Inlägg från: Dalabrud-07 |Visa alla inlägg
  • Dalabrud-07

070707 tråd 6

nilla - vi ska ha "only love" som utgångsmusik, tror det kommer att bli bra

• Dalabrud-07

Åh, ska iväg och prova kläderna idag! Ska göra ett taktiskt drag, stanna och köpa en godispåse (muta!) till lillkillen, 3½ år, han tyckte det inte var så roligt när vi var där i december och provade första gången. Tur att nästa grabb är lite större, 12 år, han gör iallafall som man säger, utan att lägga sig ner på golvet och skrika .
    Sen får grabbarna gå på stan lite medans jag provar min klänning. Är lite orolig att jag inte kan ha den, har gått upp något kilo.... Jaja, det visar sig, annars får jag väl titta på en annan då.

• Dalabrud-07

nilla - kommer tyvärr inte ihåg det....

• Dalabrud-07

Så där, hemma från provandet!
    Det gick jättebra med lillemannen, han var som ett ljus! Vi behövde inte ens använda mutan. Skönt! Förhoppningsvis är han inte så anti på själva bröllopsdagen.
    Det gick bra med min klänning också! Hon var tvungen att lägga ut den lite, men inte lika mycket som jag trodde. När jag var som mest nere var jag intställd på att få titta ut en ny klänning, men så blir det alltså inte! Däremot måste hon ta in den lite över bysten, stor kropp med små tuttar - går liksom inte ihop storleksmässigt....

• Dalabrud-07

gift070707 - vilken kul dag/kväll/natt du verkar haft! En dag du säkert inte kommer att glömma i första taget

Nu klockan 16.00 kommer våra resp. föräldrar hit, serveringspersonalen samt våra bästa kompisar, vi ska gå igenom vad som behövs göras samt vem som ska hjälpa till med vad. Skönt om det blir klart i dag, ännu en sak man kan släppa

• Dalabrud-07

Hade "info.nöte" med alla involverade i går, iallafall med alla som kunde. skönt att få gå igenom allt och se vad dom tyckte om tidsschemat. Nu vet jag vad vi kommer att få hjälp med, och av vilka, så vi slipper slita som djur (själva) några dagar för bröllopet.
    Tänk, om 3 veckor är allt över....

• Dalabrud-07

7/7-07 Usch och fy! Hoppas att det ordnar till sig till det bättre.

I går var sambon och hämtade sin ring som dom har gjort om, efter hans egen ritning! Den blev jättesnygg! Passade på att lämna in min för putsning också.
    Sen hade han en överraskning med sig hem. Han hade varit och köpt den parfymen jag ville ha, slog på stort så jag fick hudkräm i samma doft också! Han hade även köpt nytt rakvatten till sig själv! Oj, vad gott vi kommer att lukta!

I går betsällde jag även jordgubbar till minglet, skönt att kunna pricka av ännu en sak och idag ska sambon beställa maten, nu när vi vet hur många som kommer.

Själv håller jag på att bli sjuk eller nåt. Har en fruktansvärd hududvärk, från morgon till kväll, har haft i flera dagar. Fryser och har ont i hela kroppen. Borde egentligen vara hemma, nerbäddad i sängen, men plikttrogen som man är så sitter jag på jobbet, få se hur länge jag orkar bara...

• Dalabrud-07

N&N - bättre sent än aldrig Jag ska ha Arome Euphoric från Decléor

• Dalabrud-07

Är hemma från jobbet idag. Vill inte bli sjuk! Så det är i förebyggande syfte.... Tänkte passa på att lägga mig ute på gräsmattan i solen lite också, bättra på lite solbränna...

