Inlägg från: förhoppningsis |Visa alla inlägg
  • förhoppningsis

070707 tråd 6

Hej igen!
    Har nu bokat min andra provsminkning och bokat tid för manikyr på fredagen. Väntar på mina underkläder jag köpt på nätet.

Håller oxå på att fundera över hur våra bordsplaceringskort ska se ut, vi tänkte ha samma blå som på inbjudningarna men det avråddes jag å det bestämdaste ifrån, då det blåa skulle ta över för mycket från allt annat. Blir silver ivory kort med blått band istället.

Varit en vecka i Trysil och åkt skidor och frossat i mat och godis så nu blir det hårda tag med träning och kost.

Är det nån mer än jag som tycker det känns lite roligt att kryssa i rutorna m att man inte är helsyskon på hindersprövningen. Blev ju lite lockad att kryssa i JA bara för att se vad som händer =)

• förhoppningsis

Beställde min ring i går!

Ska snart ut å köpa en bok om bröllopsresemålet så jag kan drömma mig bort.

Håller på att försöka väla in/utgångsmusik velar mellan 3-4 st. Psalmerna var vi eniga om men nu har vi ändrat oss lite så det är bara att börja om.

SKickade iväg mina hårbilder till min hårsmink tjej igår =) HAr valt 2 olika tiaror å nu kan jag inte bestämma mig
    *jobbigt*

• förhoppningsis

Gerda
    Vist är det underbart när man har sån tur med sina svägerskor! De blir som extra systrar lixom...

Har precis varit och handlat tyg, ska sy och brodera näsdukar med vårt nya monogram på ett hjärta runt + datum att ha i kyrkan

• förhoppningsis

mirimax

hindersprövningen får du från skattemyndigheterna, kolla deras hemsida, bara att skriva ut, fylla i och skicka in, göres i god tid innan, men håller bara i 4 månader, konstigt nog... inte så att man blir mer helsyskon efter 4 månader direkt =) lappen du får tillbaka tas med till mötet med prästen.

Samma om du vill byta namn, bara att beställa blanketten fylla i och skicka in. vet att det kan bli knepigt med passet om man åker tätt inpå bröllopet, man kan inte få passet förrän man bytt namn så åker man tätt inpå bröllopet så hinner man inte få ett. DOck kan man få provisoriska pass men det kostar massor. KOlla med polisens passavdelning för att va säker. Jag kommer åka i mitt "gamla namn."

Gerda
    Det blir en Engelbert i vitt guld, solitär diamant

• förhoppningsis

å vad jag är snabb att skicka

Gerda
    Det är inte så avancerat som man kan tro, har broderat mycket tidigare...

igår å idag har jag även:
    -pratat med prästen
    -köpt cd skivor till gästerna att bränna ner sina bilder på
    -bokat danskurs
    -bokat tid hos sömmernskan för att sy in klänningen
    -kollat var "min" tiara finns att köpa
    -börjat skriva vigselprog.
    -försöker välja in/utgångsmusik - svårt
    -tagit duster med folk som försöker bjuda in extra folk

kollade här på BT så finns det "så går vigselakten till" där är det 4 psalmer/musikstycken, har hört att det räcker med 2 psalemer + 1 solo stämmer det?

• förhoppningsis

vad har ni för ring?

vår blir klar om ca 2.5 vecka kan maila foto då, har ingen hemsida att lägga ut bilder på...

hrm *rodnar* ja det blir lätt så när jag eg borde plugga...

• förhoppningsis

Gerda

menar du då en slät ring med 5 diamanter som ligger nedsänkta i en täti,ponerad av alla som är konstnärliga nog att designa egna ringar

• förhoppningsis

vad konstigt det blev

menar du en slät ring med 5 delvis nedsänkta diamanter i en tät rad?
    de är så fina!

Imponerad av alla som är konstnärliga nog att designa ringar

• förhoppningsis

låter väldigt fint!
    har en ungefärlig ide av hur det nog ser ut...
    jag är så okonstnärlig man bara kan bli, mitt julpyssel med vänninorna ser ut som nått som tillverkats på dagis eller så =)
    Ett under att våra inbjudningar blev så fina

• förhoppningsis

precis!
    har varit å tittat på min ring flera gånger å senast jag var där insåg jag att det finns ingen annan ring jag hellre vill ha, så jag är jätte nöjd! Blir lika glad varje gång jag ser den.

Borde göra det men nu är det snart dax att laga middag. Har nästan valt inmusik, fick den på orgel nyss å den är jättefin så nu väntar jag bara på att sambon ska komma hem så han får tycka till oxå

ha en trevlig kväll

Svar på tråden 070707 tråd 6