Inlägg från: Gerda |Visa alla inlägg
  • Gerda

070707 tråd 6

förhoppningsis

Så duktig du är! *fanfarer*

Ja, vi kommer def. åka på safari i framtiden, jag har längtat efter safari sedan jag var riktigt liten, så nån gång blir det av! Vi har alltid åkt till USA osv för att träffa släktingar när vi åkt på längre semestrar så nu får jag ta tag i det med min egen familj

• Gerda

lightfish

bara skriv här Det är en toppentråd! Stöttande, skoj och medkännande! Var det de bilderna du skulle mejla? har inte fått ännu.

Har megakramper just nu å ligger lite däckad i soffan.

N&N
    Vad ska du ha för blommor på tårtan? Det är så vackert med färska blommor på!

• Gerda

7/7-07

Vi kommer att ha cremefärgade linnedukar med matchande linneservetter (ev. vita alltihop, måste se en gång till).

En mindre blomsteruppsättning mitt på varje bord (runda bord 6st)och bordkort som har lite kulläsning innuti.

Favorask vid varje persons tallrik samt festprogram - dessa i espressobrunt.

• Gerda

7/7-07

Vi har valrhona choklad - 4st 5gr bitar i våra askar. Vi är chokladälskare så det var den perfekta gåvan. Ganska mörkchoklad så vi hoppas att det tål värmen bättre.

Mints kanske? Hårda pastiller?

Vi hade tänkt chocolatechip cookies och te eller choklad och kaffe - men vi har inte plats för de kaffepåsar vi hade tänkt i askarna...

Jag föredrar ju ätbara favors.

• Gerda

Hej tjejer,

Av någon anledning börjar jag tvivla kring valet av middagen. Vi valde ju buffe - dels ville sambon helst ha den - och dels för att vi ville ha en avslappnad, rörlig atmosfär, och med 32 gäster funkar ju buffé smidigt. Är menyn FÖR enkel?

Kocken/arrangören är en überkock, erkänt duktig och jag är säker på att han kommer att stråla vid grillen. (Jag borde fixa med bordsplaceringen eller festprogrammet, inte pilla på sånt som eg. är klart).

Här kommer iaf menyn som vi tog fram alla 3 - vad tycker ni? (Annat för vegetarianerna.)

På grillen:
    Lax med bacon och chili
    Grillspett
    Kycklingklubba
    Grillade grönsaker

Tillbehör:
    Bruchetta
    Bröd två olika sorter
    Grisinipinnar
    M.Oliver
    M.Kronärtskockor
    Mixad fetaost, solt,tomater
    Heta räkor
    M.Kikärtor
    Ost två sorter
    Potatissallad
    Pastasallad
    Matig sallad ( lök, bönor, sallad, minimajs, tomat, gurka )

Sittande dessert - marinerade frukter och sorbet.

Bröllopstårta: Vitchokladmousse med hallonfyllning (spec. beställd fr en konditori)

Tack fr en som börjar odla bridezilla-drag nu på sluttampen...

• Gerda

Tack før responsen tjejer! jag får bura in den dær bridezillan som tar øver lite før mkt ibland!

førhoppningsis

Min klænning ær nååååågot før tajt! men vi åker till sv om en vecka så hær hinner den inte ændras på enligt de sømmerskor jag pratat med (min har åkt på semester) och væl i sverige ær det bara 5 dgr kvar...) Jag råkade spræcka den lite næmnligen - jag kan sy igen den sjælv rætt snyggt... men fasen - om jag inte tænker på hur jag sætter mig kan jag rippa den om igen. Får be att ett mirakel intræffar och jag vaknar smal på dagen B!

Har du bild på din klænning? Vore kul att se... å andra sidan kan jag nog hålla mig till dina brøllopsbilder!

• Gerda

jadam070707

Hortensia ær vackert! Min mormor hette det och min dotter i andra namn

• Gerda

Å nu är förlovningsringen ute på vift! Vaknade utan den! Inte lätt att leta bland alla flyttkartonger!

• Gerda

Nu dök ringen upp, den hade följt med A's jobbdator på praktik. Såg den inte först nu när den öppnades här hemma.

• Gerda

carina

Håller med förhoppningsis... bara beta nu innan möhippan! Inte bara för att slippa stress och ångest den sista veckan utan också för att kunna njuta lite när de hippar dig.

Vårt mål denna helg är att beta av festprogrammet och därmed även bordsplaceringen... Det blir morgondagens planering. Dagens planering är att ordna i förråden... A är på runda 2 på IKEA nu.

Svar på tråden 070707 tråd 6