• N&N

070707 tråd 6

Här är vår fotochecklista till fotografen som ska fota innan och under vigseln + vid vimlet:

Porträtt innan vigseln
    - bruden ensam
    - brudgummen ensam
    - brud och brudgum tillsammans
    - tärna ensam
    - bestman ensam
    - brud, brudgum, tärna, bestman tillsammans
    - brud, brudgum, bukett framför
    - brudens frisyr
    - brudparets händer med ringarna

Vigsel
    - brudföljet går längs gången
    - brudparet växlar ringar
    - solist
    - brudparets kyss
    - rosregn över brudparet
    - vy över brudpar och gäster

Efter vigseln
    - näbb 1 ensam
    - näbb 2 ensam
    - brud, brudgum, två näbbar
    - brudföljet tillsammans; brud, brudgum, två näbbar, tärna, bestman
    - brud, brudgum, näbbar, bestman, tärna, brudens föräldrar, brudgummens föräldrar
    - brud, brudgum, näbbar, brudens föräldrar
    - brud, brudgum, näbbar brudgummens föräldrar
    - gruppbild från balkongen

jag ska bli en fru...lääängtar
    Ha ha kan se det hela framför mig...

• N&N

Jag har köpt en Armaniklocka för 3500 kr, fick extra pengar för ett frilansjobb som jag inte hade räknat med därför blev det en något dyrare present som jag tror han blir superglad över.

• N&N

Förresten, jag köpte ett namnhalsband med två brickor där döttrarnas namn står till sambon i fars dag present på www.gobbit.se. Fick vänta lääänge på leveransen men det var fint.

• N&N

Oj Gerda, det låter inte bra, håller tummarna för att det fixar sig. Ligger i soffan och kurerar mig, är ruggigt förkyld...

• N&N

Hej tjejer! Hann inte in på BT igår kväll för vi firade sambons VG på sin uppsats med champagne och god mat - och att sätta ihop festprogrammen :) De blev urfina, är nöjd. Måste dock till Panduro på lunchen idag och köpa mer band.

Börjar nog få lite nerver ändå, låg vaken till 03.00 inatt och funderade på detaljer...

jag ska bli en fru...lääängtar
    Krya på dig!

Snart är det dags!!!!

• N&N

Jag är fortfarande jätteförkyld men gick och solade solarium idag ändå... vill vara brun nästa lördag. Har för säkerhets skull bokat en soldusch nästa vecka på torsdag. Hur gör ni med solningen? Undrar fåfänga jag :)

Jippie! Idag har vi vikt klart alla festprogrammen (100 st på 7 sidor vardera med ett mulberrypapper i lavendel på insidan och en krämvit medaljongtapet som skal). Imorgon ska en reprokontakt via jobbet printa ut vår bordsplacering i stort format som vi ska sätta i en gammaldags guldram på ett staffli vid ingången. Tror det blir bra.

Försöker att nyttja alla kontakter vi bara har, ni ska se vår tacksida i festprogrammet :) har faktiskt tackat många, många för småsaker också, men det har varit så betydelsefullt för oss.

snart hela kittet...
    Du verkar ha fått mycket gjort idag, skönt.

• N&N

Fru0707
    Imponerande vad du har fixat! Vi verkar ha ganska lika, har också gjort egna servettringar med pärlor och där sätter vi namnlappar också. Vi har festprogram på 28 sidor, tapet och murberrypapper och gjorde igår klart alla 100! Jippie!

Var en sväng till Hötorget igår och pratade med fyra handlare. Fick urbra priser och ska dit på måndag och beställa massor av blommor, drömde t o m om blommor hela natten :) Förkylningen är bättre...

• N&N

>> jadam070707
    Du bodde möjligtvis inte på Vivstavarvsvägen ett tag...??? Det är Gittan som frågar :)

• N&N

jadam070707

Vad kul!!! Hoppas att det var ok att jag frågade, ert bröllop lär inte vara hemligt nu :)

Guuud vad länge sedan det var vi sågs! Hur mår Emilia? Visst har ni en till dotter? Vi har Nellie 5 år och Nova 2 år.

Ska sticka iväg på ett möte nu och sedan överlämna lite arbetsuppgifter till kollegor innan jag går på fem veckors semester idag! Hmmm... kommer inte ihåg vad du heter i efternamn..?

• N&N

Nuuu kom jag på vad du heter, hjälten..

• N&N

Josefin!
    Min mail är gittan.ahonen@comhem.se, vi kan väl höras! M sa att du hade ringt men jag har varit iväg hela dagen. Hämtat takboxen för att ha kläder i på lördag, kollat in sjalar med syrran och kollat in min mammas urfina oranga klänning med sjal och skor (hon blir grymt snygg!)...

Ikväll har vi konstaterat att vi kan Dirty Dancing-biten av vår dans mycket bra, men att jag måste öva på Saturday Night Fever denna veckan. Sambon kan den för han har övat själv också. Blir kul att överraska alla med detta!

Någon som har kollat vädret? Hur ligger ni till?

• N&N

A n n i s e n 25/8 - 2007
    Tack för lyckönskningarna!

Jag är ledig hela denna vecka och bara njuter med barnen och sambon, fixar med smågrejer emellanåt.
    - Igår var jag till Hötorget och beställde alla blommor + gjorde pedikyr.
    -Idag ska jag förbi en kompis som har printat ut bordsplaceringen till vår guldram.
    - På torsdag blir det manikyr & ev en soldusch + hämta sambons + bestmans kläder och dukarna levereras. Barnen hämtas av mina föräldrar så att vi kan fixa det sista hemma och packa bilen.
    - Fredag, vi åker förbi Hötorget och hämtar blommor till dekorationerna och sedan vidare till Norrtälje där bröllopet ska vara.
    - Fredag lunch samlas 12 kompisar till oss och vi och möblerar om festvåningen, fixar dekorationer och går igenom vigseln, testar musiken m m. På kvällen grillar vi alla

• N&N

Jag ringde vårdcentralen imorse och sa att det är kris, att jag ska gifta mig på lördag. Fick komma direkt och två starka mediciner :) Min rejäla förkylning börjar gå över men har ont i bihålorna och är supertäppt.

förhoppningsis
    Håller tummarna för att du blir frisk!

Fick våra hyrda dukar idag och har det allmänt lugnt faktiskt, konstigt nog... imorgon bär det av och fylla i naglarna + göra soldusch.

• N&N

Kramar till alla sjuklingar! Jag är nyss hemkommen från nagelfix, soldusch och hämtning av sambons + bestmans kläder och döttrarna roar mig med sång och dans (har varit på Junibacken med pappa) :) Vi ska åka och lämna dem till mina föräldrar och sedan packa ihop allt. Ska försöka avsluta kvällen med lite dans, champagne och god mat. Tänker även ge sambon morgongåvan ikväll, för dyrbar för att ha med till konferensanläggningen imorgon.

Alla trodde innan att just jag skulle flippa ur, men jag är som en filbunke, så härligt och förväntansfullt. Nervositeten kommer väl snart...

• N&N

Iiiiii nu har vi packat allt och imorgon sticker vi till Norrtälje och feststället med våra kompisar och fixar iordning allt. På kvällen grillar vi och sover över där. Detta är nog sista gången jag hinner in på BT innan bröllopet så ett stort lycka till alla 070707-brudar!

PS Josefin, det har varit mycket, lovar att höra av mig. Fick sms av Mia - en tjej till, vad roligt. Kram G

Svar på tråden 070707 tråd 6