Inlägg från: Andie |Visa alla inlägg
  • Andie

6 oktober 2007 fortsättningstråd 2

Mirja78
    Jag vet dock att svärfar har suttit och fyllt i en massa papper om resan (typ införsels tillstånd) Men jag ska inte svara till punkt och pricka på det för jag ska inte med å vet inte så mycket förutom att vi sparar pengar på att åka dit och handla.

Saffranin
    Men vännen om du gör 50 inbjudningskort och inte alla av dessa kan komma så behöver du ju inte göra lika många festprogram/vigselprogram och tackkort. Visst vill man ju att alla ska komma men det kan ju komma förhinder osv.
    Och sminkning, en del frisör salonger har kontakt med en makeup artist som kan komma till salongen. I annat fall fråga tex Make up store (de brukar ju ha sådana) om de kan komma till frisörsalongen och fixa sminket.

EPB
    Välkommen till tråden!

• Andie

Saffranin
    Japhs jag har varit i den fantastiska staden New York. Det är min andra kärlek! Och jag menar verkligen det, jag blev förälskad i den staden på en gång!!
    Får nästan rysningar bara jag tänker på det.

Saker att kolla in.
    Victorias seacret Finns ett flertal butiker. Kolla på nätet efter adresser.
    Helt fantastiskt service och underbara underkläder!

Bath and bodyshop ungefär som Bodyshop i sverige bara större mer att välja på och helt fantastiska dofter,krämer osv. Finns en på brodway.

Saphora en affär med smink. Underbara grejjer som sitter väldigt bra,och med det menar jag de kladdas inte ut så lätt utan håller mer än en kväll!

Gillar man musik så är Virgin megastore ett ställe man kan gå vilse på. 5 våningar med bara musik och film. Bra personal som är mycket hjälpsamma när det gäller att hitta saker. Finns en på Brodway mittemot Mtvs TRL studio.

Turist grejjer att kolla in.
    Central park. Det är konstigt men bara några meter in i parken så hör man inte ens trafiken... helt underbart ställe!

Buss tur runt stan. Vill man se så mycket som möjligt så är detta väldigt bra. Finns olika paket grejjer man kan köpa.(brukar stå folk vid bussarna och sälja)

Ställe att fika på finns på Brodway i närheten av Virgin megastore. Cafet heter Europa cafe. Fresha grejjer och gott. Billigt är det också.

Hoppas du fått många bra tips nu. Och om du behöver fler kan du ju fråga!
    Ha en underbar resa!

• Andie

Saffranin
    Då är bussturen en bra idée tror man kan köpa ett tre dagars pass å då får man hoppa av och på de röda bussarna hur man vill... bra transport runt stan.
    Och glöm inte att ge dricks till både servitriser och taxi chaffisar...

Ang inbjudningskorten; aha då förstår jag då är det som för oss alltså. Vi har gjort 48 kort tror jag men det är över hundra personer som är bjudna... Men alla kanske inte kommer heller det får man ju se när man har haft sista osa:t.
    När ska ni skicka ut era?

• Andie

6 okt 2007
    Välkommen till tråden.

Vart ska ni gifta er? (kyrka alltså)
    Och har ni funderat på hur tårtan ska vara? Jag sitter och finular på den just nu faktiskt...

• Andie

6 okt 2007
    Coolt att ni gifter er i närheten av Uppsala. Själv ska vi gifta oss i Vaksala kyrka.

Och visst det är lätt att glömma bort vissa saker. Man kommer oftast ihåg de stora grejjerna som fotograf,lokal,mat,dryck,kläder och håruppsättningar,naglar och smink.

• Andie

Saffranin
    Okej... när har ni osa:t om ni skickar ut dem så tidigt? Vi tänker skicka ut våra i juli men det är mest för att vi vill att våra inbjudningar ska lysa upp lite i slut tampen av sommaren och början av hösten..

• Andie

6 okt 2007
    Låter som en kanon festlokal faktiskt. Vad för speciella grejjer ska ni göra till barnen? Ska ni ha tv-spel å film eller nåt?

• Andie

6 okt 2007
    Låter som ni verkligen har tänkt till så att barnen får en trevlig afton också.

• Andie

Mirja78
    Vi tänker (som jag säkert tidigare skrivit) skicka iväg vår inbjudningar i början av Juli har sista osa:t sista augusti. Det blir presice 8 veckor som inbjudningarna är ute då.

Vi har för övrigt allt under kontroll utom prästen eftersom vi inte kommer få kontakt med denna förrens i augusti. Men under sommaren tänkte jag faktiskt ta kontakt med hemförsamlingen igen och se hur det går för vi vill ju inte vara utan präst och ha en kyrka.

• Andie

6 okt 2007
    Det är ju smart att barnen får träffa barnvakterna dagen innan. Vi kommer nog inte att ha barnvakter men vi har lekhörna i samma rum som dansen. Detta beror mest på hur vår lokal ser ut.
    Vi kommer också ha festprogram för barnen med lite pyssel och sånt så att de inte känner sig utanför när de sitter vi bordet.

Svar på tråden 6 oktober 2007 fortsättningstråd 2