Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 3
Det tycker jag lät som en fin gåva, Tezz!!
Det tycker jag lät som en fin gåva, Tezz!!
Tezz,
Bishops Arms ligger på Avenyn, nästan vid Stadsbiblioteket. De ligger också vid Domkyrkan, en trappa ner.
När jag var i vintras läste jag på nån skylt att de ordnar whiskyprovning!
Miss P,
*fniss* MM låter väl bra!!
Jo, han är lika go' som det!
Trevlig Helg! Jag ska gå på krogen imorgon! Heheh! *gnider händerna*
Ja, och ikväll ska vi gå till Liseberg och dregla över Martin Stenmarck. Gillar inte direkt hans musik, men han är snygg! Hihih!
Hej tjejer!
Jag har dåliga nyheter....jag har blivit uppsagd och måste gå på dan! Tre månaders betalt får jag. Är helt chockad!
Chefen sa att jag får gå på dagen pga att av erfarenhet skapar det dålig stämning på jobbet om en uppsagd jobbar kvar.
N är på tjänsteresa och jag är alldeles ensam hemma. Usch, jag bara gråter och gråter!
Hej!
Har gaskat upp mig lite i alla fall, är nu mest arg och ilsk!!!!
När jag gick från jobbet igår frågade chefen: "Känns det bättre nu?". Herregud.....Vad tror han?
Ska ringa HR idag och diskutera lite saker som jag kollat upp i Lagen om Anställningsskydd. I kontraktet de ville att jag skulle skriva under stod det att jag INTE har rätt till återanställning, vilket tydligen bullshit.
Återkommer senare. Är just nu i Skövde hos min brorsa. Skönt att få tankarna på nåt annat! Kram på er!
Hej alla!
ÄR hemma hos svärisarna och läser mailen och söker jobb.....
Ska till min fd arbetsgivare idag och skriva på papper. Har satt som krav att ge mig en extra månads betalt, alltså 4 månader totalt om jag ska avsäga mig återanställningsrätten.
Carma,
drömde om ditt bröllop i natt!! Ni stod utanför kyrkan och väntade på att få gå in. hehe!
Nej, det var de inte..... De har inte nåt kollektivavtal.
Skickar vigselprogrammet till er alla snart....
Puman,
Vi gick igenom till punkt och pricka vad som händer från det att portarna öppnas till det att man står ute på kyrkbacken.
Vi provade att gå nerför altargången, att säga löftena, knäböja, etc.
Sen gick vi igenom vilka psalmer vi ville ha, samt ut och ingångsmarsch. Sen hade jag som önskemål att ha den gamla versionen av Fader Vår eftersom det är den jag lärde mig när jag konfirmerade mig.
Sen gjorde vi själva vigselprogrammet och mailade till honom så han fick "godkänna" ordningen innan vi skickade till tryckeriet.
Tezz,
Håller tummarna för dig! Hälsa från mig och säg att vi hade världens underbaraste dag!
NI såg lugna ut. MEn det var lite konstigt. Ni hade jeans och t-shirt på er och stod utanför och väntade in alla gäster. Först när alla satt sig stack ni iväg och gjorde er iorning med klännign och frisyr...haha!
Hej tjejer,
är bara inne en snabbis. Ska iväg på intervju om 5 minuter! Tycker det är rätt roligt att gå på intervjuer, är inte ens vidare nervös längre. Hehe!
Kan inte fika den 27:e......blir "tant" då!
Jag fyller år = blir tant!
Hej på er!
Har precis varit på intervju på Adecco. Mycket trevligt ställe, inte lika stort och hektiskt som Manpower.
Ska bli intresannt och se om de vill ha mig. Haha!
Är det bestämt nåt fikadatum?
Projektassistent, administratörstjänster och kundservice. Lite allt möjligt, det mesta på Volvo.
Kändes som om det gick bra i alla fall. Snart ska jag hem och börja röja i vårt källarförråd så man slipper det veckan innan flytten. Såg ditt mail Tezz, hinner inte svara på det nu utan vi får prata när vi ses nästa vecka!
Hej på er!
Skoj med fika, jag kommer!!
Tezz,
det var det säkert! Jag tyckte inte alls om henne. Rätt lång kvinna.....
Vad gäller jobbfronten så börjar det blir lätt "jobbigt"...... Har fått ervjudande från två bemanningsföretag, sen har jag varit på intervju på ytterligare ett bemanningsföretag och de sa att de gärna vill skicka mig på intervju direkt till kunden. Och för två minuter sen ringde en kille och ville ha mig på intervju för ett jobb på en reklambyrå. (Blivit rekommenderad av min grannes kompis)
Det rör på sig och nu kommer det säkert bli så att det blir svårt att välja.....hehe!