Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 3
Välkomna till del tre av den fantastiska fikartråden!
Välkomna till del tre av den fantastiska fikartråden!
Jag har haft ont i huvudet hela dagen *muttrar*
Så det har inte blvit mycket till nationaldagsfirande för min del...
Freda: Trist med huvudvärk, hoppas den har gått över nu!
Har bestämt tårta, frisyr, köpt tiara.... massa saker att pricka av från listan.
Nu ska jag bara leta efter bilnycklarna oxå som jag lagt nånstans i röran efter hall-renoveringen... *suckar*
Nickes-to-be:
Tack tack, jo, efter mycket softande känns det mycket bättre!
Men det har inte blivit mycket gjort idag.
:-/
Nickes-to-be:
Men vad skönt att du har hunnit med en massa!
Vad lustigt, precis när jag läste att du letade efter dina nycklar, börjar Ph tjoa om att han inte hittar sina motorcykelnycklar!!!
Hej hej...
Sitter med inbjudningkorten... Tänkte höra om nån här pratar/kan spanska. Har för mig att Puman hade spanska rötter.. i så fall HJÄLP!!!!
:D
Godmorgon
det blev en trevlig nationaldagg. Lunch med lax, sill, köttbullar o snaps. Vi sjung glatt nationalsången som snapsvisa *helgerån* men kom inte på hur kungssången började.
Sen kom mina tre väninnor o hämtade mig. Fikakorgen packad o så åkte vi till Gräfsnäs slottsruin. En fantastisk eftermiddag med sol, värme och vacker utsikt. massa prat i ett part timmar. Kvällen blev det snigeljakt som vanligt o ett par timmars jobb när alla huset kollade fotboll
Idag är det Mamma Mia. Ylar för mig själv på kontoret Knowing youuuuuuu knowing meeeee
God morgon tjejer!
Lykke: Mamma Mia, åh såååå bra!!! Du kommer att dansa ut från Scandinavium!
Hoppas ni hade en trevlig Nationaldag! Själv låg jag bakfull i soffan! *fniss* Jag köpte 2 flaskor "vino verde" i tisdags. Åh, vad jag älskar portugisiskt vitt vin! Det blev grillning på balkongen på tisdagskvällen och sen massa vin, käkade jordgubbar och lyssnade på musik hela kvällen. Framåt 10 började det bli något kyligt så då satte vi igång infravärmen (den funkar bara när det är helt vindstilla, vilket de va i tisdags) lite senare var vinet uppdrucket och jag var fortf. lite småsugen på nått så då tog jag fram en flaska Jägermeisterkopia, så blev lite sånt och sambon tog en gin o tonic! *fniss* Snacka om att bli lite rund under fötterna!
Det var SÅÅÅ mysigt att sitta där på balkongen! Vi bor ju i en vanlig (tråkig) hyreslägenhet och balkongen är inte så spännande. Men vi har köpt en slags matta och lagt på betonggolvet, satt upp en liten infravärme i taket, ställt ut hela vår örtträdgård på golvet och det blev superfint!
Synd att den inte var större, så alla ni kunde få plats!
En sak, i tisdags när jag var på systemet och skulle handla, så frågade hon i kassan efter min legitimation! Jag svarade henne, "åh så trevligt!" och fnissade lite! Kommer fortf. ihåg den där killen här på jobbet som trodde att jag var 32... Då blir man ju extra glad av en sån här grej!
*fniss*
Jag såg Mama mia i Stockholm förra året. Så himla bra. Det skall bli kul att se den igen.
Är det någon av er som har kontakter i hotellvärlden. Behöver hotellrum på tisdag men allt i Götbeorg är fullbokat. Nän allergimässa
Var ute vid havet nästan hela dagen igår, helt underbart! Först jag och Boman, på dagen, picknick med grekisk sallad och annat gott. Sen på kvällen, efter att L kommit hem från jobbet, med grillning *mums*
Sen sov vi på balkongen (för varmt att sova i sovrummet) och det är så himla mysigt! =) Nästan som att sova utomhus, och mysigt att höra regnet mot rutorna....
Fast i natt hade våra grannar under oss, fest. Ända tills jag gick till jobbet!!!! Skitjobbigt! Och så somnar man, och så tänker man: "ska jag klä på mig och gå ner och säga till? Äsch, orkar inte, de slutar nog snart" Och sen somnar man om, och vaknar någon/några timmar senare och inser att de _fortfarande: spelar musik jättehögt! :(
Lykke: Jag såg också Mamma Mia i Stockholm, fast året innan! Själva showen var lika bra, men det fanns en stor skillnad, (det enda minuset) och det är ljudet. Det var inte lika bra ljud som på Cirkus, men det är ju inte så konstigt. Annars var allt superbra!
Va är det för hotell du söker? Är det nått besök till dig som ska bo på hotellet?