Inlägg från: Dalabrud-07 |Visa alla inlägg
  • Dalabrud-07

070707 tråd 6

Åh, hjälp, är det bara 32 dagar kvar?!?!?
    Snart bara en månad alltså......

• Dalabrud-07

förhoppningsvis - grattis! Skönt att ha den avklarad antar jag!

• Dalabrud-07

Hi, hi, jag blen hippad i går .
    Utförligare berättelse kommer i kväll!

• Dalabrud-07

Ok, här kommer den utlovade storyn!
    Sveriges nationaldag! Ståland solsken! 35 grader varmt!
    Jag åkte och handlade plantor med barnen för att plantera på kvällningen när solen gått ner. När vi kom hem hjälpte jag sambon med att avmaska och avlusa hans kossor (4 st.), bleev både att lukta kossa samt ganska svettig . Började sen dammsuga bilen, väldigt behövligt - tanken var att den skulle tvättas också....
    Mitt upp i alltihopa kommer min mamma in på gården, utan pappa... Redan där började det kännas konstigt. Klockan var då kanske runt 16.00, har lite dålig koll. Hon verkade ganska konstig, gick och tittade på klockan hela tiden. Jag fortsatte dammsuga bilen, fattade inte riktigt vad hon gjorde här bara.... Rätt som det är säger hon att jag ska gå och tvätta mig samt byta om, jag bad om att få duscha (luktade ju kossa ), det gick bra - en snabbis!
    In i bilen och på med ögonbindel, sen bar det iväg. Jag var med ett tag vart vi var på väg någpnstans, men sen var hon in på en parkering och sen gick det inte längre .
    Parkerade och jag fick kliva ut, fick på mig något på huvudet samt en klänning av något slag. Fick även ett glas med vin i handen. Ingen sa någonting, hörde bara massa kvävt fnitter .
    Sen tar dom av mig ögonbindeln och då ser jag att det är mina gamla jobbarkompisar! Dom hade jag inte kunnat lista ut att det skulle vara! Blev jätteglad och väldigt överraskad!
    Jag har jobbat som Teamledare inom Tupperware i 10 år och det var mina försäljare, jätteskoj!
    Vi befann oss på gammelgården. Lite otur var att det mesta av firandet var över, men det gjorde inget tyckte jag. Vi gick omkring lite och pratade, har inte träffat dom på nästan 1 år. Jag fick svara på massa frågor, om just Tupperware och beroende på hur många poäng jag fick ihop skulle jag få middag på olka vis, allt från korv med bröd till fin middag fanns med .
    Jag lyckades komma till Big Mac och co med kalla cola !
    Vilken tur att dom hade bokat bord på en grekisk restaurang! Fick äta och dricka precis vad jag ville! Vi satt kvar länge och bara pratade - hade det jättetrevligt!
    Blev sen hemskjutsad så jag var hemma runt 22 igen. Jag skulle ju upp och jobba till 7 i morse, så jag var tacksam över att det inte blev så avancerat.
    Ja, det var min lilla mini-hippa!

• Dalabrud-07

Gerda - ja, jag vet. Risken finns ju att jag får en till möhippa. Vågar inte hoppas på för mycket bara...

Håller på att slita mitt hår! Skulle maila iväg gästpresentationen till reklamfirman, då har det hänt något med disketten som ALLT är sparat på....

• Dalabrud-07

Fru 0707 - vi har oxå hela garaget fullt
    20 plattor öl
    3 plattor cider
    20 flaskor mousserande vin till brudskålen
    12 BiB vitt vin (ena sorten)
    4 Bib vitt vin (andra sorten)
    12 flaskor rött vin

Vi blir ca 105 personer. Hoppas bara att det räcker.... Är nog lite orolig innerst inne. Men det räcker väl så länge det räcker

• Dalabrud-07

Jag hoppas på att vi kan göra klart bordsplaceringen ikväll.
    Lilleman somnar ganska tidigt och den stora grabben skulle till mormor, lugn och ro med andra ord

• Dalabrud-07

Jag har börjat lite smått med att gå in skorna. Har haft dom på mig två kvällar i soffan . Räcker det, eller måste man gå i dom också?

• Dalabrud-07

Puh, nu är våran bordsplacering klar! Det är inte lätt att få till det med 90 sittande personer, men nu ser det bra ut.
    Kan tala om att det gick åt lite vin

Ni som köpt vita paraplyer, vart har ni hittat dom?

Svar på tråden 070707 tråd 6