Inlägg från: Dalabrud-07 |Visa alla inlägg
  • Dalabrud-07

070707 tråd 6

Aha, är det här ni håller till!

Vi har lyckats göra en skiss till programmet i kyrkan, ska prata med prästen den 17/4 och då ska väl ordningen bestämmas samt vilka psalmer vi ska ha.
    Vilka psalmer har ni valt och finns det någon sida man kan lyssna på dom?

Har även bokat tid för manikyr och lösnaglar till torsdagen samt ansiktsbehandling med frans- och brynfärgning och plockning till måndagen.

Ska fylla i och skicka in papperen till skattemyndigheten nu till veckan.

Vat på IKEA idag och köpte ljuslyktor samt limegröna servetter, vet inte om vi ska använda dom än eller om det blir vinröda som det var tänkt från början....

• Dalabrud-07

Åh, har precis gjort min deklaration! För första året över internet, så himla smidigt! Om den uträkningen stämmer så kommer jag att få tillbaks över 7000:-! Inte så mycket som jag brukar få tillbaks, men ändå ett välkommet tillskott till bröllopskassan! Hoppas nu bara att dom inte krånglar till det....

• Dalabrud-07

Åh, hindersprövningen kom tillbaks idag !!! Känns häftigt att ha det på papper, inte att vi är gifta, men att vi kommer att bli om en snar framtid
    Har även varit på samtal med prästen och bestämt ordningen samt vilka psalmer vi ska ha, passade på att öva lite också .
    Har även hittat serveringspersonal *skönt*!
    Även jag har köpt ett par skor! Hittade ett par vita på Din Sko, med liten kilklack och öppen tå - så fina så! Vill köpa ett par skor som jag kan använda sen också! Även jag är lite ovan att gå i högklackat, så jag måste vänja mig sakta. Har två knän som hoppar ur led ibland, vill INTE att det ska hända på bröllopsfesten....

• Dalabrud-07

Oj, oj! 2 månader kvar! Idag kände jag för första gången lite nervositet....
    Har haft lite panik här över helgen. Bandet som skulle spela på festen backade ur i fredags, en av medlemmarna skulle visst på semester.... Hittade iallafall ett annat som verkade bra, dubbelt så dyra bara *suck*.
    Annars tror jag allt löper som det är tänkt.
    Det enda jag inte har koll på är fest-programmet, det ska toast-paret sätta ihop, hoppas verkligen att dom lyckas med det...
    *Har precis gjort klart kladden till programmet till kyrkan, reklamfirman (som gör alla trycksaker) ville ha dom senast v.20. Hoppas jag hinner in och lämna dom personligen så vi kan diskutera igenom det hela.
    *Allt är klappat och klart med floristen. Det ska bara hämtas på fredagkväll (6/7) och betalas naturligtvis . 3000:- skulle det kosta, för min bukett, ,m2b + barnens coursager + dekorerad brudlasse + alla bordsdekorationerna + band som vi ska ha som löpare på bordet - tror det var ganska prisvärt.
    *Kläderna ska provas sista gången veckan före midsommar eller nåt. Börjar oroa mig för min vikt....
    *Mina skor är inhandlade och håller på att gås in. Barnens skor är också köpta. M2b ska hyra sina.
    *Min ring är hämtad, ligger inlåst i vapenskåpet . Sambon ska lämna in sin förlovningsring för att få den omgjord, i början på juni.
    *Tårtan och maten är beställd, allt med utkörning.
    *Frisören är bokad! Går regelbundet var 7:e vecka och har så gjort det senaste året, allt för att håret ska vara i topptrim. Är lite sur över att jag inte får färga det just nu.....
    *Ansiktsbehandling och nagelförlängning är bokat åt mig!
    *Solisten till kyrkan är bokad.
    *Transport (häst & vagn) är fixad.
    *Fotografen är bokad.
    *Innehållet till toakorgarna är inhandlat, fattas små handkrämer bara.
    *Korven till vickningen är inhandlad.
    *Anmälningarna börjar strömma in, osa-datum 1/6. Än så länge har bara 1 par tackat nej!
    *Festlokalen är bokad, likaså extra stolar + bord samt porslin och glas.
    *Hindersprövningen är fixad och namnbytet är anmält.

Tror det var allt *suck*.
    Kan man få se lite andra listor så jag har något att jämföra med??

• Dalabrud-07

Vi träffade prästen för ca 3 veckor sedan. Vi gick igenom vilka psalmer vi skulle ha, och vilka solosånger. Vi fick även öva lite ute i kyrkan, även om vi ska göra det fler gånger.
    HAn hjälpte också till med ordningen på allt så det blir rätt i programmet.
    Fick även telefonnumret till kantorn som vi redan kontaktat ang. in- och utgångsmarscherna.
    Om ni inte blivit kontaktade av prästen/kyrkan så ring och hör! När jag ringde och bokade våran träff så tyckte han som svarade att det räckte om vi kom veckan innan!! Jag ville annat kan jag ju säga!

• Dalabrud-07

Var till reklamfirman som gör alla våra trycksaker idag och gick igenom dom sista detaljerna för vigselprogram samt festprogram. Sen mailade jag precis iväg all text som ska vara i vigselprogrammet, så nu är det bara att vänta på ett korrektur - godkänna (förhoppningsvis ) - och sen dela ut i kyrkan!
    Innehållet till festprogrammet har jag ingen aning om, det sätter vårat toast-par ihop...
    Skönt att det är ännu en sak att pricka av.

På fredag ska jag dessutom och handla underkläderna! Klänningen ska provas igen den 15/6 och jag vill vara ute i god tid utifall något måste beställas!

• Dalabrud-07

carina6 - då är det bara 47 dagar kvar idag! Fick små fjärilar i magen på en gång
    Var iallafall och köpte underkläder i fredags + lite annat smått och gott som t.ex. mascara och läppglans.
    Om 2 helger åker sambon till Tyskland för att köpa all sprit. Satt i går kväll ovh räknade efter hur mycket man behöver av varje sort, så himla svårt.... Det räcker så länge det räcker

• Dalabrud-07

carina6 - grattis! vilket flyt! Skönt och slippa bekymra sig i nåt iallafall.
    Vi kommer att ha 2 olika sorters vita viner, 1 sorts rött vin, öl samt cider. Vi resonerar också så att det gör inget om det blir något över, sommaren är ju lång och förhoppningsvis varm och solig , så det går säkert åt

• Dalabrud-07

N&N - många listor blir det Enligt min sambo är jag listexpert, det sitter små post-it lappar i olika färger överallt

• Dalabrud-07

Ja, en hel del excel ark blir det också Är just nu i stort behov av en ny dator då den gamla inte är bra, jag kan ju inte leva utan internet (läs: bröllopstorget), excel mm.

Svar på tråden 070707 tråd 6