• Dalabrud-07

7/7-07
    Vi ska inte ha så avancerade bodsdekoratoner då vi ska ha festen på en gammal loge.
    Vita dukar över alla bord. Vinröd löpare på mittean av alla bord, en lång remsa alltså. Bordsdekorationer (blommor) som går i lime-grönt. Där har floristen fria händer så jag vet inte så mycket mer än: på ett glasfat ligger det en halv boll oasis (i lime-grön färg), i den sitter det sen vinröda blommor, hur vet jag inte . Tyvärr får vi inte ha levande ljus så jag har köpt batteridrivna värmeljus till ljuslyktorna. Thats it!

• Dalabrud-07

Jaha, så gick det med den vilostunden på gräsmattan, nu regnar det.... Hoppas det ger sig snart....

7/7-07
    Ja, vi hoppas att det blir mysigt. Det är en väldigt mysig loge. Den är iordninggjord för danser och privata arrangemang/fester, så det finns bl.a. stor och lång bardisk. Tyvärr är det bara utedass, men det får man ta så här ute på landet

• Dalabrud-07

Inget ont som inte har något gott med sig, eller vad det nu heter....
    Passat på att göra i ordning toa-korgarna istället för att sola. Upptäckte att det fattades lite saker, så nu blir det till att komplettera lite.

• Dalabrud-07

Gerda - jag tyckte det lät underbart gott, du behöver då inte ändra på nåt tycker jag. Det är ju erat bröllop, då bestämmer ju ni hur ni vill ha det

• Dalabrud-07

14 dagar kvar!
    Överlevde gårdagens midsommarafton - varken hippa eller svensexa.
    Träffade dock en av sambons arbetskompisar (dom ska ta han på svensexa den 2/7), som väste fram något om att jag låg i en direkt farozon.... Först fattade jag inget, skyller på cidern och vinet , frågade vad han menade. Då tittade han lite lurigt på mig och sa att om man ska gifta sig, dessutom här där vi bor, där ligger man i en konstant farozon från det att det blivit officiellt.... Ok, och hur ska man tolka det då????

• Dalabrud-07

Vårat festprogram är redan printat. Det får bli som det blir... Avhopp blir det säkert. Har ingen lust att behöva tänka på det också nästa vecka. Jaja, det blir nog bra.
    Ska sätta mig och skriva en lista över hela veckan tror jag, så vi vet vad som ska göras vilken dag, så vi slipper stressa sista dagen när vi kommer på saker som är ogjorda.
    Ja, jag erkänner på en gång - jag är en listmänniska

• Dalabrud-07

Har också köpt ett halsband, men dock inte från vildavictoria. Valde www.alskadebarn.se istället, tror jag.
    På framsidan står det mitt namn och på baksidan står det "kärlek" och sen 7/7-07, valde till kullänken. Hoppas han blir nöjd!

• Dalabrud-07

Hej alla!
    Känner att jag inte varit inne här så mycket på sistone, men det är lite körigt nu . Har dessutom börjat på nytt jobb i måndags....
    Sitter och har lite ont i huvet nu. Var på möhippa i går!

