• Snowsee

PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!

Ladymamelade:

Jag vet eg inte varför jag väger mig 2 ggr/dag. Det har bara blivit så. Känns lugnast så på ngt sätt. Vill ha koll... Hrm..

Idag har jag iaf varit duktig än så länge och hållt mig till ND och frukt. Hoppas att jag klarar kvällen också. :)

• Snowsee

Ska jag bryta ihop och komma igen? Mår så dåligt just nu. Fy f*n.Har sån fruktansvärd ångest för det jag ätit. Tror att jag har för höga krav på mig själv och inte tillåter motgångar (uppgångar). Vill ju verkligen komma ner till min målvikt och det är snart! Just nu känns det som att kroppen suger upp allt jag äter och omvandlar varje litet gram till ett kilo.

Fy f*n för mig själv!
    Imorgon ska jag försöka orka ta nya tag, ge mig iväg och simma minst en timme, hur gång tid det än tar, med pauser så ska jag simma minst en timme. Då kanske jag kan unna mig en solning i solariet.

Bryta ihop och komma igen? Har inte långt till tårarna nu...

• Snowsee

AggaP: Tack! Har lugnat ner mig lite nu och ska verkligen ta nya tag i morgon. Och på måndag ska jag iaf ha ett minus på vågen även om det skulle vata ett litet minus!

Jag kan, jag vill, jag ska!

Och det kan ni andra också! Kom igen, nu tar vi nya tag och peppar varandra till max!

• Snowsee

Ladymarmelade: Jag har gjort så senaste tiden när jag velat köra rent att jag ätit ND-påse till frukost och kvällsmat, ND-bar till lunch och frukt till mellanmål förmiddag och eftermiddag. Det har funkat för mig. :)

• Snowsee

Tänkte bara tipsa om en jättegod kycklingsallad som jag ska ha med mig som matsäck när vi ska ut i skogen med skolan imorn. Bara 396 kcal för all denna sallad, och det blir massor. Skulle nog egentligen kunna räcka till 2 personer. :) Lite konstiga vikter på ingredienserna kanske men det var så det blev när jag vägde och skrev in i dagboken på VK.

INGREDIENSER:
    50.0 gram majskorn konserv utan lag
    74.0 gram kidneybönor, konserv
    104.0 gram ananas konserv med juice
    63.0 gram krispsallad/annan sallad
    93.0 gram körsbärstomater
    62.0 gram gurka
    99.0 gram gul paprika
    140.0 gram kycklingfilé

Skär kycklingfilén i mindre bitar och stek med curry och svartpeppar.
    Låt svalna. Skär paprika, sallad och gruka i bitar, blanda. Skölj av kidneybönorna i ett durkslag innan de blandas i. Låt även ananasen och majsen rinna av ordentligt innan det bladas i och lägg sen i körsbärstomaterna som de är.

Vill man så kan man krydda lite extra med någon salladskrydda, men det tyckte inte jag behövdes. Man kan också blanda i lite solrosfrön för att få med lite nyttiga fetter men då stiger ju Kcal-värdet. :)
    Om kyckling inte är en favorit så går det också bra att byta ut mot tonfisk (i vatten, inte olja) på burk då det har nästan samma kcal-värde som kycklingflié.

Lycka till!

• Snowsee

Nanna_3000:
    Jo, man ska äta 5-6 ggr/dag om man vill gå ner i vikt. Frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, middag och eventuellt ett mellanmål till. Man ska helst äta var 3:de timme för att få en jämn ämnesomsättning och förbränning + att det hindrar sötsuget. :)

• Snowsee

Godmorgon!
    Idag var vågen tillbaka på det den stod på i måndags vilket känns himla skönt! Nu är iaf +:et borta. Igår gick jag milen för första gången, det tog 102 minuter. Helt okej för att vara första gången. :) Idag bär det av till Kilsbergen med skolan, ska vara ute hela dagen i regnet, KUL! *not*

Ladymarmelade: Tänk på att varje minus är ett minus. :)

Qozze: Det finns en rekomendation att man ska gå minst 10 000 steg/dag. Jag har ingen stegräknare men funderar på att skaffa det eller en pulsklocka. :)

• Snowsee

Nu är jag hemma igen och är totalt slut. Blev mycket motion i skogen. Ujuj. Men salladen var riktigt god, blev tom kvar som jag ska äta ikväll sen. :) Det enda jag tänker röra på mig mer idag är när vi ska åka och handla.

Ladymarmelade: Jag har faktiskt aldrig vågat prova sushi. :) Och du var stolt över dig själv att du sa nej till glassen, bra gjort! Ska ta min unnardag på söndag för då ska vi fira sambon så då blir det ostbricka med en massa gott. :)

• Snowsee

Ladymamelade: Det är bara att ta nya tag idag! Kom igen! Jag ska gå på ND och frukt fram till söndag kväll då jag har planerat att synda. Och jag ska klara det. Idag blir dock en tuff dag med skola mellan 9 och 16 och sen jobba 17-22.30. Men jag har laddat upp med en massa frukt och ND-bar så det SKA gå! Har köpt tuggummi att tugga på om jag blir för sötsugen.

Ha en bra dag!

• Snowsee

God morgon på er!
    Ny dag och snart dags att jobba. Har upptäckt att det är på jobbet det finns risk att jag syndar. Inte så konstigt kanske med tanke på att jag jobbar i en mataffär.
    Har min röda vecka nu också vilket gör det extra svårt. Går alltid upp lite då så jag blir glad om vågen visar +-0...

Ha en bra helg allihop!

Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!