Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 3
Välkomna till del tre av den fantastiska fikartråden!
Välkomna till del tre av den fantastiska fikartråden!
ibland har jag god lust att skjuta Js bror!!!! (inte han som ska gifta sig utan en annan)....
vi har lånat hans bil när våran har varit på verkstaden och han jobbar ju till sjöss så det har inte varit några problem. till saken är att han kom hem inatt och ringer 7.30 och frågar om han kan komma upp och hämta bilen, på direkten! Försökte förklara att M är jättesjuk och att jag har svårt att gå ut just nu o plocka ut bilbarnstolen och lite annat som är där utan att han kanske kan vänta en timma eller två tills febern gått ner och m får upp ögonen. men det går inte, han måste komma nu. Blir såååååå irriterad när det inte finns ett uns av förståelse....
nu kan jag bocka av en sak till- vigselförättare klart
God morgon tjejer!
Miss P: Hoppas lilleman tillfrisknar snart!
Nickes: Ja, fika hos dig låter trevligt!
Lykke: Vilket fint stativ! Perfekt att ha bordsplaceringen på.
Addiz: Vi pratade ju om USA i fredags... Hur är det att hyra bil på plats?
Har ni tänkt på om ni ska köpa nån liten present till tärna, bestman och toastmaster? Pratade med sambon om det igår och vet ni vad han sa? "Hur ska BT tjejerna göra?" *skratt* Jag tror att även han uppskattar er och era tankar och idéer på nått sätt!
Vi har nog tänkt att köpa något till våra "utvalda" senare, så att dom får dom kanske några dagar efter bröllopet...
hej Tezz.
Jag hittade en idé om gästpresentation på en blog- en karta över hur alla kände varandra. Den tänkte jag göra o ha på stafliet.
Present? Ja det tycker jag man ger. När jag hjälpt till på bröllop har jag fått någon form av present. En bra flaska vin/whiskey, en inbjudan till middag
lykke07: Ja, gästpresentation kan man ju också ha på stafflit! Fast för vår del så lutar det nog åt bordspacering. För att gästerna ska slippa gå runt och leta efter sina platser. Jag tänkte inte ens på det förräns jag såg stafflit. Jättebra grej och lätt att ta med sig! Tur att sambons mamma målar tavlor, så kan vi ju låna hennes!
Jag funderade på nått smycke till tjejerna, typ nått litet armband till tärnorna och nått halsband till toastmadame. Till bestman och toastmaster kanske nån slipsnål, eller manchettknappar? Ingen aning, det är ju lättare att köpa till tjejerna... Fast bestmannen gillar whisky, så det kanske passar honom bättre... får fundera lite till!
Vi ska nog ge tärnan något slags smycke och bestmannen får en middag.
Glöm inte bort att ge toastmastrarna något också. De gör ju ett mycket större jobb än de andra. Vi toastade ju i somras och brudparet visste inte hur de skulle tacka oss. De har nog inte kommit på det än eftersom vi fortfarande inte fått något... det handlar inte om pengar utan om själva tanken...
Tezz: Tänk på att tjejer använder smycken mycket mer än vad killar använder manschettknappar och slipsnålar. Vill du ha whiskytips kan du alltid vända dig till mig & M - whiskykännare sedan länge...
vart kan man få tag på ett enkelt hyfsat billigt staffli som funkar för bara en kväll?
MissP: Hos lykke.