Kl: 10.00 kom det en motorcykel in på gården (till saken hör att jag tog sovmorgon och gick upp 9.40...). Av kliver iallafall en snygg kille och frågar om jag bor här.
    Shit, tänker jag, jag har inga kläder på mig...
    Snabbt på med lite anständigt och tar emot kuvertet han hade med sig. i det låg det en lapp med instruktioner om att hämta ett paket bakom maskinhallen.
    Sagt och gjort. I det låg ett par jättefina randiga pyjamasbyxor, en silvrig skjorta samt enn hemsk blommig slips, en tiara och en keps.
    Satte på mig allt + skinnställ och hoppade upp på cykeln. Sen bar det iväg! Vi åkte säkert 45 minuter innan vi landade på torget i den staden jag är uppväxt. Pratade lite med Ola, som han hette, innan alla kompisar sprang fram.
    Fram med champangen, klockan 11.00 på morgonen....
    Fick en engångskamera och en lista med saker jag skulle fota. Det gick i rasande takt.
    Åkte sen lite bil, stannade för vätskepaus, och dags för ögonbindel. Åkte sen ännu mer bil, långt ut på en grusväg. Stannade och vi befann oss mitt ute i skogen, på ett gammalt bruk, där var det Hälso-mässa under helgen. Först hade vi lite picknick, fick god kyckling-sallad med tzatziki och bröd.
    Gick runt och tittade på alla saker. Gick ner till sjön där jag fick lite fortvård, i vattnet från sjön - iskallt!
    Sen fick jag rida lite häst.
    Det kändes att dom väntade in något. Mycket riktigt. Klockan 15.00 skulle jag vara med på yoga. Har aldrig gjord det i hela mitt liv. Var en ny upplevelse! Det är nog inget för mig, har nog inte rätt kroppsform för det hela . Sen ska man nog vara nykter - jag hade fullt sjå att hålla balansen i alla poser + att jag fick sendrag i fötterna , men kul var det.
    Packade in oss i bilarna igen och åkte tillbaks mot stan.
    Stannade för glasspaus - gott! Sen var det dags för ögonbindel igen *suck*. Åkte mer bil och när vi stannade nästa gång var det dags för Floating. Hade aldrig provat det innan heller. Sån himla skön känsla. Att bara flyta omkring inne i den där tanken, i mörker, till skön avslappnande musik. Efter det satt vi kvar där en stund och drack ännu mer cider.
    Ut i bilen igen, med ögonbindel, igen! Åkte ännu mer bil, fast det kändes som om vi bara åkte runt kvarteren en stund. Vi stannade och jag leddes ut ur bilen och när dom tog av mig bindeln stog jag mitt emot min blivande man utanför en restaurang. Då hade han varit på svensexa hela dagen, dom tog han efter mig, så jag visste inget.
    Då var det dags för mat! Jättegott!
    Efter det valde några att åka hem medans vi fortsatte till en närliggande stad där dom haft triathlontävlingar, så vi hamnade i öltältet där.
    Kom nog hem runt 2 i natt.
    Hade en jättetrevlig dag! Det var så roligt att det var så många med! När vi var tillsammans och åt så var vi säkert runt 30 personer. Skitkul var det!
    Men, som sagt var, vi är lite sega i dag....

• Dalabrud-07

Idag har vi varit och övar en sista gång i kyrkan. I går var vi och beställde tårtan samt betalade maten och handlade lite dricka och snacks. Skönt att så mycket är gjort redan.
    I morgon ska vi och hämta kläderna, prova en sista gång först. Pojkarna ska även till frissan.

• Dalabrud-07

Inte bara jag som är förkyld ser jag.... Sviter efter lördagens möhippa *suck*.
    På planeringsstadiet känns allt klart! Ska bara städa lite, packa lite väskor och så, annars är vi klara. Skönt att inte ha några måsten när man inte är så pigg...

• Dalabrud-07

Jag har blivit lite bättre i förkylingen. Var på Hälsokost och köpte ett dunder medel! Har bara ena fruktansvärda nys-attacker ibland. Min mammas mardröm just nu är att jag ska få en sån när jag ska svara ja .
    Tycker klockan går alldelens för fort.... Iofs hade vi räknat med att det skulle bli sent i dag, och vi är inte på väg i säng än på en stund.
    Kollade precis vädret, både på TV4 och på SMHI´s hemsida, som det ser ut så klarar vi oss från regn under dagen, kan komma framåt kvällningen *håller tummarna*.
    Vi har iallafall skaffat en plan B i färdmedel. Blev så illa tvungan för att som skulle köra oss med häst och vagn ringde i dag och talade om att när han tog fram vagnen så hade råttorna byggt bp i sufletten, dom hade dessutom ätit upp den.... Så så länge solen skiner är det inga problem.... Bestämde att om det inte regnar så åker vi häst & vagn frp kyrkan till hembygdsgården där vi ska fotograferas, sen åker vi fin-bil till festlokalen. Då kan han som har hästen åka hem och göra sig iordning, han är nämligen inbjuden till själva festen.

Svar på tråden 070707 tråd 6