Inlägg från: förhoppningsis |Visa alla inlägg
  • förhoppningsis

070707 tråd 6

Gerda
    Vilken underbar box!! Var har du hittat vikmallen till den?
    Känner igen dilemat med papper som inte är samma. TIll våra vigselprogram har jag en annan nyans av blått papper, och vilken ångest jag har haft över det!
    Försöker förklara för mig själv att de var i precis rätt hårdhet, i flerpack så mycket billigare än de andra + 20% rabatt! Och att den färgen jag ville ha inte fanns i den hårdheten. MEn jag kunde ha letat i massa andra affärer. Känner mig som en dålig Bridezilla nu =(
    Funderar på att om jag hittar i rätt färg nu när jag har sommarlov så ska jag nog göra om dem. SAmbon kommer bli galen!

• förhoppningsis

Oja klart det finns graderingar på bridezilla skalan, sånna som vi som har mildaste varianten men matchande pyssel hela vägen till de som är helt galna och tvingar gästerna köpa slipsar i samma färger allihop och flyga in en viss sorts orkideer från andra sidan jorden och liknade.

Har kontrollbehov men är inte galen rabiat, gillar att pyssla och vet att något kommer säkert gå fel men det är förmodligen ingen större katastrof även om det kommer kännas så då.

Vi får se nu när tentan är inne hur många av mina pysselideer som verkligen blir genomförda och hur många som jag bara kom på att jag "Måste" göra istället för att plugga, lustigt var jag undermedvedvetet producerade pyllesideer för att locka bort mig själv från böckerna

• förhoppningsis

svårt att gå in skorna, är så varmt inne hos oss nu att jag inte vill ha dem, vill inte ha något på mig alls faktiskt =)
    NÄr svalkan kommer å man sitter framför tvn så går man ju lixom inte in dem...

• förhoppningsis

Ja mina skor har tränat på att bli beskådade, det är sant! Nu är de iof väldigt bekväma men de måste ändå gås in för säkerhetsskull

• förhoppningsis

jag har kört mjukisbyxor, munkjacka och skorna, riktigt hett det oxå, nu är det så varmt så härromdagen blev det pyjamas och skorna lite dallas varning på det...

• förhoppningsis

Nu har jag svarat på massa frågor om oss och vårt förhållande till sambons svensexa
    lite kul!

• förhoppningsis

den är på lördag, är rätt inblandad i den då jag och arrangörerna valde datum ihop eftersom vi inte hade några lediga helger nästan. sen ska jag packa åt honom så det är klart när de kommer och hämtar honom...

Måste också gå in mina skor mer

• förhoppningsis

N&N
    stackare, skickar en tröst kram.

Har oxå problem med att vi måste be några om hjälp på själva bröllopsdagen med saker som utdelning av vigselprogram, ris, osv.
    Frågade en av mina närmsta vänner om hon ville vara med mig på morgonen när jag görs iordning och äta lunch med mig och vara stöd när jag börjar stressa upp mig helt. Fick svaret - vad jobbigt! Måste jag?? Vad säger man då?

Hoppas att det löser sig för dig, ge de onblandade ett papper med tydliga instruktioner...

• förhoppningsis

Ja den är värst!
    Min sambo säger alltid att jag måste stresa ner, ta det lugnare och inte vara så hispig över allt som har med bröllopet att göra,
    men konstigt att man blir det...
    De saker han har gjort är lätträknade, allt jag föreslår får jag svaren "det är väl inte så noga, det löser sig nog"
    eller det är långt kvar, vi kan väl göra det där sen osv
    han tar inga egna initiativ och när jag väl får honom att lova att göra något så blir det klart flera veckor efter att han lovat att de ska vara klara, och då inte förrän jag har gråtit och tjatat...

Folk säger att man lär sig mycket om sin familj när man planerar bröllop, det är nog tyvär sant =(

• förhoppningsis

LÅter helt galet med alla föräldrar som har konstiga prioriteringar!!
    Hoppas det löser sig

Ja om sambon hjälpte mig så skulle jag vara mycket mindre stressad, det lovar jag. Och om han gjorde det han sagt att han ska göra utan att jag måste tjata på honom skulle mängder med stress försvinna... nåja inte många dagar kvar nu!

Svar på tråden 070707 tråd 6