• N&N

070707 tråd 6

Vad är kvar.. Jo den 4/6 ska vi träffa vigselförrättaren och bestämma vigselceremonin exakt samma dag ska jag på provuppsättning och sminkning + att vi ska träffa fotografen för att prata igenom fotograferingen. Har gjort en fotochecklista så det ska inte vara något problem.

Kvar att göra:
    - köpa blommorna till borden och vigselplatsen
    - till sömmerskan med klänningen 12/6 för att sy på en hake för släpet
    - göra bordsplaceringen
    - få in bordsplaceringen i festprogrammet som i övrigt är klart
    - inköpslista inför vickning, brunch, tilltugg och brudskål
    - sista putsen med rumsfördelningen
    - öva mer på vår dans (Dirty Dancing och Saturday Night Fever)

Känns ganska bra, mest smådetaljer som måste fixas med, bl a scheman för serveringspersonal, toastmaster och stämma av med cateringen och discjockeyn.

• N&N

Fru0707

Vi har kört DVD:n fram och tillbaka :) Kopierar stegen från filmen och ska också dansa finallåten. Vi kör den i ca 1,5 minut och sedan avslutar vi med Saturday Night Fever i 1,5 minut.

• N&N

Idag ringde bestman och "bokade" datum för svensexan. Stackars m2b, de ska kidnappa honom och låta honom dricka någon öl och sen avsluta. Sedan blir svensexan en annan dag istället... Det blir tydligen 29 grabbar med på svensexan!

• N&N

Gerda

Varifrån fixar du askar superbilligt? Behöver 95 stycken... så de måste vara billiga :) Bor i Sthlm.

• N&N

Kul med pyssel! Idag tackade min kompis som hobbyfotograferar - hon är skitbra - ja till att fota under middagen, talen, tårtskärandet och valsen typ. Har riktig fotograf med på vigseln och minglet + porträtt men kompisen fotar alla gäster och resten av kvällen + min syrra som är rätt bra också. Känns skönt att ha det avklarat.

• N&N

I söndags låg jag vaken till tvåtiden för jag hade fixat med bröllopet under kvällen och insett att det var så mycket detaljer att fixa. Så jag gick upp och skrev ned allt och då gick det att sova. Under veckan har jag fixat med allt från vita trosor till barnen/näbbarna till att printa ut bilder på håruppsättningar... det jobbigaste är att göra detaljplaneringen för dagen, vad alla ska fixa och ansvara för. Men det är bara att ta tag i bitarna...

• N&N

Vi ska träffa vår vigselförrättare den 4 juni och gå igenom programmet (har borglig vigsel vid festlokalen, stranden). Han är lite lustig så det ska bli intressant att höra vilka idéer han har. Min kompis ska sjunga en sång men vigselförrättaren vill också göra det :) Det blir nog personligt och bra...

• N&N

Igår gjorde vi bordsplaceringen och det gick hur bra som helst! På en halvtimme var 96 personer utplacerade med post-it lappar på en A3 affisch :) Många av våra kompisar känner varandra sedan tidigare. Vi har tre tungor från honnörsbordet och placerade all släkt i mitten och sedan två kompisbord. Tog ingen hänsyn till "gifta par m m" utan alla par sitter vid samma tunga men lite hur som helst.

• N&N

Ikväll har jag varit på cirkus med äldsta dottern (5 år) och det var skönt att få tänka på annat än bröllop... igår vid 22-tiden ringde en man och sa att han hade ett paket till mig. När jag tittade ut såg jag en taxi och sambon sprang ut och hämtade ett stort paket. Det var en symaskin med instruktioner... har nämligen fått en massa paket i några veckor nu med tygbitar och skumma meddelanden. Nu måste jag så mig en klänning och dokumentera arbetet,.. som om man inte har annat att tänka på :)

• N&N

Äntligen bredband efter fem dgr! Jag har börjat göra listor på detaljer, vem som ska göra vad på bröllopsdagen och allt vi ska ha med oss (gifter oss i Norrtälje och bor i Sthlm)... mycket att tänka på och jag är en listmänniska.

Svar på tråden 070707 tråd 6