

Kanske får vi passa oss båda två så att vi inte hamnar på fel sida av gränsen? Vi får fortsätta peppa varandra!

Mysprick och Kristina07.

Glöm bort +:et på vågen och ta nya tag! I morgon är en ny dag!

• Snowsee

Carma:

Ojojoj, blir ju nästan generad över allt beröm. :) Tack! Du fick upp min motivation lite till.

Jag började med Naturdiet (ND), körde väl ren kur ca en vecka för att få en kickstart. Nu byter jag fortfarande ut vissa mål mot ND, då mest Bar och inte pulver. Sen har jag dragit ner mycket på mjuk bröd och mjölkprodukter, har slutat med min stora last oboy, äter minst 2 frukter/dag och mkt mer grönsaker. Jag försöker röra på mig minst 30 min/dag i någon form. Promenad/cykla till skolan, simmar eller går på spinning när jag hinner.

Har en unnardag i veckan, oftast lördagar då jag får äta vad jag vill, i måttliga mängder. :) Tror inte på att förbjuda ngt helt och hållet. Det skulle iaf inte funka för mig. :)

Ja, de sista kilona sitter stenhårt, men de SKA bort. Vill ha bort dem från låren om jag får bestämma. :) Kanske du och jag kan peppa varandra in i mål extra mkt med tanke på att vi har typ samma antal kilon kvar?

Peppkram!

Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!