Inlägg från: Dalabrud-07 |Visa alla inlägg
  • Dalabrud-07

070707 tråd 6

Fru0707 - så roligt du verkar haft! Jag börjar bli lite nervös över en ev. möhippa. Nervös över om jag ska få någon samt vad den kommer att innehålla, vill inte ha någon förnedringsgrej på stan bara...

• Dalabrud-07

Julikulla - du hittade hit också! Välkommen!

• Dalabrud-07

carina6 - bara 44 dagar! paniken kommer krypande....
    Kan tyvärr inte hjälpa dig med programmen, våra toastmastrar sätter ihop festprogrammet som en reklamfirma ska trycka, likadant med vigselprogrammet, jag har bara mailat in alla info som ska stå så gör dom resten.... Så himla smidigt! Känner att jag inte hade hunnit med att göra allt det just nu....

• Dalabrud-07

Kvar att göra:
    *putsa min förlovningsring
    *lämna in sambons förlovningsring för att göras om
    *prova alla kläder (15/6)
    *göra bordsplaceringen (osa datum 1/6)
    *titta ut lämpliga platser för fotografering, både utomhus och inomhus
    *nagelförlängning (bokad till den 5/7)
    *ansiktsbehandling (bokad till den 2/7)
    *klippa och färga + slinga håret (bokat till den 29/6)
    *boka tid åt pojkarnas klippningar
    *åka till Tyskland och köpa alkoholen (nästa vecka)

Tror att det var allt! Listan ser lång ut när man ser den så här, men den känns inte speciellt lång, och tur är väl det!

• Dalabrud-07

41 dagar kvar

Här blev vi alldelens tagna på sängen i går kväll
    Vi hade bjudit hem våra respektive föräldrar för en kombinerad morsdags-/bröllopsplaneringsmiddag.
    Min svärfar kom ensam i bilen, naturligtvis frågade vi vart svärmor var någonstans, fick till svar att hon hade fått förhinder men att hon skulle komma strax. Efter ca 10-15 minuter kom hon farande på sin gräsklippare, trodde vi. Det visade sig att då hade hon köpt en ny till oss! Hon visste att vi var tvungna att köpa en ny då våran inte var bra, så vi fick alltså en för tidig bröllopspresent i går! En åkbar! Helt underbart! Sambon var och tittade på en likadan förra veckan, men konstaterade att vi hade dom 17000:- över just nu... Hennes tanke var att vi skulle slippa den utgiften samt att vi nu kan sälja den vi har stående och förhoppningsvis få lite mer pengar att lägga på bröllopet!
    Snacka om att vi blev snopna! Men väldigt glada!

• Dalabrud-07

jag ska bli en fru - tyvärr, dom är redan upptagna

I går svarade 5 st till Ja. Är av samma uppfattning som carina6, varför ska alla vänta med att svara till sista dagen? Vi har 1/6 som osa-datum, men det gör ju inget om man svarar tidigare, tcärtom underlättar det en hel del för oss mfl....

• Dalabrud-07

På torsdag åker sambon till Tyskland för att handla all dricka - skönt med ännu en post avklarad.
    Det känns som om jag har allt under kontroll, ändå inte, på något konstigt vis...

40 dagar kvar

• Dalabrud-07

Brud 070707 - tanken har slagit mig, men inte mer än så . Var lite inne på att ta med en kofta till kvällen som jag kan ha över. Kanske blir bättre med en sjal?

• Dalabrud-07

millaf - välkommen hit!

• Dalabrud-07

Jag gör det hos frissan. Ska vara där 9.30. Får lunch och lite avslappnande (?) bubbel där. Hon fixar hår, sminkar och hjälper mig på med kläderna. Sen åker vi direkt därifrån till kyrkan.
    Varför kan du inte åka direkt från frissan till kyrkan, så du kan byta om där? Annars kan väl ett alternativ vara hos någon nära kompis eller hos mamma.

Svar på tråden 070707 tråd 6