Inlägg från: förhoppningsis |Visa alla inlägg
  • förhoppningsis

070707 tråd 6

nedräkningen är i fullfart, 12 dagar kvar till OSA stop på våra inbjudningar, långt ifrån hälften har svarat =(( ska bli lite intressant att se hur många vi måste ringa till...
    folk har haft över 2 månader på sig, fattar inte varför folk alltid svarar i sista minuten

• förhoppningsis

vi har 80 gäster

har oxå folk som har föklarat att vi vet ju att de kommer, vi har konsekvent svarat att om de inte osar till sambons föräldrar så räknas det inte och de kommer inte att räknas som "ja" svarande
    Vill inte riskera att nån osar till oss muntligen spec om det är i samband med fest å alkohol å vi glömmer det. Det får inte hända.
    Inte för att jag tror att det skulle hända men ändå

• förhoppningsis

Gerda
    Vad kul, då vet du iaf att du får en hippa

hur går det med allt med barn å flytt?

• förhoppningsis

vad kul, men jag väntar nog med att göra placeringen till veckan innan ungefär, då vet man vilka som verkligen kommer. Kan hända så mycket fram tills juli när jag gifter mig.
    Gör dock klart presentationstexten om gästerna innan, har den i bokstavsordning så det är lätt att plocka bort/lägga till nån

• förhoppningsis

funderade på att skriva i A-Ö texten att om man inte tackat ja inom angiven tid räknas det nom ett "nej tack kommer inte" men det kändes lite otrevligt.

• förhoppningsis

The Bride
    vet att om inbjudan är skriftlig ska svaret vara skriftligt om inte annat anges, vi skrev ut sambons föräldrars tel nr så de som ville kan kan ringa istället. Lustigt nog har vi inte fått ett enda ja tack kort, inte helt oväntat dock...

• förhoppningsis

Lothis
    vad kul, i Sverige är det precis tvärtom, här bör man svara inom en vecka efter att man fått inbjudan oavsett vad det står för OSA datum

• förhoppningsis

vet inte varför, men det ligger nått i det... tänk vad mycket lättare det varit att sköta planeringen om alla tackade ja/nej inom 1 vecka, då kan man ju fyllnadsinbjuda folk utan att det är aldeles uppenbart.
    Sen är det väl så att det gäller de sm redan vet om de kan komma eller inte, vi som gifter oss i semestertider får ju snällt vänta på att våra gäster får besked om ledighet mm

• förhoppningsis

håller på att välja brudbukett nu, ska träffa floristen på måndag... svårt det här!

• förhoppningsis

N&N
    har bett min sambo göra en sak i 2 veckor nu, efter 1 vecka började han kom på att färgpatronen var slut så han kunde inte göra klart. Den nya var fixad på måndag men det har ännu inte hänt något

I morgon ska vi ha vinprovning för vinet till maten. Han har ff inte handlat det och senast jag kollade så verkade han inte riktigt veta vad det var vi beslutade att vi skulle ha att äta heller. SKa be om 3 olika sorters vin i 3 olika prisklasser till varje rätt å göra blintest hemma med våra toastmasters.
    JAg har kollat när vårt närmaste system stänger så jag kan rusa ner 10 min innan stängningsdax om han ff inte har fixat det i morgon.

varför är killar ibland så hopplösa? känns som om jag jagar en 4 åring *ledsen*

Svar på tråden 070707 tråd 6